ΓΔ: 1473.26 0.14% Τζίρος: 1.27 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:34:09 DATA
Aegean
Φωτο: Γιώργος Παππάς

Σε λειτουργία το νέο hangar της Aegean: Το στοίχημα της εξωστρέφειας

Στόχος η προσέλκυση τρίτων πελατών στο νέο hangar της AEGEAN, ενώ η επένδυση των 140 εκατ. έχει φτάσει στο 70%. Οι πρώτοι τρεις προσομοιωτές δουλεύουν στο φουλ στο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων.

Έχοντας φτάσει περίπου στο 70% της επένδυσης των 140 εκατομμυρίων ευρώ, το «πράσινο» hangar της AEGEAN στην παλιά τεχνική βάση της Ολυμπιακής έχει ήδη πιάσει δουλειά. Με στόχο να προστίθεται μία νέα γραμμή βαριάς συντήρησης για τρίτους πελάτες ετησίως από το 2025, που ισοδυναμεί και με επιπλέον 30-40 εργαζόμενους, το νεοπαγές ολοκληρωμένο οικοσύστημα υποστήριξης για την αερομεταφορά αναμένεται σε βάθος πενταετίας να έχει δημιουργήσει 1.100 θέσεις εργασίας και να προσφέρει 42.000 ώρες εκπαίδευσης πιλότων.

Μέσα σε ενάμιση χρόνο από την ανακοίνωση της μεγάλης επένδυσης, στα τέλη του 2022, οι εργασίες αποκατάστασης του παλιού εγκαταλελειμμένου υπόστεγου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, συνολικής έκτασης 85.000 τ.μ., ολοκληρώθηκαν. Η νέα τεχνική βάση, υπό την ονομασία «AEGEAN Τechnics» που τον περασμένο Ιούλιο πιστοποιήθηκε από την ΑΠΑ, έχει χωρητικότητα ως 12 θέσεων συντήρησης, επισκευής και τεχνικού ελέγχου, με τις 10 εξ αυτών να είναι ήδη γεμάτες με Airbus 320-321. Στην ωρίμανσή του, το δυναμικό της τεχνικής βάσης προβλέπει 500.000 ώρες βαριάς συντήρησης.

«Τον Ιούνιο του 2023, πήραμε την οικοδομική άδεια για να ξεκινήσουμε τις εργασίες και να μετουσιώσουμε αυτό το κτήριο, μαζί με το ανθρώπινο δυναμικό, σε κάτι που πιστεύουμε ότι έχει έντονα παραγωγική χροιά, με hands-on δουλειά, από ανθρώπους με γνώση και εμπειρία σε ένα απαιτητικό πεδίο. Πιστεύουμε ότι η χώρα μας έχει ανάγκη από τέτοιες επενδύσεις», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής πρώτης δημοσιογραφικής ξενάγησης στο hangar.

Στην αξία της επένδυσης είχε αναφερθεί, κατά τις σχετικές ανακοινώσεις, ο πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης. «Δημιουργούμε έναν κόμβο, ένα οικοσύστημα παραγωγής υπηρεσιών υποστήριξης βαριάς συντήρησης και εκπαίδευσης που δίνει νέα δεδομένα στην τοπική προστιθέμενη αξία και στην εξωστρέφεια του κλάδου μας, συμπληρώνοντας ένα σημαντικό κενό στην υποδομή της χώρας», είχε πει χαρακτηριστικά. 

Προσέλκυση τρίτων αερομεταφορέων

Η παροχή υπηρεσιών συντήρησης σε third parties, η οποία ξεκίνησε με τέσσερα τσεκ βαριάς συντήρησης από τον περασμένο χειμώνα στο κτήριο 57 του «Ελευθέριος Βενιζέλος», που στέγαζε την παλιά τεχνική βάση, μετακινήθηκε στο νέο κτήριο. Είχαν ήδη γίνει οι πρώτες αναθέσεις από τρίτους αερομεταφορείς, μεταξύ των οποίων η Cyprus, η TUS κ.ά., ενώ την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται και νέος πελάτης, με αρχικά ένα αεροσκάφος, που μόλις θα είναι έτοιμο τη θέση του θα πάρει δεύτερο.

