ΓΔ: 1404.26 0.27% Τζίρος: 128.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Δεν μπαίνει σε πόλεμο τιμών ο ΟΤΕ: Πώς θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό

Στην τελευταία του εμφάνιση ως CEO, ο Μ. Τσαμάζ ξεκαθάρισε ότι για τον ΟΤΕ η μείωση τιμών δεν είναι λύση για τη διεύρυνση μεριδίων αγοράς, ενώ ισχυρό πλεονέκτημα αποτελεί η ποιότητα δικτύων και υπηρεσιών.

Στην ίδια ρότα απέναντι στον ανταγωνισμό αναμένεται να παραμείνει ο ΟΤΕ, αποφεύγοντας να εμπλακεί σε πόλεμο τιμών και χρησιμοποιώντας την ποιότητα των υπηρεσιών του σαν βασικό πλεονέκτημα για να διατηρήσει τα μερίδιά του στην αγορά.

Στην τελευταία του παρουσία σε γενική συνέλευση μετόχων του ΟΤΕ, ο Μιχάλης Τσαμάζ απάντησε σε ερώτηση αναφορικά με την πολιτική που θα μπορούσε να ακολουθήσει ο όμιλος μετά την αποχώρησή του, καθιστώντας σαφές πως η μείωση των τιμών δεν αποτελεί τη λύση για τη διατήρηση των μεριδίων αγοράς και επισημαίνοντας ότι οι υποδομές και οι υπηρεσίες αποτελούν το κλειδί για προσέλκυση συνδρομητών.

Την τελευταία διετία, η Nova έχει ακολουθήσει μια ιδιαίτερα επιθετική εμπορική πολιτική, μειώνοντας σημαντικά τις τιμές σταθερής και κινητής, θέλοντας να αποσπάσει μερίδια αγοράς πρωτίστως από τον ΟΤΕ, σε μια περίοδο όπου αλλάζει το σκηνικό της αγοράς των τηλεπικοινωνιών, και οι καταναλωτές βλέπουν τα χρήματα στο πορτοφόλι να λιγοστεύουν. Ο ΟΤΕ απέφυγε να «απαντήσει» με μειώσεις τιμολογίων και η διοίκησή του δεν θεωρεί ότι η διαφορά που τον χωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι μεγάλη σε ό,τι αφορά τις τιμές, ενώ «ποντάρει» στην ποιότητα των δικτύων και των υπηρεσιών του.

Απαντώντας σε ερωτήσεις μετόχων σχετικά με τον ανταγωνισμό, ο κ. Τσαμάζ τόνισε πως ο ΟΤΕ δεν φοβάται τους άλλους παρόχους, ακόμα και αν εισέλθει, όπως φημολογείται, η ΔΕΗ στη λιανική. Επισήμανε ότι ο ΟΤΕ, μέσα από τις επενδύσεις που πραγματοποιεί, εστιάζει στην εμπειρία του πελάτη, με την υψηλή ποιότητα να αποτελεί το σημαντικότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ παράλληλα ο όμιλος έχει καταφέρει να είναι από τους πλέον αποδοτικούς στην Ευρώπη ως προς το κόστος λειτουργίας.

«Δεν μας απασχολεί τόσο πολύ η αύξηση, όσο μας απασχολεί να πουλήσουμε καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες μας. Γι' αυτό και κάνουμε δυο πράγματα: Συνεχώς επενδύουμε σε υποδομές, σε συστήματα, ακόμα και σε διαδικασίες γιατί σκοπός είναι να βελτιώσουμε την εμπειρία του πελάτη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμάζ.

«Σεβόμαστε τους ανταγωνιστές αλλά δεν τους φοβόμαστε», επισήμανε ο κ. Τσαμάζ, που τόνισε ότι «ο ανταγωνισμός είναι καλοδεχούμενος. Σας θυμίζουμε πως πριν 10 χρόνια είχαμε 15 ανταγωνιστές. Ο ανταγωνισμός δεν μας προβληματίζει. Ίσα ίσα μας κάνει καλύτερους. Η ΔΕΗ ανακοίνωσε πως θα μπει στη χονδρική, απλώνει οπτικές ίνες. Αυτό που λέω εγώ είναι ότι υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης για όλους. Πάντα είχαμε ανταγωνιστές. Εμείς θα συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο».

Ο κ. Τσαμάζ σημείωσε πως «η χαμηλότερη τιμή δεν είναι η λύση. Είδατε όλα αυτά τα χρόνια οι ανταγωνιστές προσπάθησαν και με χαμηλότερες τιμές και στη σταθερή και στην κινητή, όμως βλέπουν ότι δεν τους βγαίνει. Πυροβολούν τα πόδια τους και έχουν πρόβλημα».

Υπογράμμισε πως το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ΟΤΕ, που είναι η ποιότητα των υπηρεσιών, τον έχει βοηθήσει να διευρύνει τα μερίδια αγορά του, παρά τις υψηλές τιμές που έχει. «Παρά το γεγονός ότι μας ανάγκασαν να είμαστε οι πιο ακριβοί στη σταθερή τηλεφωνία. Παρά το γεγονός ότι πολλές φορές οι ανταγωνιστές μας κατέβασαν τις τιμές σε παράλογα επίπεδα και πολλές φορές κάτω από το κόστος. Παρά το γεγονός ότι ήμασταν πιο ακριβοί, οι πελάτες έρχονταν σε εμάς. Γιατί; Για την καλύτερη εμπειρία. Η εμπειρία έχει να κάνει με το δίκτυο κάλυψης, με την ανταπόκριση στην εξυπηρέτηση, με την ανταπόκριση των τεχνικών πεδίων. Τα τελευταία 14 χρόνια παρακολουθούμε την επίδοση του brand και της εταιρείας απέναντι στον πελάτη και έχουμε τεράστια διαφορά από τους ανταγωνιστές μας και μια διαφορά που διατηρείται» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τόνισε πως ο ΟΤΕ συνεχώς επενδύει σε συστήματα και διαδικασίες με στόχο να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, ενώ αναφέρθηκε και στην άρνηση της κυβέρνησης για τις τιμαριθμικές αυξήσεις στα τιμολόγια. Ειδικότερα, ανέφερε ότι ακόμα και την τελευταία διετία που οι πληθωριστικές πιέσεις είχαν αυξηθεί, ο ΟΤΕ απορρόφησε «όλα τα αυξημένα έξοδα που παρουσιάστηκαν. Όλες τις αυξήσεις που παρουσιάστηκαν τις καλύψαμε με την αύξηση των εσόδων, και μάλιστα χωρίς να κάνουμε αυξήσεις στα τιμολόγια».

Για να υπάρξουν ωστόσο μειώσεις στα τιμολόγια, ο κ. Τσαμάζ σημείωσε πως απαιτείται αύξηση της χρήσης του δικτύου οπτικών ινών. «Είναι μικρή η χρήση των οπτικών ινών στην Ελλάδα. Έχουμε εγκαταστήσει περίπου 1,3 εκατ. συνδέσεις FTTH από τις οποίες χρησιμοποιείται μόλις το 30%» σημείωσε και τόνισε ότι ο ΟΤΕ θέλει να αυξήσει αυτό το ποσοστό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι πρώτες αυξήσεις τιμών στην κινητή και οι μειώσεις στο γρήγορο ίντερνετ

Η Vodafone περνάει ανατιμήσεις στην κινητή από την 1η Απριλίου, δεν ακολουθούν προς το παρόν ο ΟΤΕ και η Nova. Νέα πακέτα με χαμηλότερες χρεώσεις για συνδέσεις οπτικής ίνας ανακοίνωσε ο ΟΤΕ.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόλεμος τιμών στις τηλεπικοινωνίες φέρνει πιέσεις στα έσοδα των παρόχων

Ο έντονος ανταγωνισμός που επέστρεψε στην αγορά, έχει βάλει δύσκολα στους παρόχους που βλέπουν τα έσοδα να βαλτώνουν. Μοναδικό στήριγμα η κινητή που διατηρείται σε ανοδική πορεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι ισχυροί των τηλεπικοινωνιών «χτυπούν» δημόσια έργα δισεκατομμυρίων

Στα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού του Δημοσίου στοιχηματίζουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι για αύξηση των εσόδων τους. Ο ανταγωνισμός για τις αναθέσεις και η ένωση δυνάμεων σε μεγάλα έργα.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλλάζουν ρότα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι αναζητώντας νέες πηγές εσόδων

Με τα έσοδα να έχουν βαλτώσει τα τελευταία χρόνια, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι «χτυπούν» τα ψηφιακά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και δημιουργούν νέες ροές εσόδων, ενώ μετατρέπονται σε τεχνολογικές εταιρείες.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει ο δρόμος για φθηνότερη οπτική ίνα, βελτιωμένη πρόταση από τον ΟΤΕ

Μετά τις αντιδράσεις της Κομισιόν και των παρόχων, ο ΟΤΕ υπέβαλε νέο μοντέλο τιμολόγησης για την αγορά χονδρικής στην οπτική ίνα, ανοίγοντας τον δρόμο για να γίνουν μειώσεις και στις τιμές της λιανικής.