Περισσότερο αισθητή απ' ό,τι κατά το παρελθόν είναι στα γερμανικά σχολεία η δύσκολη οικονομική κατάσταση των οικογενειών των μαθητών, σύμφωνα με έρευνα του Ιδρύματος «Ρόμπερτ Μπος». Το Ίδρυμα καλεί τους εκπαιδευτικούς «να προσεγγίζουν με ευαισθησία» τους φτωχότερους μαθητές τους.
Στην έρευνα αναδεικνύεται ότι το 33% των εκπαιδευτικών δηλώνει ότι τα παιδιά ανησυχούν φέτος περισσότερο απ' ό,τι πέρυσι για την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Σε κοινωνικά μειονεκτούσες περιοχές μάλιστα, το ποσοστό των δασκάλων που το διαπιστώνουν αυξάνεται σε 48%.
Το 37% των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα επισημαίνει ακόμη ότι λείπουν συχνά σχολικά είδη ή ακόμη και φαγητό, ενώ οι μαθητές έρχονται πολλές φορές στο σχολείο χωρίς να έχουν φάει πρωινό. Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν 30%.
Η εκπρόσωπος του Ιδρύματος «Ρόμπερτ Μπος» Ντάγκμαρ Βολφ προειδοποιεί για τις συνέπειες της φτώχειας στα παιδιά: «Τα φτωχά παιδιά γίνονται συχνά και φτωχοί ενήλικες. Η έλλειψη χρημάτων στο σπίτι τα εμποδίζει να συμμετέχουν στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή και αυτό έχει αντίκτυπο και στην ψυχοκοινωνική υγεία τους», εξηγεί και καλεί τους εκπαιδευτικούς να γίνουν πιο ευαίσθητοι στο θέμα και να έχουν υπ' όψιν τους πάντα ότι υπάρχουν οικογένειες με περιορισμένους οικονομικούς πόρους. «Η φτώχεια δεν είναι πάντα ορατή στα παιδιά, γι' αυτό οι δάσκαλοι θα πρέπει να γνωρίζουν την κατάσταση και να προστατεύουν τα παιδιά και από το κοινωνικό στίγμα. Πρέπει να γνωρίζουν πού υπάρχουν δυσκολίες και να τις προσεγγίζουν με ευαισθησία», προσθέτει η κυρία Βολφ.