Σε πτωτική τροχιά κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της σουηδικής εταιρείας ένδυσης Η&Μ κατά το εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, απόρροια της πανδημίας που έπληξε το λιανεμπόριο παγκοσμίως. Ωστόσο, η αλυσίδα πέτυχε να επιστρέψει σε κερδοφορία το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, χάριν στην επανέναρξη της λειτουργίας των καταστημάτων της και την καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής της αλυσίδας.
Ειδικότερα, ο τζίρος συνολικά του ομίλου υποχώρησε σε 134,4 δισ. σουηδικές κορώνες το διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2019 έως και τις 31 Αυγούστου 2020, έναντι 171 δισ. κορώνες το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ οι ζημίες μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,24 δισ. κορώνες, εξέλιξη που συνδέεται άμεσα με το γεγονός ότι το 80% των καταστημάτων του διεθνούς δικτύου της Η&Μ παρέμεινε κλειστό στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου.
Βελτιωμένη είναι η εικόνα κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (Ιούνιος-Αύγουστος 2020), με τον τζίρο να διαμορφώνεται σε 50,8 δισ. κορώνες, έναντι 62,5 δισ. πέρσι, και την κάμψη να περιορίζεται σε 16% σε σταθερή συναλλαγματική ισοτιμία. Στην έναρξη του τριμήνου, συνολικά 900 καταστήματα από το σύνολο των 5.000 σημείων παρέμεναν κλειστά λόγω της πανδημίας, αριθμός που περιορίστηκε σε 200 σημεία στο τέλος του τριμήνου, εξέλιξη που συνέβαλε στην επιστροφή σε μειωμένη έστω κερδοφορία. Έτσι, τα μεικτά κέρδη της Η&Μ διαμορφώθηκαν σε 24,8 δισ. κορώνες το τρίτο τρίμηνο φέτος, έναντι 31,8 δισ. πέρυσι, και τα κέρδη μετά φόρων άγγιξαν τα 1,82 δισ. κορώνες, έναντι 3,85 δισ. πέρυσι.
Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας υποχώρησαν κατά 14% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, διαμορφούμενες σε 418 εκατ. κορώνες έναντι 496 εκατ. πέρσι, με τον αριθμό των καταστημάτων να παραμένει αμετάβλητος στα 35 σημεία. Στο δε εννεάμηνο της χρήσης, οι πωλήσεις της Η&Μ στη χώρα μας υποχώρησαν κατά 21%, αγγίζοντας τις 1,07 δισ. κορώνες, έναντι 1,35 δισ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα περιλαμβάνεται στην ομάδα των χωρών που μέσα στο 2020 απέκτησαν πρόσβαση στα ηλεκτρονικά καταστήματα κι άλλων σημάτων που διαχειρίζεται η Η&Μ, όπως τα Monki, Weekday, & Other Stories και Arket.
Σε ότι αφορά τον Σεπτέμβριο, οι ενοποιημένες πωλήσεις της αλυσίδας υποχώρησαν κατά 5% συγκριτικά με πέρσι, καθώς 166 καταστήματα εξακολουθούν να παραμένουν κλειστά (ποσοστό 3% επί του συνολικού αριθμού σημείων πώλησης). Η εταιρεία επενδύει στο κανάλι των διαδικτυακών πωλήσεων, αναγνωρίζοντας την μεταβολή στις καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως ενώ επενδύει στην αναδιαμόρφωση της εφοδιαστικής της αλυσίδας, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών της αμεσότερα, προωθώντας παράλληλα την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών βιωσιμότητας και κυκλικότητας του ρούχου. Παράλληλα, σχεδιάζει το οριστικό κλείσιμο τουλάχιστον 180 καταστημάτων και το άνοιγμα 130 νέων σημείων για φέτος, ενώ για το 2021 προβλέπεται ο τερματισμός της λειτουργίας 350 σημείων και το άνοιγμα 100 νέων.