ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Άγνωστο πότε θα ανοίξει το τραμ στο τμήμα Σύνταγμα – Νέος Κόσμος

Σε κυκεώνα συναρμοδιοτήτων έχουν μπλέξει τα έργα για την αποκατάσταση της λειτουργίας του τραμ στο τμήμα Νέος Κόσμος - Σύνταγμα και ουδείς γνωρίζει πότε θα λυθεί το πρόβλημα.

Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά τη διακοπή της λειτουργίας του τραμ στο τμήμα Νέος Κόσμος – Σύνταγμα, ούτε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ούτε η Περιφέρεια Αττικής, ούτε η διοίκηση της Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ) είναι σε θέση να απαντήσουν για το πότε θα επαναλειτουργήσει η γραμμή.

Μάλιστα από πρόσφατη απάντηση του υπουργείου στην Βουλή προκύπτει πως οι αρμόδιοι έχουν μπλέξει σε κυκεώνα συναρμοδιοτήτων! Από το έγγραφο μαθαίνουμε πως αρμόδια για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών και των έργων στην κοίτη του Ιλισού είναι η Περιφέρεια Αττικής. Μαθαίνουμε, επίσης, πως η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, χωρίς να είναι αρμόδια, ανέθεσε «σε εξειδικευμένο μελετητικό γραφείο την αυτοψία της κοίτης του Ιλισού, με σκοπό την εκτίμηση της κατάστασης της κοίτης». Τα αποτελέσματα της αυτοψίας δεν έχουν παραδοθεί μέχρι σήμερα με το υπουργείο Υποδομών να αναφέρει πως η διαδικασία βρίσκεται «σε φάση ολοκλήρωσης».

Όμως από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η αυτοψία – έχουν ήδη περάσει σχεδόν 18 μήνες από τη διακοπή λειτουργίας του τραμ στο συγκεκριμένο τμήμα με απόφαση του τότε υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και της τότε περιφερειάρχη Ρ. Δούρου – θα χρειαστεί άγνωστο προς το παρόν χρονικό διάστημα και άγνωστο κόστος για να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις. Τον Οκτώβριο του 2018 είχε ανακοινωθεί, σε συνέντευξη Τύπου, πως διακόπτεται άμεσα η κυκλοφορία του τραμ στο τμήμα Νέος Κόσμος (στάση Κασομούλη) – Σύνταγμα εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από την παντελή έλλειψη συντήρησης στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού.

Επί σχεδόν εξήντα χρόνια, από τότε που σκεπάστηκε ο Ιλισός, κανένας αρμόδιος δεν είχε ασχοληθεί με εργασίες συντήρησης στην υπόγεια κοίτη η οποία διέρχεται κάτω από μεγάλους δρόμους της πόλης όπως η Μεσογείων, η Μιχαλακοπούλου, η Καλλιρόης κ.ά.

Μετά τη βύθιση χώρου στάθμευσης στην Καλλιθέα είχε γίνει έρευνα και εντοπίστηκαν, όπως είχε υποστηρίξει ο Χρ. Σπίρτζης, μεγάλα προβλήματα διάβρωσης στις ράβδους του οπλισμού, ενώ έχουν κοπεί τμήματα του σκυροδέματος, λείπουν τμήματα του τοίχου, έχει ξηλωθεί το μπετόν κατά μήκος μεγάλου τμήματος του αγωγού από το νερό, υπάρχουν διάφορες τρύπες για να περάσουν δημόσια δίκτυα, όπως και παράνομοι αγωγοί ομβρίων ή ακαθάρτων, ενώ μεγάλοι όγκοι σκυροδέματος έχουν ξηλωθεί και έχουν παρασυρθεί.

Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά δεν γνωρίζουμε ούτε το ακριβές εύρος της ζημιάς που πρέπει να αποκατασταθεί, ούτε το χρονοδιάγραμμα των τεχνικών εργασιών που θα απαιτηθούν, ούτε το κόστος. Εν τω μεταξύ, οι κάτοικοι των Αθηνών πληροφορούνται καθημερινά πως «η κυκλοφορία του τραμ στο τμήμα Σύνταγμα – Νέος Κόσμος έχει διακοπεί λόγω τεχνικών εργασιών». Μόνο που αυτές οι «εργασίες» δεν γίνονται!

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οικονόμου: 37 νέες στάσεις λεωφορείων σε 23 Δήμους της Αττικής

Η προσπάθεια αυτή εντάσσεται στη στρατηγική επιλογή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Ο.Α.Σ.Α. για συνολική αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών, και της εξυπηρέτησης των πολιτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οικονόμου: 130 νέα λεωφορεία σε κυκλοφορία στην Ανατολική Αττική

«Με την ενίσχυση και ανανέωση του στόλου μας, προάγουμε όχι μόνο την άνεση και την ποιότητα των μετακινήσεων, αλλά και την ασφάλεια για όλους τους πολίτες» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.