ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Renault και Nissan πάνε για «διαζύγιο»

«Τοξική» χαρακτηρίζεται πλέον η συνεργασία Nissan- Renault που παράγει κάθε χρόνο 10 εκατ. αυτοκίνητα, με στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας να εξετάζουν την πιθανότητα διαχωρισμού των εταιρειών μετά το σκάνδαλο Γκοσν.

Ο «τυφώνας» Κάρλος Γκοσν με την φυγή του από τον κατ' οίκον περιορισμό στην Ιαπωνία στον Λίβανο και το τηλεοπτικό του διάγγελμα φαίνεται να προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις στον όμιλο Renault-Nissan, όπως αναφέρουν οι Financial Times.

Σύμφωνα με την έγκριτη εφημερίδα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εν μέσω της αναταραχής που επικρατεί λόγω των νομικών θεμάτων του πρώην προέδρου του Ομίλου, εξετάζει την πιθανότητα διαχωρισμού της από τη Renault. Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, τα σχέδια περιλαμβάνουν αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της Nissan καθώς και τον διαχωρισμό των τμημάτων μηχανικής και μεταποίησης.

Ο Κάρλος Γκοσν έχει διαφύγει στον Λίβανο από την Ιαπωνία όπου βρισκόταν αντιμέτωπος με κατηγορίες για οικονομικές παρανομίες, με τον ίδιο να υποστηρίζει πως είναι «θύμα συνωμοσίας» και κατηγόρησε το νομικό και πολιτικό σύστημα της Ιαπωνίας. Όπως υποστήριξε στο τηλεοπτικό του διάγγελμα: «Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη, ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό».

Ανώτερα στελέχη της Nissan δήλωσαν στους Financial Times πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι βάρος για την ιαπωνική εταιρεία και πως παρά τις προσπάθειες βελτίωσης των σχέσεων και από τις δύο πλευρές, η συνεργασία με τη Renault, που παράγει κάθε χρόνο 10 εκατ. αυτοκίνητα, έχει καταστεί «τοξική» για τις εταιρείες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Stellantiς στις ευρωπαϊκές αγορές το α' εξάμηνο

Είναι πρώτη σε συνολικές πωλήσεις στη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία τόσο τον Ιούνιο όσο και από την αρχή του έτους. Στη Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία και Πορτογαλία να καταγράφει σταθερή ανάπτυξη.
ΔΙΕΘΝΗ

Εκτεθειμένες στους αντιδασμούς της Κίνας οι γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι περισσότερο εκτεθειμένες σε πιθανά αντίμετρα, καθώς τα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023 προήλθε από την Κίνα.