ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Μπλοκάρει η Γερμανία τις κινεζικές εταιρείες από τα δίκτυα 5G

«Απερίσκεπτη απόφαση» χαρακτηρίζει το Πεκίνο την απόφαση των Γερμανών να αποκλείσουν εταιρείες όπως η Huawei και η ZTE από την προμήθεια εξοπλισμού για τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς.

Η Κίνα θα αντιμετωπίσει με «βαθύ προβληματισμό» και «έντονη δυσαρέσκεια» την «απερίσκεπτη απόφαση» που φέρεται να έλαβε η κυβέρνηση της Γερμανίας, η οποία κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες ετοιμάζεται να αποκλείσει τις κινεζικές κατασκευάστριες τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού Huawei και ZTE από μέρος τουλάχιστον του δικτύου τηλεφωνίας πέμπτης γενεάς (5G) στη χώρα, σε περίπτωση που αποδειχθεί πως όντως έτσι έχουν τα πράγματα, τόνισε η κινεζική πρεσβεία στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία σε δελτίο Τύπου που μεταφορτώθηκε στον ιστότοπό της.

Το δελτίο Τύπου της πρεσβείας αναφέρεται σε δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Die Zeit, σύμφωνα με το οποίο η κυβέρνηση του καγκελάριου Όλαφ Σολτς σκοπεύει να απαγορεύσει στις γερμανικές τηλεπικοινωνιακές εταιρείες να προμηθεύονται συγκεκριμένο εξοπλισμό των δυο κινεζικών κατασκευαστριών, οι οποίες βρίσκονται στην πρωτοπορία διεθνώς ως προς την τεχνολογία των δικτύων νέας γενιάς, αλλά έχουν βρεθεί τα τελευταία χρόνια στο στόχαστρο των ΗΠΑ, που λένε ότι πιστεύουν πως διευκολύνουν τις κινεζικές υπηρεσίες κατασκοπείας να αποκτούν πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα, παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις τους για το αντίθετο.

Υπενθυμίζεται ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σκοπεύει να αποκλείσει τη συμμετοχή κινεζικών εταιριών σε τομείς των τηλεπικοινωνιών της. Η απόφαση θα επηρεάσει μάλιστα και ήδη εγκατεστημένα συστήματα.

Το προσεχές διάστημα θα αξιολογηθεί ο κίνδυνος για θέματα ασφάλειας στο δίκτυο τηλεπικοινωνιών 5G της Γερμανίας, δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εσωτερικών Μαξιμίλιαν Καλ, επισημαίνοντας ότι ο έλεγχος αφορά θέματα ασφάλειας κρίσιμων συστημάτων, κυρίως σχετικά την αξιοπιστία τους, την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών, τη δημόσια τάξη και ασφάλεια. «Το θέμα βεβαίως είναι και το πώς δεν θα είμαστε υπερβολικά εξαρτημένοι από συγκεκριμένους παρόχους», τόνισε ο κ. Καλ, διευκρινίζοντας ότι η νομοθεσία επιτρέπει τον εκ των υστέρων έλεγχο και την αναδρομική επιβολή απαγορεύσεων σε ήδη ενεργές συμμετοχές σε κρίσιμες υποδομές της χώρας. Παρά την περίπλοκη γραφειοκρατικά διαδικασία, η κυβέρνηση αναμένει ότι οι πρώτες αποφάσεις απαγόρευσης θα υλοποιηθούν ήδη το καλοκαίρι.

Εταιρίες κινεζικών συμφερόντων, όπως η Huawei και η ΖΤΕ, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επέκταση του δικτύου 5G στη Γερμανία, με την πρώτη να είναι υπεύθυνη για το 59% του δικτύου. Η συνεργασία είχε θεωρηθεί από την αρχή αμφιλεγόμενη, καθώς πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν απορρίψει καθολικά τη χρήση κινεζικών συστημάτων, ενώ έντονη υπήρξε και η διπλωματική πίεση από τις ΗΠΑ, υπό τον φόβο ότι η Κίνα θα μπορούσε να αποκτήσει υπερβολική επιρροή στο ευρωπαϊκό δίκτυο επικοινωνιών και πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Χέμπεστραϊτ αρνήθηκε πάντως να απαντήσει εάν το ζήτημα τέθηκε κατά την πρόσφατη συνάντηση του καγκελάριου Όλαφ Σολτς με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, στην Ουάσινγκτον.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Εκτεθειμένες στους αντιδασμούς της Κίνας οι γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι περισσότερο εκτεθειμένες σε πιθανά αντίμετρα, καθώς τα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023 προήλθε από την Κίνα.
Habeck, Germany, Germania
ΔΙΕΘΝΗ

Ρόμπερτ Χάμπεκ: Οικονομικές επιπτώσεις για την Κίνα αν συνεχίσει να στηρίζει τη Ρωσία

O πόλεμος της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας επηρεάζει άμεσα τα συμφέροντα ασφαλείας της Γερμανίας και της Ευρώπης, δήλωσε ο Γερμανός αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομικών στο Πεκίνο.
Habeck, Germany, Germania
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Ρόμπερτ Χάμπεκ δεν θεωρεί τιμωρία τους δασμούς της Ε.Ε. σε κινέζικα οχήματα

Η Κίνα προειδοποίησε χθες, Παρασκευή, ενόψει της άφιξης του Γερμανού υπουργού Οικονομίας στο Πεκίνο ότι η κλιμάκωση των εμπορικών τριβών με την ΕΕ για τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής θα μπορούσε να πυροδοτήσει έναν εμπορικό πόλεμο.