ΓΔ: 1425 0.10% Τζίρος: 22.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:19:12 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
germany-recession
Φωτο: Shutterstock

Έξι φορές πιο ακριβός από το Brexit ένας εμπορικός πόλεμος με Κίνα

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου η Γερμανία θα πλήρωνε βαρύ τίμημα σε έναν τέτοιο εμπορικό πόλεμο, με μεγαλύτερο θύμα την αυτοκινητοβιομηχανία.

Έως και έξι φορές ακριβότερος από το Brexit θα ήταν για τη Γερμανία ένας πιθανός εμπορικός «πόλεμος» της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Κίνα, εκτιμά το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου και προτείνει εναλλακτικούς τρόπους περιορισμού της εξάρτησης από χώρες με απολυταρχικά καθεστώτα.

«Η αποπαγκοσμιοποίηση μας κάνει φτωχότερους. Αντί να απομακρυνθούμε από σημαντικούς εμπορικούς εταίρους χωρίς επαρκείς λόγους, οι εταιρίες πρέπει να αναζητήσουν εναλλακτικούς εταίρους σε άλλες χώρες, προκειμένου να περιορίσουμε τις μονόπλευρες και κρίσιμες εξαρτήσεις από συγκεκριμένες αγορές και απολυταρχικά καθεστώτα», τονίζει η οικονομολόγος Λιζάντρα Φλαχ, επικεφαλής της έρευνας, η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ένωσης Βαυαρικής Βιομηχανίας (vbw).

Ειδικά στη Γερμανία, προειδοποιεί το Ινστιτούτο, εκείνοι που θα έχουν τις σημαντικότερες απώλειες θα είναι η αυτοκινητοβιομηχανία (-8,47% σε προστιθέμενη αξία, -8,306 δισεκατομμύρια δολάρια), οι εταιρίες κατασκευής εξοπλισμού μεταφορών (-5.,4%, -1,529 δισεκατομμύρια) και οι κατασκευαστές μηχανολογικού εξοπλισμού (-4,34%, -5,201 δισεκατομμύρια).

«Αν η Γερμανία, ως εξαγωγική χώρα, θέλει να επαναπροσδιορίσει το επιχειρηματικό μοντέλο της, τότε ο επαναπατρισμός των εφοδιαστικών αλυσίδων δεν αποτελεί λύση η οποία θα βοηθήσει την οικονομία», προειδοποιεί το Ifo και εξηγεί ότι μια περισσότερα υποσχόμενη επιλογή θα ήταν η δημιουργία στρατηγικών εταιρικών σχέσεων και η σύναψη συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου με χώρες παρόμοιας νοοτροπίας, όπως π.χ. οι ΗΠΑ. «Αυτός θα πρέπει να είναι ο στόχος της γερμανικής και της ευρωπαϊκής οικονομικής πολιτικής», σχολιάζει ο εκ των συντακτών της έρευνας Φλόριαν Ντορν.

Το Ifo μελέτησε πέντε πιθανά σενάρια, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της διάστασης μεταξύ των δυτικών χωρών και της Κίνας, σε συνδυασμό με μια εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΠΑ.

Μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, να αντισταθμίσει σε κάποιο βαθμό τις αρνητικές επιπτώσεις της απομάκρυνσης των οικονομιών Ευρώπης και Κίνας, αλλά όχι και να τις εκμηδενίσει.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Εκτεθειμένες στους αντιδασμούς της Κίνας οι γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι περισσότερο εκτεθειμένες σε πιθανά αντίμετρα, καθώς τα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους το 2023 προήλθε από την Κίνα.
Habeck, Germany, Germania
ΔΙΕΘΝΗ

Ρόμπερτ Χάμπεκ: Οικονομικές επιπτώσεις για την Κίνα αν συνεχίσει να στηρίζει τη Ρωσία

O πόλεμος της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας επηρεάζει άμεσα τα συμφέροντα ασφαλείας της Γερμανίας και της Ευρώπης, δήλωσε ο Γερμανός αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομικών στο Πεκίνο.
Habeck, Germany, Germania
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Ρόμπερτ Χάμπεκ δεν θεωρεί τιμωρία τους δασμούς της Ε.Ε. σε κινέζικα οχήματα

Η Κίνα προειδοποίησε χθες, Παρασκευή, ενόψει της άφιξης του Γερμανού υπουργού Οικονομίας στο Πεκίνο ότι η κλιμάκωση των εμπορικών τριβών με την ΕΕ για τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής θα μπορούσε να πυροδοτήσει έναν εμπορικό πόλεμο.
Olaf Scholz, Germany, Germania
ΔΙΕΘΝΗ

O Σολτς προτρέπει την Κίνα να βοηθήσει τις φτωχές χώρες με το χρέος τους

«Είναι σαφές ότι η Κίνα, ως ένας από τους μεγαλύτερους πιστωτές, πρέπει γενικά να διαδραματίσει μεγαλύτερο ρόλο στη μείωση του βάρους του χρέους στις φτωχότερες χώρες μακροπρόθεσμα», δήλωσε σε ομιλία του στη Σύνοδο Κορυφής Global Solutions.