ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:22:04 DATA
Ο διευθύνων σύμβουλος της Austriacard, Μανώλης Κόντος

Οι neobanks επιλέγουν την Austriacard: Μερίδιο πάνω από 50% στις κάρτες

Στόχος οι διψήφιοι ρυθμοί ενίσχυσης των μεγεθών τα επόμενα χρόνια για την πολυεθνική με τις ελληνικές ρίζες. Το στοίχημα της επέκτασης στις ΗΠΑ, η «φρεναρισμένη» μετοχή και οι εκτιμήσεις για τη μερισματική πολιτική.

Η διατήρηση των διψήφιων ρυθμών ανάπτυξης και τα επόμενα χρόνια για την Austriacard είναι ο στόχος της διοίκησης, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Μανώλη Κόντο, ο οποίος παρουσίασε τις προοπτικές του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Όπως τόνισε ο κ. Κόντος, η ανάπτυξη θα στηριχθεί σε δύο πυλώνες: στην επέκταση των δραστηριοτήτων σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και MEA (Μέση Ανατολή και Αφρική) και στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου υπηρεσιών με νέα προϊόντα συνεπικουρούμενα και από συμπληρωματικές εξαγορές στους τομείς της τεχνολογίας και των λύσεων.

Η Αustriacard (πρώην Inform Lykos)  ξεκίνησε από την Ελλάδα πριν από 130 χρόνια και σήμερα αποτελεί μια πολυεθνική, η οποία δραστηριοποιείται στην ασφαλή διαχείριση της πληροφορίας με μόνο το 10% των εσόδων της να προέρχονται από την Ελλάδα.

Η εταιρεία έχει παρουσία σε 35 χώρες -στις εννέα έχει παραγωγικές εγκαταστάσεις- με τρεις δραστηριότητες: την παραγωγή καρτών για τράπεζες (payment), τις ψηφιακές λύσεις και τις ψηφιακές μεταβλητές εκτυπώσεις για λογαριασμούς εταιρειών ενέργειας, κινητής τηλεφωνίας κ.α.

Η εταιρεία έχει έδρα την Αυστρία, η μετοχή διαπραγματεύεται στα χρηματιστήρια της Βιέννης και της Αθήνας και έχει βασικό μέτοχο τον κ. Νίκο Λύκο με ποσοστό 72%. 

Όπως εξήγησε ο κ. Κόντος, βασική αγορά της εταιρείας σήμερα είναι η κεντρική και ανατολική Ευρώπη. Με την εξαγορά της Αustriacard από τον κ. Λύκο το 2007 η εταιρεία απέκτησε πελάτες τις μεγάλες αυστριακές τράπεζες τις οποίες και τις ακολούθησε στα επεκτατικά τους σχέδια στην ανατολική Ευρώπη. 

Στην πορεία όμως η Austriacard άρχισε να εξυπηρετεί περιφερειακές τράπεζες και neobanks οι οποίες γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη και «παρέσυραν» μαζί τους και την Austriacard. Τεχνολογικές τράπεζες χωρίς σύνορα, όπως η Revolut, η Starling Bank, η Monzo και η N26 είναι πελάτες της Austriacard σχεδόν από την ίδρυσή τους και εμπιστεύονται την εταιρεία για την τεχνογνωσία της στις δικλίδες ασφαλείας σχετικά με την κρυπτογράφηση προσωπικών στοιχείων που περνάνε στο chip της κάρτας, αφού παραγωγή καρτών μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε, όπως τόνισε ο κ. Κόντος.

Νέα προϊόντα και επέκταση στις ΗΠΑ

Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στις neobanks είναι 50% με προμήθεια 32 εκατ. καρτών. Η εταιρεία το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει και εξυπηρετεί regional και challenger Banks στις ΗΠΑ, με τα πρώτα μηνύματα να είναι θετικά. Όπως επισήμανε ο κ. Κόντος, οι παραδοσιακές τράπεζες έχουν ένα ετήσιο growth 5%, ενώ οι neobanks 15%.

Mεταξύ των νέων προϊόντων που προσφέρει η εταιρεία είναι βιομετρικές κάρτες και μεταλλικές κάρτες. Οι τελευταίες κοστίζουν έως και 60 ευρώ, ενώ οι συμβατικές δεν ξεπερνούν τα 2 ευρώ. 

Στις ψηφιακές εκτυπώσεις (security printing), ο όμιλος επεκτείνεται στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Αφρικής, ενώ στις ψηφιακές λύσεις έχει ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις στην Ελλάδα ύψους 70 εκατ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια με έργα του Ταμείου Ανάκαμψης για την ψηφιοποίηση του Δημοσίου, ενώ διεκδικεί πληθώρα ιδιωτικών έργων σε Ελλάδα και Ρουμανία.

Η απογοητευτική πορεία της μετοχής μετά το placement

Η εταιρεία είχε προχωρήσει στο τέλος Απριλίου σε placement της τάξης του 15% -είχε διαθέσει 6% ο βασικός μέτοχος Νίκος Λύκος και 9% άλλοι μέτοχοι- για να ενισχυθεί η διασπορά της μετοχής και να τονωθεί το ενδιαφέρον για τον τίτλο, με τιμή τα 6 ευρώ, αλλά από τότε η μετοχή κινείται χαμηλότερα από την τιμή του placement και χθες έκλεισε στα 5,86 ευρώ.

Η διοίκηση επανέλαβε πως το guidance του 2024 για αύξηση εσόδων 10% και κερδών EBITDA 12% θα επαληθευτεί και ενδεχομένως θα ξεπεραστεί. Το 2023 ο όμιλος είχε έσοδα 351 εκατ. ευρώ και κέρδη EBITDA στα 49,3 εκατ. ευρώ. Η σχέση  Enterprise Value (καθαρός δανεισμός συν κεφαλαιοποίηση) προς EBITDA του 2024 διαμορφώνεται στο 5,7x. Ένας χαμηλός πολλαπλασιαστής, όπως αναφέρουν οι αναλυτές για εταιρεία τεχνολογίας  όπου το 90% των εσόδων της προέρχεται από το εξωτερικό. Αντίστοιχα, ο δείκτης καθαρός δανεισμός προς EBITDA βρίσκεται στο 2x.

Ο όμιλος παρουσιάζει το διάστημα 2019-2023 μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης εσόδων 27% (από 135 εκατ. το 2019 σε 351 εκατ. το 2023) και μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης EBITDA 39,5% (από 13 εκατ. το 2029 σε 49,3 εκατ. ευρώ το 2023. Αντίστοιχα, το περιθώριο EBITDA από 9,6% το 2019 ανήλθε στο 14% το 2023. Το περιθώριο EBITDA, όπως επισήμαναν τα στελέχη της εταιρείας μπορεί να κινηθεί υψηλότερα, καθώς η εταιρεία έχει ολοκληρώσει τις επενδύσεις της.

Σχετικά με τη μερισματική πολιτική, ο κ. Κόντος τόνισε πως πρόθεση της εταιρείας είναι να μοιράζει ετησίως το 20%-25% των καθαρών κερδών και τα υπόλοιπα να χρηματοδοτούν την ανάπτυξη του ομίλου με στόχο να δημιουργηθούν υπεραξίες από τη μετοχή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

austriacards
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άνοιγμα σε επενδυτές από την Austriacard, διψήφιος ο ρυθμός ανάπτυξης

Προβληματίζει η πορεία της μετοχής και η διοίκηση σχεδιάζει Investor Day έως το τέλος του έτους για να προσελκύσει νέα επενδυτικά κεφάλαια. Έργα 70 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Psaria, Fish, Fishery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αγωνία για την πώληση της Avramar: Έρχονται οι οικονομικές προσφορές

Mέχρι την Τετάρτη οι τρεις μνηστήρες θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές στις πιστώτριες τράπεζες. Το ποσοστό του κουρέματος των δανείων ύψους 356 εκατ. ευρώ που θα αξιώσουν οι ενδιαφερόμενοι θα αναδείξει και τον νικητή.
Psaria, Fish, Fishery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οκτώ μη δεσμευτικές προσφορές για την Avramar, οι επόμενες κινήσεις των τραπεζών

Oι τράπεζες θα καταρτίσουν short list και θα ζητήσουν από τους επιλεγέντες να υποβάλουν σύντομα δεσμευτικές προσφορές. «Παγωμένα» τα δάνεια από τις αρχές του 2024, το ύψος των οποίων έχει ανέλθει πλέον στα 356 εκατ.
austriacards
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Austriacard: Το placement που έπρεπε να γίνει και οι βιαστικοί πωλητές

Μετά το επιτυχημένο placement η διασπορά ανέβηκε στο 25% και η διοίκηση αναμένει να τονωθεί η εμπορευσιμότητα και το ενδιαφέρον για τον τίτλο. Το discount, οι πωλήσεις που πίεσαν τη μετοχή και η αποτίμηση της εταιρείας.