ΓΔ: 1392.76 -0.35% Τζίρος: 43.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:07:00 DATA
Aeroplano, Airplane
Φωτο: Shutterstock

Γαλλία: Airbus πέταξε για 3 ώρες χρησιμοποιώντας μόνο βιώσιμα καύσιμα

Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), με άλλα λόγια, με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια.

Ένα Airbus A219neo πέταξε σήμερα για τρεις χώρες χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας έτσι την έναρξη των δοκιμών που ελπίζεται ότι θα οδηγήσουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αερομεταφορών.

Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), με άλλα λόγια, με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, όπως ανακοίνωσαν οι οργανωτές αυτού του σχεδίου. Τα πρώτα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία αποκαλείται Volcan (από το Vol, δηλαδή «πτήση» με Can-carburant alternatifs nouveaux, δηλαδή με «νέα εναλλακτικά καύσιμα») αναμένονται το 2022. Οι δοκιμές πάντως θα συνεχιστούν μέχρι τα μέσα του 2023.

Στη μελέτη συμμετέχουν οι εταιρείες Safran, Dassault Aviation, Onera, Airbus, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και το υπουργείο Μεταφορών. Χρηματοδοτείται στο πλαίσιο μιας τριετούς έρευνας, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα. Παρόμοιες δοκιμές πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος με ένα ελικόπτερο H160.

Κατά τη διάρκεια των πτήσεων αυτών θα χρησιμοποιηθεί και ένα αεροσκάφος που θα μετρά τις εκπομπές των κινητήρων, κυρίως το διοξείδιο του άνθρακα, το αέριο που ενοχοποιείται περισσότερο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η χημική σύσταση των SAF είναι διαφορετική από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στεγανότητας στους κινητήρες και σε άλλα συστήματα των αεροσκαφών. Τα αεροπλάνα είναι σήμερα πιστοποιημένα για να πετούν με 50% SAF και ο τομέας υπολογίζει ότι θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα μέχρι το 2030. Τα αεροπλάνα που θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους εκείνη τη χρονιά θα μπορούν να καταναλώνουν απευθείας βιώσιμα καύσιμα, ενώ σε όσα είναι ήδη σε λειτουργία θα προστίθενται στα καύσιμά τους μόρια αρωματικών ενώσεων που θα μιμούνται την κηροζίνη και θα αποτρέπουν τυχόν προβλήματα διάβρωσης.

Πέρα από τις τεχνικές προσαρμογές, το βασικό πρόβλημα είναι η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να μειωθεί το κόστος τους. Τα εναλλακτικά καύσιμα συνιστούσαν λιγότερο από το 0,1% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιήθηκαν στις αερομεταφορές το 2019.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

aerodromio-aeroskafos-aeroplano
ΔΙΕΘΝΗ

Εξαφανίστηκε ενώ πετούσε προς Γαλλία μικρό αεροσκάφος με τρεις επιβάτες

«Δυστυχώς, οι καιρικές συνθήκες, με τη βροχή, τον ισχυρό άνεμο και την κακή ορατότητα, καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολες τις έρευνες και αποκλείουν προς το παρόν τη χρήση ελικοπτέρων», διευκρίνισε η υπηρεσία ορεινών διασώσεων.
ΔΙΕΘΝΗ

Ιπτάμενα ταξί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού

Για το έργο αυτό εκκρεμεί η πιστοποίηση του αεροσκάφους Volocopter από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), αλλά και το πράσινο φως από το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο έχει υποστηρίξει μέχρι στιγμής την πρωτοβουλία.
ΔΙΕΘΝΗ

Καθηλώνουν όλα τα Boeing 737 MAX 9 για ελέγχους ασφαλείας oι ΗΠΑ

Η ρυθμιστική αρχή εναέριας ασφάλειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι η προσωρινή απαγόρευση πτήσης ισχύει για όλα τα αεροσκάφη 737 MAX 9, μέχρι να επιθεωρηθούν και να γίνουν τυχόν απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες.
ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερο νερό από το Σηκουάνα για τα κλιματιστικά του Παρισιού

Εν όψει και των Ολυμπιακών Αγώνων το 2024 το Παρίσι θα επενδύσει στη δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου ψύξης στην Ευρώπη με στόχο να τριπλασιαστεί και η έκταση του να φτάσει τα 250 χιλιόμετρα μέχρι το 2042.