Σε διαπραγματεύσεις για συγχώνευση βρίσκονται η Fiat Chrysler (FCA) και η γαλλική PSA, που έχει στην ιδιοκτησία της την Peugeot και την Citroen, σε μια περίοδο χάους για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω της πίεσης για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, και ενώ έχει αποτύχει πρόσφατα η προσπάθεια της FCA να συγχωνευθεί με την Renault.
Την έναρξη των διαπραγματεύσεων αποκάλυψε η Wall Street Journal και την είδηση επιβεβαίωσε στο Reuters πηγή που γνωρίζει την υπόθεση. Η μετοχή της FCA έκανε άλμα 7,5% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Οι δύο εταιρείες και η γαλλική κυβέρνηση, που έχει συμμετοχή στην PSA, δεν έκαναν σχόλια. Το εποπτικό συμβούλιο της PSA έχει προγραμματίσει συζήτηση για το θέμα σήμερα, Τετάρτη, όπως ανέφερε άλλη πηγή στο Reuters.
Για να φθάσουν σε μια συγχώνευση, οι δύο όμιλοι θα χρειασθεί να ξεπεράσουν πολλά εμπόδια, οικονομικά, διοικητικά και πολιτικά, ενώ ο όμιλος που θα δημιουργήσουν, με συνολικό τζίρο 50 δισ. δολ. ετησίως θα αντιμετωπίσει αβέβαιες προοπτικές, καθώς αναμένεται μείωση της ζήτησης λόγω της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Peugeot, Κάρλος Ταβάρες, έχει προβλέψει δέκα χρόνια χάους για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω της μετάβασης σε ηλεκτρικό οχήματα, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή.
Η Fiat Chrysler βρίσκεται σε αναζήτηση εταίρου για συγχώνευση από την εποχή του Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο οποίος προσπάθησε ανεπιτυχώς να προσεγγίσει την General Motors, ενώ νωρίτερα φέτος η Fiat Chrysler έκανε μια ανεπιτυχή προσπάθεια συγχώνευσης με την Renault. Η Fiat είχε αποκτήσει την Chrysler το 2009, όταν η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόταν σε κατάσταση χρεοκοπίας και είχε περιέλθει στον έλεγχο της αμερικανικής κυβέρνησης. Η Fiat Chrysler διατηρεί, μέσω της Jeep, ισχυρή παρουσία στην αμερικανική αγορά, ενώ η Peugeot έχει πολύ μικρό μερίδιο στις ΗΠΑ και ισχυρή θέση στην Ευρώπη.
Η Fiat Chrysler βρίσκεται σε πίεση να επενδύσει σε καθαρή τεχνολογία, καθώς, όπως αποκάλυψε ο όμιλος αυτό το μήνα, αντιμετωπίζει πρόστιμο 79 εκατ. δολ. από τις αμερικανικές αρχές, επειδή δεν εκπλήρωσε τα πρότυπα για την αποτελεσματική χρήση καυσίμων. Επίσης, συμφώνησε να συνεργασθεί με την Tesla για να μπορέσει να πιάσει τους ευρωπαϊκούς στόχους για τις εκπομπές ρύπων ως το 2022.
Πάντως, μόλις τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Peugeot είχε δηλώσει σε δημοσιογράφους ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά του γαλλικού ομίλου για μια συγχώνευση με την Fiat Chrysler. «Δεν τη χρειαζόμαστε», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο Ταβάρες. Η Peugeot έχει κάνει επιθετικές επεκτατικές κινήσεις, με σημαντικότερη την εξαγορά της Opel από την General Motors, το 2017, έναντι ποσού 2,6 δισ. δολ. Έκτοτε, οι επιδόσεις της Opel έχουν βελτιωθεί σημαντικά.