Tις συνέπειες της εξάπλωσης της πανδημίας του COVID-19 υφίσταται ήδη ο σουηδικός κολοσσός ένδυσης Η&Μ, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (Δεκέμβριος-Φεβρουάριος).
Οι πωλήσεις του ομίλου ενισχύθηκαν διεθνώς κατά 8% (5% σε συγκρίσιμα μεγέθη) αγγίζοντας τα 54,9 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (περί τα 5,6 δισ δολάρια) ωστόσο στο δεύτερο μισό του τριμήνου διαπιστώθηκε σημαντική επιβράδυνση, κυρίως εξαιτίας της κατάστασης που επικράτησε στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις στην ασιατική χώρα υποχώρησαν κατά 24% στο πρώτο τρίμηνο του έτους, καθώς τα 334 καταστήματα από τα 518 που λειτουργεί συνολικά εκεί παρέμειναν κλειστά τον Φεβρουάριο. Κι ενώ στο διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2019 έως και τις 23 Ιανουαρίου 2020 οι πωλήσεις της Η&Μ στην Κίνα ενισχύονταν κατά 27%, η εξάπλωση του ιού και στον υπόλοιπο κόσμο επηρεάζει αρνητικά τον τζίρο της σουηδικής αλυσίδας ήδη και κατά το δεύτερο τρίμηνο, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από τις πωλήσεις του Μαρτίου.
Πλέον, μετά την επιβράδυνση στην Κίνα, η Η&Μ προειδοποιεί για περαιτέρω μείωση τζίρου στο τρέχον τρίμηνο, ειδικά στην Ευρώπη, καθώς τα καταστήματα της είναι πλέον κλειστά σε πολλές χώρες της γηραιάς ηπείρου, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία, το Βέλγιο, η Γαλλία και η Σλοβενία.
Μόνο παρήγορο στοιχείο αποτελεί η σταδιακή επάνοδος στην κανονικότητα στην Κίνα. Σημειώνεται ότι η ασιατική χώρα συνεισφέρει το 6,1% των παγκόσμιων πωλήσεων της Η&Μ, ενώ αποτελεί την χώρα παραγωγής του 50% των ειδών που εμπορεύεται.