ΓΔ: 1451.21 -0.31% Τζίρος: 45.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:50:03 DATA

Σιδηροδρομικό έργο 573 εκατ. ευρώ ανέλαβε η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος «Apata – Cata» της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria.

Στην υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) στη Ρουμανία προχώρησε η ΑΚΤΩΡ, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (leader με ποσοστό 60%) με τις εταιρείες Alstom (20%) και Arcada (20%).

Η σχετική σύμβαση υπεγράφη την Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου, στο Βουκουρέστι, μεταξύ του γενικού διευθυντή της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων της Ρουμανίας (CFR), κ. Ioan Pintea και του διευθύνοντος συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρου Εξάρχου, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού της Ρουμανίας, κ. Ludovic Orban, του Ρουμάνου υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Επικοινωνιών, κ. Lucian Bode, του περιφερειακού διευθυντή της ΑΚΤΩΡ, κ. Πάρι Καλλιτσάντση, καθώς και εκπροσώπων της αναδόχου κοινοπραξίας.

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος «Apata – Cata» της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέως φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της ήδη ηλεκτροδοτούμενης γραμμής σε υποδομή και υπερδομή, μεταξύ των οποίων η κατασκευή νέων δομικών έργων (σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες και αποχετευτικοί αγωγοί). Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης της υπάρχουσας γραμμής, ανακατασκευής τριών σταθμών, εκσυγχρονισμού των τοπικών διασταυρώσεων, ηλεκτροδότησης, καθώς και αναβάθμισης των συστημάτων σηματοδότησης και επικοινωνιών.

Το σημαντικότερο τμήμα του έργου αποτελεί η κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων, συνολικού μήκους 24 χιλιομέτρων, οι οποίες θα κατασκευαστούν με τη χρήση τεσσάρων μηχανημάτων ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων (EPB-TBM), με διάμετρο εκσκαφής 9,80 μ. Η ολοκλήρωση των εργασιών, εντός διαστήματος 48 μηνών σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, θα επιτρέψει την κίνηση εμπορικών και επιβατικών τρένων με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ω και 160 χλμ./ω αντίστοιχα, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού τμήματος θα μειωθεί από τα 44 χλμ. σήμερα στα 28,2 χλμ.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων «Brasov – Apata» και«Cata – Sighisoara», με συνολικό προϋπολογισμό 627 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλέξανδρος Εξάρχου, Διευθύνων Σύμβουλος Ομλου AKTOR
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρόεδρος ομίλου AKTOR: Άλλες πόλεις θα ζήλευαν το Μετρό της Θεσσαλονίκης

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, τόνισε ότι χωρίς τη βοήθεια των συναρμόδιων Υπουργείων και της Ελληνικό Μετρό, η ολοκλήρωση του έργου θα ήταν αδύνατη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Intrakat: O ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανέρχεται σε 533 εκατ.

Tα EBITDA πολλαπλασιάστηκαν, καθώς αυξήθηκαν κατά 307%, από €7 εκατ. σε €28,5 εκατ. Τα προσαρμοσμένα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 250%, φτάνοντας τα 30,8 εκατ. Τα μικτά κέρδη κατέγραψαν άνοδο κατά 196%, από 17,2 εκατ., σε 50,9 εκατ.