ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Επενδύει 500 εκατ. η Vodafone ως το 2024, νέο καλώδιο για τα νησιά

Αμφισβητεί τη μελέτη για τις τιμές στην κινητή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone στην Ελλάδα, Χάρης Μπρουμίδης και τονίζει ότι υπάρχει πρόθεση για μειώσεις από τις εταιρείες.

Νέο επενδυτικό πρόγραμμα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024, ύψους 500 εκατ. ευρώ, αλλά και την  εκτέλεση νέου αναπτυξιακού έργου 40 εκατ. ευρώ,  ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας Χάρης Μπρουμίδης κατά την διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου.

Το νέο επενδυτικό πλάνο, αξίας άνω των 500 εκατ. ευρώ, θα κινηθεί σε τρεις κυρίως τομείς που αφορούν στο χτίσιμο δικτύων οπτικών ινών και 5G, τον εμπλουτισμό περιεχομένου στην Vodafone TV, στην παροχή υπηρεσιών νέας γενιάς και στην ενδυνάμωση του Vodafone Business και του IoT innovation.

Ο κ. Μπρουμίδης σημείωσε  ότι «στον τομέα της κινητής ήδη προχωράμε στον εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας υποδομής ώστε να είναι έτοιμη να υποδεχθεί τεχνολογία 5G και περιμένουμε την αδειοδότηση του φάσματος για να ξεκινήσουμε. Στο πλαίσιο της διαβούλευσης έχουμε καλέσει και τη ρυθμιστική αρχή να εξετάσει εναλλακτικούς τρόπους διάθεσης φάσματος ώστε να μπορούμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξη του 5G στην Ελλάδα».

Αναφερόμενος στο αν έχει γίνει η επιλογή του προμηθευτή σημείωσε ότι «είμαστε στη φάση της τελικής αξιολόγησης των προμηθευτών σε συνεργασία με τον όμιλο της Vodafone ώστε να καταλήξουμε στον πάροχο της τεχνολογίας μέσα στις επόμενες εβδομάδες».

Όσον αφορά το αναπτυξιακό έργο ύψους 40 εκατ. ευρώ, αφορά υποθαλάσσιο καλώδιο για διασύνδεση νησιών με την ηπειρωτική χώρα. Ειδικότερα, το μεγαλύτερο μέρος αφορά την σύνδεση της Αττικής με Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο και Κρήτη με καλώδιο μήκους 610 χλμ. , ενώ στο Ιόνιο προγραμματίζεται σύνδεση της Κέρκυρας με την ηπειρωτική χώρα με καλώδιο 30 χλμ.. Το έργο θα ξεκινήσει άμεσα και θα έχει ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2022. Επιπλέον η εταιρεία συμμετέχει και στο έργο ανάπτυξης δικτύων νέας γενιάς στην περιφέρεια μέσω ΣΔΙΤ (UFFB).

Αύξηση εσόδων και EBITDA

Όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Vodafone Ελλάδας αυτή παρουσίασε στην τελευταία χρήση συνολικά έσοδα 958 εκατ. ευρώ με αύξηση 2% έναντι της προηγούμενης χρήσης, και 304 εκατ. ευρώ EBITDA σημειώνοντας αύξηση 4,5%. Στο τέλος Μαρτίου 2020, που έκλεισε η φετινή χρήση της Vodafone Ελλάδος, η εταιρεία είχε 945.000 πελάτες σταθερής, 125.000 πελάτες τηλεόρασης με το στόχο για 200.000 συνδρομητές στο τέλος της τρέχουσας χρήσης να μοιάζει εφικτός, ενώ τα δίκτυα νέας γενιάς που αναπτύσσει (FTTH & FTTC) κάλυπταν 350.000 σπίτια και μέχρι το φθινόπωρο θα προστεθούν άλλα 100.000 νοικοκυριά. Σημειώνεται ότι την περίοδο 2015 – 2019 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις 590 εκατ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος είπε πως η πανδημία οδηγεί στην ταχύτερη ανάπτυξη της τεχνολογίας, «με αυξητική τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αυξημένες ανάγκες και ζήτηση για χωρητικότητα στα δίκτυα και περισσότερους εργαζόμενους να επιλέγουν δουλειά από το σπίτι. Η ζήτηση για αναβάθμιση ευρυζωνικών γραμμών σταθερής αυξήθηκε κατά περίπου 50%».

Πρόθεση αποκλιμάκωσης τιμών

Aναφερόμενος στο θέμα των τιμών, επεσήμανε ότι το πραγματικό κόστος των δεδομένων (data) στην κινητή στην Ελλάδα είναι λίγο πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσής (Ε.Ε.) αν υπολογιστούν οι φόροι και κοντά στον μέσο όρο της Ε.Ε. χωρίς τους φόρους, ενώ σχετικά με την έκθεση της φινλανδικής Rewheel για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο κ. Μπρουμίδης σημείωσε ότι: «το να κάνεις μια σύγκριση τιμών ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες, αγορές, συνήθειες είναι σύνθετη και πολύ δύσκολη υπόθεση. Θέλει την κατάλληλη μεθοδολογία, την κατάλληλη εμπειρία τόσο αυτών που κάνουν μια μελέτη όσο και αυτών που την αξιολογούν.

Χωρίς να είναι μομφή για κάποιον, είναι δύσκολη και σύνθετη δουλειά. Η συγκεκριμένη μελέτη η οποία καταλαβαίνω πως είναι desk research, πρέπει να παίρνει στοιχεία όχι μόνο από τα δημοσιευμένα, αλλά πρέπει να ξέρει και τη χρήση, πρέπει να ξέρει τη διαφορά ανάμεσα στις επίσημες και πραγματικές τιμές».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του BD ο ίδιος υποστήριξε ότι υπάρχει σαφής πρόθεση σταδιακής αποκλιμάκωσης των τιμολογίων σε όλα τα επίπεδα χωρίς να προσδιορίζεται χρόνος.

Τέλος, αναφερόμενος στα αντανακλαστικά της εταιρείας την περίοδο της πανδημίας είπε πως «αυτό που θα γινόταν οργανικά μέσα σε ένα – δύο χρόνια κατέστη δυνατό μέσα στις επτά εβδομάδες της πανδημίας». Ανέφερε δε ότι η εταιρεία ανέλαβε πρωτοβουλίες στους τομείς που αφορούσαν στη στήριξη εργαζομένων, υποδομών, πελατών, κοινωνίας και πολιτείας, συνολικού ύψους πέντε εκατ. ευρώ και τόνισε ότι η εργασία του προσωπικού της εταιρείας από το σπίτι έφθασε σε ποσοστό 92% με την  διάθεση του απαραίτητου εξοπλισμού γραφείου σε εργαζόμενους.

Σημείωσε δε ότι «η αύξηση της χρήσης στη φωνή έφτασε το 90%, στα δεδομένα στο 50%, στο Vodafone TV το 142% ή στο Netflix κατά 79%. Προχωρήσαμε άμεσα σε μαζικές αυξήσεις χωρητικότητας στο σταθερό δίκτυο που άντεξε και μετά τις πρώτες ημέρες επανήλθε σε ποιοτικά χαρακτηριστικά αντίστοιχα με αυτά που υπήρχαν πριν την καραντίνα»

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Vodafone: Ανεβάζει στροφές για το επενδυτικό πλάνο ύψους 1 δισ. ευρώ

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία, μέχρι το τέλος του 2024 θα έχει περάσει περισσότερες από 300.000 γραμμές οπτικής ίνας σε όλη την Ελλάδα, με τον στόχο να παραμένει στις 850.000 γραμμές FTTH έως το 2028.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δεν μπαίνει σε πόλεμο τιμών ο ΟΤΕ: Πώς θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό

Στην τελευταία του εμφάνιση ως CEO, ο Μ. Τσαμάζ ξεκαθάρισε ότι για τον ΟΤΕ η μείωση τιμών δεν είναι λύση για τη διεύρυνση μεριδίων αγοράς, ενώ ισχυρό πλεονέκτημα αποτελεί η ποιότητα δικτύων και υπηρεσιών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Vodafone: Έσπασε το φράγμα του 1 δισ. σε έσοδα, ιστορικό ρεκόρ στα data

Λαμβάνοντας ώθηση από τα έργα πληροφορικής που κατέχει σημαντικό μερίδιο αγοράς ο πάροχος κατέγραψε αύξηση 5% των εσόδων του, ενώ η χρήση των data εκτοξεύτηκε κατά 60% σημειώνοντας νέα ιστορική επίδοση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το Netflix μπαίνει στην Cosmote TV: Τι αλλάζει στη συνδρομητική τηλεόραση

Μέχρι και πρόσφατα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι «χτυπούσαν» τις πλατφόρμες streaming και τους ζητούσαν να συνεισφέρουν στις επενδύσεις υποδομών, αλλά πλέον περνούν σε μια στρατηγική συμμαχιών.