ΓΔ: 2012.51 -2.09% Τζίρος: 251.31 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
opap-tzogos-stoixima
Φώτο: ΟΠΑΠ

Ξένοι επενδυτές αλλάζουν σελίδα σε δύο εμβληματικά ελληνικά brands

Δύο από τα πιο εμβληματικά ελληνικά brands, ΟΠΑΠ και ΟΤΕ, περνούν σε μια νέα εποχή μέσω μεγάλων εταιρικών μετασχηματισμών και rebranding, αλλάζοντας τη θέση τους όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και διεθνώς.

Σε διαδικασία αλλαγής σελίδας βρίσκονται δύο από τα κορυφαία ελληνικά brands, με ΟΠΑΠ και ΟΤΕ να μετασχηματίζονται καθώς ξένοι επενδυτές βάζουν τη σφραγίδα τους και οδηγούν τις δυο εταιρείες σε νέα εποχή. 

Έχοντας αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας, περνούν πλέον σε νέα εποχή μέσω του rebranding που φέρνουν οι ξένοι επενδυτές τους. 

Ο ΟΠΑΠ σε λίγο καιρό, και ειδικότερα από το πρώτο τρίμηνο του 2026 πρόκειται να μετονομαστεί σε Allwyn, μετά τη συμφωνία με τον κολοσσό. Από την πλευρά του ο ΟΤΕ έχει ήδη αποχαιρετήσει το ιστορικό brand της Cosmote, και κάνει ακόμα πιο στενούς τους δεσμούς με την Deutsche Telekom που αποτελεί μια από τις ισχυρότερες και πιο αναγνωρίσιμες επιχειρήσεις παγκοσμίως. 

Οι εξελίξεις αυτές αποτυπώνουν ένα νέο κεφάλαιο για το ελληνικό επιχειρείν, όπου οι στρατηγικές συνεργασίες, η παγκοσμιοποίηση και η ανανέωση των εμπορικών ταυτοτήτων επαναπροσδιορίζουν το επιχειρηματικό τοπίο της χώρας και τη θέση της στην ευρωπαϊκή οικονομία.  

Ο ΟΠΑΠ γίνεται Allwyn

Στα μέσα Οκτωβρίου, η Allwyn και η ΟΠΑΠ ανακοίνωσαν την επιχειρηματική τους συνένωση, σε μια συμφωνία που θα δημιουργήσει έναν κολοσσό αξίας 16 δισ. ευρώ, πραγματοποιώντας μια από τις σημαντικότερες εταιρικές κινήσεις της τελευταίας δεκαετίας στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά τυχερών παιγνίων.  

Ο ΟΠΑΠ πήρε την στρατηγική απόφαση για το rebranding του σε Allwyn και θα ρίξει τίτλους τέλος στο ιστορικό όνομα από τον Ιανουάριο του 2026. Ένα όνομα το οποίο έχει ταυτιστεί με την προσπάθεια αναβάθμισης του ελληνικού αθλητισμού από την στιγμή που ιδρύθηκε ο ΟΠΑΠ το 1958, ενώ το 1959 ήρθε το πρώτο παιχνίδι με τη δημιουργία του ΠΡΟΠΟ.  

Στην αρχή δεν υπήρχαν αποκλειστικά πρακτορεία ΟΠΑΠ, ωστόσο με την κυκλοφορία του πρώτου δελτίου ΠΡΟΠΟ την 1η Μαρτίου 1959, ξεκίνησαν την ίδια χρονιά να δημιουργούνται τα πρώτα πρακτορεία στην Πάτρα, το Αίγιο και τη Δράμα ενώ άρχισαν να χρηματοδοτούνται και τα πρώτα έργα αθλητικής υποδομής. Το 2000 ξεκινάει η λειτουργία του Πάμε Στοίχημα, που ήταν η πρώτη μορφή νόμιμου αθλητικού στοιχήματος στην Ελλάδα και πλέον αποτελεί το πιο κερδοφόρο παιχνίδι του ΟΠΑΠ.

Τα χρήματα του ΟΠΑΠ έχουν συνεισφέρει στη δημιουργία εκατοντάδων γηπέδων, κλειστών γυμναστηρίων και άλλων αθλητικών χώρων σε όλη την επικράτεια, ενώ οι χορηγίες του σταμάτησαν να περιορίζονται στον αθλητισμό και επεκτάθηκαν και στον πολιτισμό.  

Το 1999 ο ΟΠΑΠ μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία με ονομασία ΟΠΑΠ Α.Ε. και η διάρκειά της με τη μορφή αυτή ορίστηκε στα 100 χρόνια. Το 2001 μπαίνει στο ΧΑ, με το Δημόσιο να κατέχει το 51% και το 2013 το Δημόσιο αποχωρεί πλήρως από τον ΟΠΑΠ πουλώντας το 33% που είχε απομείνει στο επενδυτικό σχήμα Emma Delta Hellenic Holdings LTD αντί 622 εκατ. ευρώ. 

Όπως διευκρίνισε με ανακοίνωσή της η εισηγμένη, ο ΟΠΑΠ προχωρά στο πρώτο στάδιο της επιχειρηματικής συνένωσης με την Allwyn, το οποίο περιλαμβάνει τη διάσπαση του κλάδου τυχερών παιγνίων και τη μεταφορά του σε νέα εταιρεία, που θα αποτελέσει 100% θυγατρική της εισηγμένης.  

Η νέα εταιρεία θα συγκεντρώσει όλες τις αποκλειστικές άδειες του ΟΠΑΠ — από τα αριθμοπαιχνίδια και τον στοιχηματισμό μέχρι τα online παίγνια και τα VLTs — ενώ η μητρική θα διατηρήσει λειτουργίες εταιρικής διακυβέρνησης και χρηματοοικονομικής διαχείρισης. 

Στη συνέχεια, το σχέδιο προβλέπει μεταφορά έδρας στο Λουξεμβούργο, ίδρυση νέας ελληνικής θυγατρικής και εισφορά περιουσιακών στοιχείων από την Allwyn, οδηγώντας στη δημιουργία ενός ενιαίου διεθνούς ομίλου με ισχυρότερο τεχνολογικό και εμπορικό αποτύπωμα. Η ολοκλήρωση της διάσπασης αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2026, μετά τις απαραίτητες εγκρίσεις. 

Η συνένωση όταν ολοκληρωθεί θα ενισχύσει σημαντικά το μέγεθος και τη διαφοροποίηση του ομίλου, με παρουσία σε Ευρώπη, ΗΠΑ και άλλες διεθνείς αγορές, και με ισχυρή έμφαση στα online παιχνίδια.  Η ενοποιημένη εταιρεία θα είναι πρωταθλητής στο ΧΑ, καθώς αναμένεται να είναι η 2η μεγαλύτερη σε όρους κεφαλαιοποίησης εισηγμένη εταιρεία.  

Πως ο ΟΤΕ έγινε Cosmote Telekom  

Νωρίτερα, τον Απρίλιο, η Cosmote που μετρούσε 27 χρόνια ζωής από το ντεμπούτο της το 1998, άλλαξε ονομασία, ενσωματώνοντας ένα από τα ισχυρότερα brand της παγκόσμιας αγοράς όταν και μετονομάστηκε σε Cosmote Telekom, προσθέτοντας ακόμα ένα κεφάλαιο στην ιστορία του ΟΤΕ, που ξεκινά από το μακρινό 1949. 

Η σύγκλιση των δύο brands (Cosmote και Telekom) είχε αρχίσει από το 2023 όταν, η γερμανική μητρική εταιρεία απέκτησε την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΤΕ. Αρχικά εμφανίστηκε το λογότυπο και στη συνέχεια προστέθηκε και το «T» σε περίοπτη θέση στο μέγαρο του ΟΤΕ.  

Το όνομα του ΟΤΕ με τις μέχρι τώρα πληροφορίες θα παραμένει ίδιο σε επίπεδο ομίλου, καθώς αποτελεί από τα πιο ιστορικά και μεγάλα brand της χώρας. Ωστόσο είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να αλλάξει και αυτό μελλοντικά όσο θα προχωράει η διείσδυση του brand της Telekom στη χώρα, με την ένωση δυνάμεων των δύο μαρκών να κάνει πιο γνωστό στο ελληνικό κοινό και το χρώμα Μagenta, που αποτελεί ταυτότητα της TELEKOM που είναι μία από τις λίγες μάρκες διεθνώς που αναγνωρίζεται από το εταιρικό της χρώμα, ενώ η ονομασία «Magenta» αξιοποιείται και στο portfolio των προϊόντων και υπηρεσιών της. 

Υπενθυμίζουμε επίσης πως η TELEKOM έχει αναγνωριστεί επανειλημμένα ως ένα από τα πιο πολύτιμα brand παγκοσμίως, με την τρέχουσα αξία του να ανέρχεται στα 85,3 δισ δολάρια. 

Είναι πάντως χαρακτηριστικό πως ενώ στις υπόλοιπες χώρες που βρίσκονται θυγατρικές της Telekom, η ονομασία τους έχει αλλάξει σημαντικά, στην περίπτωση της Ελλάδας η μητρική εκτίμησε την πολύχρονη και σημαντική παρουσία του ονόματος Cosmote που έχει γράψει τη δική του ιστορία διατηρώντας το σε ισότιμη θέση.  

Η Cosmote Telekom αποτελεί την τρίτη σημαντικότερη θυγατρική του ομίλου Telekom, πίσω μόνο από ΗΠΑ και Γερμανία, διαθέτοντας ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που προσφέρει, με το rebranding να μην αφορά μόνο το όνομα του ομίλου, αλλά να ανοίγει την πόρτα σε μια σειρά από ευκαιρίες για νέα εργαλεία και υπηρεσίες, καθώς και νέες συνεργασίες. 

Επίσης όπως έχει ανακοινώσει ο διεθνής τηλεπικοινωνιακός κολοσσός, η Ελλάδα αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική αγορά για τον όμιλο, με προγραμματισμένες επενδύσεις ύψους 3 δισ. ευρώ για την πενταετία (μέχρι το 2027) 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τάκης Θεοδωρικάκος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αίτημα σε Θεοδωρικάκο για ένταξη πρακτορείων ΟΠΑΠ σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ

Συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης, είχαν πρόσφατα ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, και αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Πρακτόρων Παιχνιδιών Πρόγνωσης ΟΠΑΠ (ΠΟΕΠΠΠ), με επικεφαλής τον πρόεδρό της, Γιώργο Πουλημά.
Γιώργος Κώτσηρας ομιλία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κώτσηρας: Η συνένωση ΟΠΑΠ–Allwyn δείχνει εμπιστοσύνη στην οικονομία

Ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργος Κώτσηρας, τόνισε ότι η συνένωση ΟΠΑΠ και Allwyn αναδεικνύει την εξωστρέφεια και δυναμική του ΟΠΑΠ, στέλνοντας μήνυμα εμπιστοσύνης για την ελληνική οικονομία και τις επενδύσεις.
Κατάστημα OPAP Arena
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Allwyn και ΟΠΑΠ ενώνονται σε όμιλο 16 δισ. ευρώ με παγκόσμιο αποτύπωμα

Η επιχειρηματική συνένωση Allwyn–ΟΠΑΠ, αποτίμησης 16 δισ. ευρώ, δημιουργεί τη δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία τυχερών παιγνίων παγκοσμίως. Παραμένει στο Χ.Α. η μετοχή του νέου σχήματος. Σχέδια διεθνούς επέκτασης.