Αναφορικά με δημοσιεύματα του Τύπου σχετικά με συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με την χρήση καρτών και δεν χρεωθήκαν έγκαιρα η Εθνική Τράπεζα επιθυμεί να διευκρινίσει ότι κατά τη διαδικασία αναβάθμισης των συστημάτων της τράπεζας, σε σχέση με το συναλλακτικό κύκλωμα των μηχανημάτων αποδοχής καρτών (POS), εντοπίστηκε ένα μικρό ποσοστό συναλλαγών καρτών, οι οποίες δεν αναγνωρίσθηκαν από τα συστήματα εκκαθάρισης της τράπεζας με αποτέλεσμα να μη γίνει έγκαιρα η επεξεργασία των στοιχείων των συγκεκριμένων συναλλαγών.
Από την αρρυθμία αυτή η Εθνική Τράπεζα τονίζει ότι δεν υπήρξε καμία υπερχρέωση ή διπλοχρέωση των κατόχων πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που πραγματοποίησαν συναλλαγές εκείνο το διάστημα. Το αποτέλεσμα ήταν απλά ο κάτοχος της κάρτας να μη δει άμεσα στο λογαριασμό του τη συναλλαγή που πραγματοποίησε και αυτή να χρεωθεί με καθυστέρηση, μετά από μικρό χρονικό διάστημα.
Η Εθνική Τράπεζα επισημαίνει δε ότι
- Το ύψος των συναλλαγών είναι στην πλειοψηφία τους μικρό, με μέσο όρο συναλλαγής τα 20 ευρώ.
- Το ποσοστό των συναλλαγών που έχουν επηρεαστεί από την εξαιρετικά περιορισμένη δυσλειτουργία αφορά λιγότερο από το 0,01% επί του συνόλου των συναλλαγών που έχουν πραγματοποιηθεί από την αρχή του έτους στο κύκλωμα των POS σε ετήσια βάση .
Η Εθνική Τράπεζα διαβεβαιώνει το κοινό ότι έχει ήδη έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του συναλλακτικού κυκλώματος καρτών σε όλες του τις διαστάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το Business Daily σε άρθρο του είχε αναφερθεί αναλυτικά στο ζήτημα, τονίζοντας ότι το πρόβλημα αφορά περίπου 200.000 πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες με τις οποίες έχουν πραγματοποιηθεί από το καλοκαίρι του 2019 μέχρι το καλοκαίρι του 2020 περισσότερες από 6 εκατομμύρια συναλλαγές η συνολική αξία των οποίων προσεγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ.