ΓΔ: 1390.49 0.56% Τζίρος: 113.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

Οι πρώτες αυξήσεις τιμών στην κινητή και οι μειώσεις στο γρήγορο ίντερνετ

Η Vodafone περνάει ανατιμήσεις στην κινητή από την 1η Απριλίου, δεν ακολουθούν προς το παρόν ο ΟΤΕ και η Nova. Νέα πακέτα με χαμηλότερες χρεώσεις για συνδέσεις οπτικής ίνας ανακοίνωσε ο ΟΤΕ.

Τον... χρυσό κανόνα της αποφυγής ανατιμήσεων στην κινητή τηλεφωνία σπάει η Vodafone την 1η Απριλίου, μια κίνηση που αναμενόταν από καιρό, μετά το «μπλόκο» που είχε μπει για τις τιμαριθμικές αναπροσαρμογές στους παρόχους το περασμένο καλοκαίρι. Προς το παρόν, όμως, ΟΤΕ και Nova δεν δείχνουν διάθεση να ακολουθήσουν στην ίδια κατεύθυνση.

Σε εποχή ανακατατάξεων βρίσκεται η αγορά, μετά τις συνεχείς μειώσεις των τιμών εδώ και χρόνια, καθώς οι πιέσεις  της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού φτάνουν πλέον και στους συνδρομητές της κινητής που ήταν μέχρι σήμερα «προστατευμένοι» εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού που υπήρχε μεταξύ των παρόχων και που είχε οδηγήσει τις τηλεπικοινωνίες να είναι ο μοναδικός κλάδος που είχε καταγράψει πτώση τιμών την τελευταία διετία.

Όπως έχει ανακοινώσει η Vodafone, από την 1η Απριλίου θα προχωρήσει σε αυξήσεις στα προγράμματα συμβολαίου ιδιωτών οι οποίες θα ξεκινούν από 1 ευρώ και θα φτάνουν μέχρι και τα 5,99 ευρώ στα περισσότερα πακέτα unlimited, ενώ στα επαγγελματικά συμβόλαια η άνοδος των τιμών πρόκειται να είναι ακόμα μεγαλύτερη καθώς ξεκινάει από το 1,91 ευρώ στο My Business 1 και φτάνει έως και τα 12,69 ευρώ στο My Business RED 4. Σημειώνεται ότι στα επαγγελματικά συμβόλαια αυξήσεις θα επιβληθούν και στα ήδη ισχύοντα, ενώ στα συμβόλαια για ιδιώτες μόνο σε όσα θα λήγουν. Επίσης αυξάνεται και η τιμή της υπηρεσίας Διεθνών Κλήσεων προς Ε.Ε. από 2,20 ευρώ το μήνα σε 3,90 ευρώ το μήνα (δείτε εδώ όλα τα πακέτα).

Στην ανακοίνωση διευκρινίζεται πως οι μεταβολές θα εφαρμοστούν μετά τη λήξη του ορισμένου χρόνου της σύμβασης για συνδρομητές εντός δέσμευσης, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζονται οι συνδρομητές που βρίσκονται εντός συμβολαίου προς το παρόν.

Το καλοκαίρι, ο CEO της Vodafone Ελλάδος Χ. Μπρουμίδης είχε αναφέρει πως «παρά την άνοδο του πληθωρισμού τα τελευταία χρόνια, τα αυξημένα κόστη απορροφήθηκαν αποκλειστικά από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους χωρίς να μετακυλιστούν στους καταναλωτές, την ίδια στιγμή που οι επενδύσεις σε δίκτυα και υποδομές αυξήθηκαν κατακόρυφα, για να ανταποκριθούν οι εταιρείες στις ολοένα αυξανόμενες ψηφιακές ανάγκες της κοινωνίας», επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία δικτύων νέας γενιάς είναι μια επένδυση με μεγάλο ενεργειακό κόστος.

Μέχρι σήμερα, στελέχη του τηλεπικοινωνιακού κλάδου είχαν επισημάνει τον υψηλό ανταγωνισμό που επικρατεί στην ελληνική αγορά με το ARPU (μέσο έσοδο ανά χρήστη) να είναι πολύ χαμηλότερο από αυτά που χρειάζονται οι εταιρείες για να προχωρήσουν τις επενδύσεις που σχεδιάζουν. Τόνιζαν επίσης πως οι αυξήσεις στα λειτουργικά τους έξοδα δεν προέρχεται μόνο από το ενεργειακό κόστος αλλά και από την άνοδο των τιμών σε υλικά, πρώτες ύλες, υπηρεσίες τρίτων.

Υπενθυμίζουμε πως οι πάροχοι είχαν ήδη αρχίσει με πλάγιους τρόπους να αυξάνουν τα τιμολόγια των συνδέσεων από τον Οκτώβριο όταν και είχαν προχωρήσει σε ενεργοποιήσεις όρων που βρίσκονται στα «ψιλά γράμματα» των συμβολαίων που υπογράφουν οι καταναλωτές.

Οι καταναλωτές είδαν επιβαρύνσεις, όπως η αναπροσαρμογή προς τα πάνω της τιμής του παγίου από τον 13ο μήνα του συμβολαίου και έως τη λήξη του, η αύξηση της ονομαστικής αξίας των τιμολογίων σε σειρά προγραμμάτων αλλά και η κατάργηση της έκπτωσης του 1 ευρώ σε συνδρομητές που επέλεγαν την ηλεκτρονική έκδοση του λογαριασμού.

Στάση αναμονής από τον ανταγωνισμό και χτύπημα ΟΤΕ στη σταθερή

Την ίδια στιγμή οι ανταγωνιστές της Vodafone δείχνουν να διατηρούν στάση αναμονής. Η Nova που είχε προκαλέσει και τον πόλεμο τιμών του 2023 με την επιθετική εμπορική πολιτική που ακολούθησε μετά το λανσάρισμα της νέας εταιρείας που δημιουργήθηκε από την εξαγορά της Wind και έφερε τα χαμηλότερα πακέτα στην αγορά, σύμφωνα με πληροφορίες δεν σχεδιάζει προς το παρόν να αυξήσει τις τιμές της, καθώς επιμένει σε μια στρατηγική που έχει στόχο την αύξηση μεριδίων.

Ο ΟΤΕ, από την πλευρά του, ακολουθεί μια στρατηγική που βασίζεται σε δυο πυλώνες. Θέλει να εκμεταλλευτεί τις υποδομές που έχει δημιουργήσει στη σταθερή προσφέροντας φθηνότερα πακέτα, ενώ στην κινητή συνεχίζει την προσπάθεια να μεταφέρει περισσότερους συνδρομητές από την καρτοκινητή στα συμβόλαια. Ειδικότερα, ο ΟΤΕ σημείωσε αύξηση 6,1% στους συνδρομητές συμβολαίου που έφτασαν τα 3,1 εκατ., ενώ όπως αναφέρει στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του «κατέγραψε 241.000 καθαρές αποσυνδέσεις στην καρτοκινητή, κυρίως ως αποτέλεσμα της εκκαθάρισης της ανενεργού βάσης στο τρίμηνο και της μετάβασης των πελατών σε  υπηρεσίες συμβολαίου».

Όπως ανέφερε εξάλλου και ο CEO του ομίλου Μ. Τσαμάζ στο πρόσφατο call με τους αναλυτές, ο ΟΤΕ στο δύσκολο από άποψης ανταγωνισμού 2023, κατάφερε να διατηρήσει τα μερίδια αγοράς του στην κινητή, και  να αυξήσει τα κέρδη κατά 5% με τη «μετοίκηση» αρκετών χιλιάδων συνδρομητών από την καρτοκινητή σε συμβόλαιο αυξάνοντας παράλληλα τα έσοδα του που ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ.  Ενώ στη σταθερή σημείωσε πως περιμένει αύξηση εσόδων από το FTTH, καθώς μέσα στο 2024 θα καλύψουν επιπλέον 500.000 σπίτια ενώ αναμένονται και τα κρατικά κουπόνια που θα αυξήσουν τη ζήτηση.

Στο πλαίσιο αυτό και ο ΟΤΕ ανακοίνωσε χθες δύο νέα προγράμματα στη σταθερή τηλεφωνία που συνδυάζουν τηλέφωνο, ίντερνετ και τηλεόραση με τιμές σαφώς χαμηλότερες από εκείνες που υπήρχαν πριν δυο χρόνια. Χαρακτηριστικά, η εταιρεία ανακοίνωσε το Cosmote Fiber 100 XL μαζί με το Cinema Pack που προσφέρει απεριόριστες κλήσεις σε σταθερά και κινητά εντός Ελλάδος, ταχύτητα 100 Mbps και τα κανάλια που περιλαμβάνονται στο πακέτο με 39,90 ευρώ το μήνα με 24μηνη δέσμευση και το Cosmote Fiber 100 XL μαζί με το Full Pack πακέτο στην τηλεόραση στα 48,90 ευρώ το μήνα, ενώ το αντίστοιχο πρόγραμμα πριν από δυο χρόνια προσφερόταν στα 53,17 ευρώ χωρίς να δίνει απεριόριστα λεπτά ομιλίας σε κινητά τηλέφωνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δεν μπαίνει σε πόλεμο τιμών ο ΟΤΕ: Πώς θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό

Στην τελευταία του εμφάνιση ως CEO, ο Μ. Τσαμάζ ξεκαθάρισε ότι για τον ΟΤΕ η μείωση τιμών δεν είναι λύση για τη διεύρυνση μεριδίων αγοράς, ενώ ισχυρό πλεονέκτημα αποτελεί η ποιότητα δικτύων και υπηρεσιών.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόλεμος τιμών στις τηλεπικοινωνίες φέρνει πιέσεις στα έσοδα των παρόχων

Ο έντονος ανταγωνισμός που επέστρεψε στην αγορά, έχει βάλει δύσκολα στους παρόχους που βλέπουν τα έσοδα να βαλτώνουν. Μοναδικό στήριγμα η κινητή που διατηρείται σε ανοδική πορεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι ισχυροί των τηλεπικοινωνιών «χτυπούν» δημόσια έργα δισεκατομμυρίων

Στα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού του Δημοσίου στοιχηματίζουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι για αύξηση των εσόδων τους. Ο ανταγωνισμός για τις αναθέσεις και η ένωση δυνάμεων σε μεγάλα έργα.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλλάζουν ρότα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι αναζητώντας νέες πηγές εσόδων

Με τα έσοδα να έχουν βαλτώσει τα τελευταία χρόνια, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι «χτυπούν» τα ψηφιακά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και δημιουργούν νέες ροές εσόδων, ενώ μετατρέπονται σε τεχνολογικές εταιρείες.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει ο δρόμος για φθηνότερη οπτική ίνα, βελτιωμένη πρόταση από τον ΟΤΕ

Μετά τις αντιδράσεις της Κομισιόν και των παρόχων, ο ΟΤΕ υπέβαλε νέο μοντέλο τιμολόγησης για την αγορά χονδρικής στην οπτική ίνα, ανοίγοντας τον δρόμο για να γίνουν μειώσεις και στις τιμές της λιανικής.