«Η τεχνική βάση έχει αναπτυχθεί από το 2019 κατά περίπου 50%. Δεν ήμασταν τότε ούτε 250 άτομα, ενώ σήμερα έχουμε φτάσει στη γραμμή παραγωγής μηχανικών -shops και stores- να είναι 384 άτομα συν περισσότερα από 100 στις διαδικασίες υποστήριξης συντήρησης, που ως επί το πλείστον είναι αεροναυπηγοί. Έχουμε φτάσει αισίως τα 500 άτομα συνολικά στην τεχνική διεύθυνση», είπε ο επικεφαλής της AEGEAN. Στην πλήρη ανάπτυξη της βάσης σε βάθος πενταετίας, θα απασχολούνται 600 - 700 άνθρωποι.

Επί του παρόντος, η AEGEAN κάνει το 75-80% της βαριάς συντήρησης των αεροσκαφών της εντός της νέας βάσης, απασχολώντας τρεις με τέσσερις γραμμές παραγωγής τον χρόνο. Όπως είπαν οι επιτελείς της εταιρείας, στο πλαίσιο της ξενάγησης, φέτος θα διατεθεί περίπου μισή με μία γραμμή για τρίτους πελάτες, με στόχο να προστίθεται ακόμα μισή με μία γραμμή κάθε χρόνο, αυξάνοντας κατά 10% το προσωπικό της τεχνικής βάσης.

Το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο σε οροφή

Κατά την ξενάγηση, ο κ. Γερογιάννης εστίασε στη μεγάλη πρόκληση της ριζικής αποκατάστασης της οροφής του παλαιού υπόστεγου, συνολικής έκτασης 25.500 τ.μ., η οποία χρειάστηκε έξι μήνες, λόγω του μεγάλου ύψους που δεν επέτρεπε εργασίες με περισσότερα από 4 μποφόρ.

Σε αυτή την κατεύθυνση, αξιοποιήθηκε μία πρωτοποριακή τεχνική, η οποία έχει δοκιμαστεί σε βόρειες χώρες με δύσκολες καιρικές συνθήκες, προκειμένου να «κουμπώσουν» επάνω 5.238 φωτοβολταϊκά πάνελ. Αυτό απαίτησε επιπλέον ενάμιση μήνα εργασιών. Έτσι, δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο σε οροφή στην Ελλάδα, ισχύος 3MW, δυνατότητας παραγωγής 4,5 GWh ενέργειας ετησίως, προκειμένου να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών αναγκών των εν λειτουργία εγκαταστάσεων.

Ακόμη, η αποθήκη ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τις εργασίες συντήρησης, έκτασης 2.300τ.μ., διαθέτει πρωτοποριακά συστήματα αποθήκευσης και διαχείρισης με στόχο την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη διαχείριση των πάνω από 25.000 κωδικών που χρησιμοποιούνται από τους μηχανικούς των υπηρεσιών συντήρησης.

Οι 7 προσομοιωτές

Όσον αφορά στο νέο εκπαιδευτικό κέντρο, που αναπτύσσεται και λειτουργεί σε συνεργασία με τη CAE, ήδη ποσοστό 60-65% του δυναμικού των τριών εκ των τεσσάρων προσομοιωτών, που έχουν εγκατασταθεί, αξιοποιείται από την AEGEAN και την Olympic Air. Σε αυτή τη φάση, γεμίζει και το υπόλοιπο 35% των τριών μηχανημάτων με τρίτους πελάτες. Σημειώνεται ότι οι υφιστάμενοι προσομοιωτές καλύπτουν αεροσκάφη τύπου Airbus A320, Boeing 737NG και ATR 72-600.

