Απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε ζητήσει η Viva απέναντι σε SoftOne και Entersoft σχετικά με τη διασύνδεση των ERP συστημάτων με τα τερματικά POS. H Viva είχε ζητήσει την έκδοση προσωρινής διαταγής προκειμένου να σταματήσουν οι Softone και Entersoft την πρακτική που ακολουθούν.
Είχε προηγηθεί μια ομοβροντία εξωδίκων εκατέρωθεν τις τελευταίες δυο εβδομάδες, μετά τις καταγγελίες της Viva προς τις εταιρείες επαγγελματικού λογισμικού όπου και τις κατηγόρησε για αθέμιτο ανταγωνισμό και είχαν διαφορετική πρακτική αντίστοιχα με τον πάροχο του τερματικού POS.
Ειδικότερα, η Viva ζητούσε να σταματήσει η πρακτική των δυο εταιρειών οι οποίες ζητούν «υπέρογκες χρεώσεις» προκειμένου να διασυνδέσουν τερματικά πληρωμών στα συστήματά τους, και επιπλέον «εξωθούσαν» τους επιχειρηματίες στην απόκτηση τερματικών και υπηρεσιών των εταιρειών Worldline και Epay. Η πλευρά Καρώνη είχε κάνει λόγο για «εκβιαστικές πρακτικές» και «αθέμιτο ανταγωνισμό», με τις εταιρείες του ομίλου Olympia, να αρνούνται τις κατηγορίες σημειώνοντας ότι ακολούθησαν την συνήθη πρακτική με όλους τους παρόχους χωρίς διακρίσεις παραπέμποντας στις συνδέσεις της ΑΑΔΕ.
Στο εξώδικό της η Viva υποστήριζε πως «το τελευταίο διάστημα η εταιρεία μας έχει δεχθεί σωρεία παραπόνων από πελάτες μας, οι οποίοι διαμαρτύρονται ότι εσείς (καθώς και οι θυγατρικές σας και οι συνδεόμενες με σας εταιρείες) παρέχετε χωρίς χρέωση το υλικό και λογισμικό διασύνδεσης των προϊόντων σας με τερματικά POS αποκλειστικά στους πελάτες δύο παρόχων υπηρεσιών πληρωμών και συγκεκριμένα στους πελάτες της Epay και της Worldline, ενώ επιβάλλετε μεγάλες χρεώσεις στους πελάτες μας».
Ενώ αναφέρει πως «αυτή η πρακτική δημιουργεί μεγάλη πίεση στους πελάτες μας» και ότι «δράτε σε εναρμονισμένη πρακτική με τους παρόχους epay και wordline και με τον τρόπο αυτό αποσπάτε εκβιαστικά και αθέμιτα την πελατεία των λοιπόν παρόχων».
Οι Softone και Entersoft είχαν σημειώσει ότι πρόκειται «για συνήθεις εμπορικές συμφωνίες που λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο μιας ελεύθερης αγοράς» και πως χρεώνουν κανονικά τις υπηρεσίες τους ανά POS. Στα εξώδικά τους επεσήμαναν ότι η υπηρεσία κοστίζει από 25 έως 50 ευρώ ανά τερματικό για όλους αλλά κάποιες εταιρείες την απορρόφησαν και κάποιες την μετακύλησαν στον πελάτη.
Η Entersoft στην εξώδικη δήλωση της είχε αναφέρει πως δημιουργήθηκε το ES POS CONNECTOR, «το οποίο αποτελεί λογισμικό που υποστηρίζει τη διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων ERP των επαγγελματιών με τα τερματικά POS, ως πλέον απαιτείται από την υφιστάμενη νομοθεσία. Με το εν λόγω προϊόν, σε αντίθεση με όσα αναληθή και παραπλανητικά αναφέρετε, η Εταιρεία μας προάγει και συνδράμει ουσιωδώς στη φορολογική συμμόρφωση των επαγγελματιών με το νέο νομοθετικό πλαίσιο. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι μέσω του προϊόντος μας “ES POS CONNECTOR” έχουν ήδη λάβει χώρα περίπου 1.000 διασυνδέσεις, με ρυθμό που πλέον ξεπερνά τις 60 διασυνδέσεις ανά ημέρα, κατανεμημένο στους έξι σημαντικότερους παρόχους μέσων πληρωμών (συμπεριλαμβανομένης και της εταιρείας σας), καλύπτοντας πάνω από 90 συνδυασμούς διασύνδεσης τερματικών, με την προοπτική να καλυφθούν όλοι οι πάροχοι και όλοι οι συνδυασμοί στην αγορά».
Από την πλευρά της η SoftOne είχε δηλώσει πως έχει δημιουργήσει το το προϊόν SOFTONE Device Connector, «καλύπτοντας πάνω από 110 συνδυασμούς διασύνδεσης τερματικών, με την προοπτική να καλυφθούν όλοι οι πάροχοι και όλοι οι συνδυασμοί στην αγορά» ενώ επισημαίνει ότι «Άλλωστε, όπως καλώς γνωρίζετε, ήδη από το 2023 είχε λάβει χώρα διαπραγμάτευση για αντίστοιχη συνεργασία και με την εταιρεία σας, η οποία όμως δεν τελεσφόρησε. Μάλιστα, από όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, η εταιρεία σας έχει συνάψει και ανακοινώσει συνεργασίες με άλλες εταιρείες λογισμικού για την προνομιακή αντιμετώπιση των πελατών τους. Προξενεί συνεπώς ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση πώς μας καλείτε να σταματήσουμε μια πρακτική, η οποία, εκτός του ότι είναι καθόλα νόμιμη και προς το συμφέρον των εμπόρων, εφαρμόζεται από σας τους ίδιους».
Η σύγκρουση των εταιρειών έχει βρεθεί στο επίκεντρο της αγοράς το τελευταίο διάστημα καθώς την ίδια ώρα κορυφώνεται η διαδικασία της διασύνδεσης των POS με τα ERP συστήματα των επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της Worldline Greece, Ιωάννης Κιτιξής είχε αναφέρει την περασμένη εβδομάδα πως «δεν υπάρχει στην πραγματικότητα ζήτημα», επισημαίνοντας ότι προέχει η επιτάχυνση της διασύνδεσης.