ΓΔ: 1390.49 0.56% Τζίρος: 113.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

Θαύμα της Tesla μέσα στην κρίση: Έχει κέρδη και οδεύει στον S&P 500

Την ώρα που η κρίση βυθίζει τις μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών, η Tesla θεωρείται από τους επενδυτές καινοτομική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας και προσελκύει συνεχώς κεφάλαια.

Η επιλογή της Tesla να πατάει μέχρι τώρα στις «δυο βάρκες» τεχνολογίας και αυτοκινητοβιομηχανίας έχει οδηγήσει την εταιρεία του Έλον Μάσκ να καταφέρνει να αναπτύσσεται ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις.

Την ενημέρωση για τα αποτελέσματα τριμήνου της Tesla την περίμεναν πολλοί με μεγαλύτερη ανυπομονησία από τις προηγούμενες καθώς η μετοχή της εταιρείας κατέγραψε ακόμα μια μεγάλη άνοδο, προσθέτοντας ακόμα 200 εκατ. δολάρια στην ήδη ευρεία κεφαλαιοποίηση της, από το τέλος Μαρτίου.

Η επιβεβαίωση πως η Tesla θα κατασκευάσει ένα δεύτερο εργοστάσιο στις ΗΠΑ, στο Όστιν του Τέξας, αποτελεί θετικό νέο, ειδικά για τους εργαζόμενους που θα προσληφθούν για να εργαστούν εκεί με σκοπό να βγει στην κυκλοφορία το Cybertrack και άλλα προϊόντα της τεχνολογικής εταιρείας του Έλον Μάσκ.

Ωστόσο, λόγος για πανηγυρισμούς είναι επίσης πως για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο η εταιρεία σημείωσε κερδοφόρα πορεία, κάτι το οποίο μπορεί να επιταχύνει την είσοδο της Tesla στον S&P 500 (η Tesla έχει την απαιτούμενη κεφαλαιοποίηση για συμμετοχή στο δείκτη, ως τώρα όμως ήταν σταθερά ζημιογόνα, κάτι που την αποκλείει από τον S&P 500).

Η σταθερότητα της Tesla αποτελεί επίτευγμα στο παρόν οικονομικό περιβάλλον, ενώ οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα θα καταγράψουν τεράστιες απώλειες, καθώς κατέβασαν ρολά σε εργοστάσια και εκθέσεις, ακόμα και αν τα μεγέθη δεν είναι τόσο άσχημα όσο υπολογιζόταν αρχικά. 

Αντιθέτως, η Tesla κατέγραψε κέρδη 104 εκατ. δολάρια το τρίμηνο Απριλίου - Ιουνίου φέρνοντας το συνολικό κέρδος των τελευταίων 4 τριμήνων στα 368 εκατ. δολάρια. Όμως αυτά είναι αρκετά μικρά μεγέθη για μια εταιρεία που η κεφαλαιοποίησή της έχει φτάσει τα 295 δισ. δολάρια. Οι επενδυτές, πάντως, δεν πτοούνται και συνεχίζουν τις τοποθετήσεις στη μετοχή, αν και η σχέση τιμής - κερδών (P/E) θεωρητικά είναι αδιανόητα υψηλή, περίπου στις 800 φορές.

Εξάλλου, τα δικαιώματα ρύπων (σ.σ. μονάδες που δίνονται από την κυβέρνηση για τις επιχειρήσεις που μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα), έχουν αποτελέσει ακόμα μια σημαντική πηγή εισοδήματος για την Tesla, καθώς τα πουλάει σε ανταγωνιστές της. Τον τελευταίο χρόνο η Tesla αποκόμισε 1 δισ. δολάρια από την πώληση δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των 428 εκατ. δολαρίων του τελευταίου τριμήνου.

Η εταιρεία του Έλον Μάσκ μπορεί και συγκεντρώνει αυτά τα κέρδη, καθώς οι ανταγωνιστές της δεν έχουν «τρέξει» την κατασκευή περισσότερων ηλεκτρονικών αυτοκινήτων και πρέπει να αγοράζουν «μονάδες» ώστε να βρίσκονται εντός των ορίων εκπομπών που ορίζουν οι ρυθμιστικές Αρχές. Η Tesla από την πλευρά της, γνωρίζει πως αυτή η κατάσταση δεν θα διαρκέσει για πάντα, καθώς αργά ή γρήγορα οι παραδοσιακές βιομηχανίες θα περάσουν στην ηλεκτροκίνηση.

Την ίδια στιγμή που ο Μάσκ ετοιμάζει τρία εργοστάσια σε τρεις διαφορετικές ηπείρους, η Tesla φαίνεται να διαθέτει επαρκή ρευστότητα για να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξή της. Η Tesla αναφέρει πως τα 8,6 δισ. δολάρια σε ρευστό και ισοδύναμα είναι αρκετά για να χρηματοδοτήσουν την επέκταση της εταιρείας. Επιπλέον μια αύξηση κεφαλαίου ελάχιστα θα αποδυνάμωνε τους μετόχους, δεδομένου του πόσο ανεβασμένη είναι η μετοχή. Αντιθέτως οι μέτοχοι μπορεί και να καλωσόριζαν τέτοιο ενδεχόμενο.

Η ελαφρά άνοδος των κερδών του τρίτου τριμήνου δεν φτάνει ωστόσο για να δοθεί απάντηση στο ερώτημα αν καταγράφεται σταδιακή μείωση στη ζήτηση για αυτοκίνητα Tesla σε σημαντικές αγορές

Ενώ ο Μασκ σημειώνει πως δεν θεωρεί πρόβλημα κάτι τέτοιο, η Tesla μειώνει τις τιμές σε ΗΠΑ και Κίνα. Η εξήγηση του είναι πως όσο φθηνότερα είναι τα αυτοκίνητα, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα τα αγοράζουν. Όπως έχει πει ο ιθύνων νους της Tesla, όσο η εταιρεία παραμένει «ελαφρώς κερδοφόρα» και αποφεύγει να μπει σε νερά «χρεοκοπίας», τότε θα είναι ευχαριστημένος με το να θυσιάσει ένα μέρος του ποσοστού κέρδους του ώστε να επενδύσει στην ανάπτυξη.

Πάντως, παρά την αύξηση της κερδοφορίας, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στο τελευταίο τρίμηνο. Η πανδημία έχει προκαλέσει πλήγμα, όμως η Tesla φαίνεται να έχει περισσότερες αντοχές από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίας, ισορροπώντας επιδέξια ανάμεσα στην παραγωγή οχημάτων και την υψηλή τεχνολογία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