Ο στόχος, όπως είπε ο κ. Παναγιώτης Σίσκος, επιχειρησιακός διευθυντής της αεροπορικής εταιρείας, είναι τα μηχανήματα να λειτουργούν 24 ώρες για 365 ημέρες, συνεκτιμώνται όμως πάντα τα ζητήματα εποχικότητας.

«Το εκπαιδευτικό μας κέντρο είναι ό,τι πιο σύγχρονο αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Προσθέτει ποιότητα και ευελιξία στην εκπαίδευσης μας, πέρα από το αποτύπωμα στο κόστος», ανέφερε ο κ. Σίσκος, εστιάζοντας στην πιστοποίηση από την EASA ως βασικό πλεονέκτημα έναντι ανταγωνιστικών κέντρων στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

Δεδομένου ότι κάθε προσομοιωτής έχει δυναμικότητα 6000 ωρών/ετησίως, άρα για μία εταιρεία 50 αεροσκαφών, αυτό σημαίνει περίπου 500 πιλότοι στον κάθε προσομοιωτή και αθροιστικά 2.000 πιλότοι ετησίως. Εντωμεταξύ, έχουν ήδη τοποθετηθεί οι βάσεις για του επόμενους τρεις προσομοιωτές, που θα συμπληρώσουν τη δυναμικότητα της εν λόγω εγκατάστασης στην επόμενη φάση.

Η επί μέρους επένδυση στο κέντρο εκπαίδευσης ανέρχεται σε 36 εκατ. ευρώ, μέρος της συνολικής επένδυσης των 140 εκατ. ευρώ.

Το AEGEAN CAE training center στην πλήρη του ανάπτυξη θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει ως και 3.500 πιλότους, προσφέροντας 42.000 ώρες εκπαίδευσης πιλότων, και να υποστηρίξει τις ανάγκες εκπαίδευσης ακόμη περισσότερων πληρωμάτων καμπίνας.

Σχετικά με το μεγάλο πρόγραμμα υποτροφιών, που ξεκίνησε η εταιρεία από το 2018, αρχικά για πιλότους κι εν συνεχεία για μηχανικούς, ήδη περισσότεροι από 90 απόφοιτοι βρίσκονται στα πιλοτήρια της εταιρείας εδώ και ένα με ενάμιση χρόνο. Ακόμα 40 υπότροφοι εκπαιδεύονται στον δεύτερο γύρο του προγράμματος.

Επιπλέον, στη σχολή των μηχανικών αεροσκαφών της Olympic Air είναι 87 υπότροφοι σε εκπαιδευτική διαδικασία, εκ των οποίων οι πρώτοι 27, τον επόμενο μήνα, θα ενταχθούν στην τεχνική διεύθυνση ως εργαζόμενοι. Ακολούθως, ανά 30 άτομα ετησίως θα βγουν και οι επόμενοι το 2025 και το 2026.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πετάει» το περιθώριο κέρδους της Aegean: Δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη

Σε νέες αγορές στρέφεται η Aegean, όπως Ινδία, Κόλπος, Κεντρική Αφρική, καθώς και σε νέες δραστηριότητες εκπαίδευσης και συντήρησης. Η νέα τεχνική βάση είναι έτοιμη να υποδεχθεί τρίτες αεροπορικές εταιρείες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Deal της Aegean με Pratt & Whittney: Θα αποζημιωθεί για τους κινητήρες

Το ύψος της αποζημίωσης δεν ανακοινώθηκε από την εταιρεία. Θα είναι σημαντικό, αλλά δεν θα καλύψει πλήρως τις απώλειες από την καθήλωση αεροσκαφών. Μετά το μεγάλο μέρισμα στους μετόχους, μπόνους και στους εργαζόμενους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί εγκατέλειψε η Aegean την επένδυση στη ρουμανική Animawings

Η αποεπένδυση συγκεντρώνει τις δυνάμεις της Aegean στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία ενισχύει το θερινό της πρόγραμμα κατά 3-5%, κυρίως από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση.