O πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν μετά την πρώτη προσευχή της χρονιάς που έκανε στην Αγία Σοφία, έβαλε κατά της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την στάση της κατά της ισλαμικής μαντίλας στο δημόσιο και χαρακτήρισε την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σημαντικότερο γεγονός του απερχόμενου έτους.
Μπορεί τα βλέμματα τώρα να είναι στραμμένα στην εσωτερική πολιτική, αλλά τα θέματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση Ερντογάν το 2021 είναι πολλά και πολύπλοκα, σημειώνει η Deutsche Welle. Με την είσοδο του νέου έτους εγκρίθηκε από το κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών ο νέος προϋπολογισμός που επικυρώνει τις κυρώσεις κατά της Τουρκίας για την αγορά των S400. Τα F35 που είχε αγοράσει η Τουρκία η οποία είναι πλέον εκτός προγράμματος, παραχωρούνται οριστικά στην αμερικανική αεροπορία.
Η κεντρική τράπεζα της Τουρκίας υπό νέα διοίκηση αυξάνει τα επιτόκια για να μετριάσει τις πιέσεις στην τουρκική λίρα που κατέρρευσε το 2020. Όμως ο Ταγίπ Ερντογάν μισεί τα επιτόκια που τα θεωρεί αιτία του πληθωρισμού. Η οικονομία που δοκιμαζόταν ήδη παλεύει τώρα και με τις επιπτώσεις του κορoνοϊού. Η Τουρκία σήμερα διέρχεται την τρίτη ημέρα ολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας για να περιοριστεί ο αριθμός των κρουσμάτων με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία.
Παράλληλα είναι ακόμη ανοιχτά όλα τα μέτωπα στα οποία βρίσκεται ο τουρκικός στρατός. Ιράκ Συρία, Λιβύη και Αζερμπαϊτζάν. Κινήσεις που παράγουν ένα νέο-οθωμανικό αφήγημα που όμως εκτός των άλλων προκαλεί και σημαντικό οικονομικό κόστος. Και στον ορίζοντα διαφαίνεται η πιθανότητα έναρξης διερευνητικών Ελλάδας-Τουρκίας μετά την κρίση στην ανατολική Μεσόγειο. Σκηνικό μετέωρο με πολλές μεταβλητές που εγκυμονεί πολλαπλούς κινδύνους.
Όπως σημείωνε το Business Daily, η τουρκική οικονομία και η πολιτική διαχείριση στη χώρα δημιουργεί ανασφάλεια σε ξένους επενδυτές, οι οποίοι εγκαταλείπουν τις επενδύσεις στη χώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Volkswagen που έδωσε οριστικό τέλος στο μεγάλο τουρκικό project της.
Με δεδομένο ότι ακόμα και μέσα στο δυσμενές κλίμα που δημιούργησε η Covid-19 η Volkswagen ανακοίνωσε πώς θα κάνει πρόσθετη επένδυση 1 δισ. ευρώ στη Σλοβακία, τότε μπορεί κανείς να αντιληφθεί εύκολα ότι οι λόγοι που οδήγησαν στην ακύρωση της επένδυσης στην Τουρκία δεν ήταν μόνο οικονομικοί αλλά κυρίως πολιτικοί.
Όπως έγινε γνωστό η γερμανική εταιρεία έκλεισε τη θυγατρική εταιρεία της στην πόλη της Μανίσα στην δυτική Τουρκία, η οποία είχε συσταθεί για την επένδυση που σχεδίαζε να πραγματοποιήσει η η Volkswagen. Ο γερμανικός κολοσσός είχε ιδρύσει την εταιρεία αυτή τον Οκτώβριο του 2019 με κεφάλαιο 943,5 εκατ. τουρκικές λίρες (περίπου 127 εκατ. δολ. ΗΠΑ).