ΓΔ: 1423.56 1.17% Τζίρος: 74.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Δεν θα δημιουργηθεί τελικά Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας στη Γερμανία

Ο λόγος για αυτήν την εξέλιξη είναι η διαφωνία μεταξύ της γερμανικής καγκελαρίας και του υπουργείο Εξωτερικών.

Τα σχέδια της γερμανικής κυβέρνησης για τη δημιουργία Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας «ναυάγησαν» λόγω διαφωνίας μεταξύ της καγκελαρίας και του υπουργείου Εξωτερικών, αναφέρει το περιοδικό Der Spiegel.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι το Συμβούλιο θα θεμελιωνόταν στην πρώτη «Στρατηγική Εθνικής Ασφάλειας» της χώρας, ωστόσο τα συνεχή προβλήματα στις σχέσεις του καγκελάριου Όλαφ Σολτς με την υπουργό Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ και οι διαφορετικές προσεγγίσεις στα θέματα τόσο της παράδοσης όπλων στην Ουκρανία όσο και των σχέσεων με την Κίνα ή τη διάρκεια παραμονής των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων στο Μάλι, δεν επέτρεψαν την επίτευξη του στόχου για δημιουργία οργάνου στα πρότυπα του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ.

Οι διαφωνίες καγκελαρίας και υπουργείου Εξωτερικών εντοπίζονταν, σύμφωνα με το Spiegel, στο πού θα εδρεύει, ποιος θα ηγείται και πώς θα στελεχωθεί. Όπως αναφέρει το περιοδικό, έχει πλέον ληφθεί η απόφαση να εγκαταλειφθεί το εγχείρημα, ενώ είναι πλέον σαφής η διαφορά των δύο πλευρών σχετικά με τις αρμοδιότητες για την άσκηση εξωτερικής πολιτικής. Το υπουργείο Εξωτερικών δεν θέλει να παραχωρήσει περαιτέρω εξουσίες στην καγκελαρία, η οποία με τη σειρά της ήταν αντίθετη στην υπαγωγή μιας ομάδας με εκτελεστικές εξουσίες, όπως ένα Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας, στο υπουργείο Εξωτερικών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Germany-Police-Ambulance
ΔΙΕΘΝΗ

Επίθεση σχεδίαζε 15χρονος στην χριστουγεννιάτικη αγορά του Λεβερκούζεν

Στα σχέδιά του ήταν να οδηγήσει ένα φορτηγάκι γεμάτο φιάλες με υγραέριο στην υπαίθρια χριστουγεννιάτικη αγορά του Λεβερκούζεν και να σκοτώσει «όσο το δυνατόν περισσότερους άπιστους».
ΔΙΕΘΝΗ

Εκτεθειμένες στους αντιδασμούς της Κίνας οι γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι περισσότερο εκτεθειμένες σε πιθανά αντίμετρα, καθώς τα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023 προήλθε από την Κίνα.