Κάτι παραπάνω από απαισιόδοξος για την πορεία του κλάδου των αερομεταφορών εμφανίζεται ο οίκος αξιολόγησης Moody's σε έκθεσή του, εκτιμώντας ότι δεν πρόκειται να ανακάμψει στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν από την πανδημία τουλάχιστον έως τα τέλη του 2023.
Και μάλιστα αυτή η ανάκαμψη θα καταφθάσει μόνο εάν έως τότε έχει βρεθεί αποτελεσματικό εμβόλιο και φαρμακευτική αγωγή που θα δώσει τέλος στον φόβο μίας νέας πανδημίας από τον κορονοϊό.
Ανάλογα ισχυρό πλήγμα και πιθανώς ακόμη πιο επιθετικό θα δεχθούν όχι μόνο οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια αλλά και οι κατασκευαστές αεροσκαφών, όπως Airbus και Boeing, οι οποίες θα είναι οι τελευταίες στη σειρά που θα αρχίσουν να ανακάμπτουν με πρώτο στόχο να επιστρέψουν στα επίπεδα που βρίσκονταν το 2019.
Η ζήτηση για ταξίδια μειώθηκε άνω του 90% μόλις λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη της πανδημίας, μια πτώση που επηρέασε ένα ευρύ φάσμα της παγκόσμιας οικονομίας, με δεδομένο ότι οι επιβατικές αεροπορικές εταιρείες «αντιστοίχησαν» περίπου στο 3% του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2019, σύμφωνα πάντα με τον αμερικανικό οίκο.
Η ανάπτυξη ενός εμβολίου θα είναι καθοριστικής σημασίας για την πορεία της ανάκαμψης του κλάδου, τόσο στα θεμελιώδη δεδομένα όσο και για τα οικονομικά τους στοιχεία, ενώ πιθανώς θα χρειαστεί περισσότερη κυβερνητική υποστήριξη για να διασφαλιστεί η επιβίωση των αεροπορικών εταιρειών, τονίζει η Moody's.
«Με βάσει την εκτίμηση ότι ένα αποτελεσματικό εμβόλιο δεν θα είναι έτοιμο πριν από το 2021 και ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι ποσότητες παραγωγής του θα είναι τέτοιες ώστε να καλύψουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμου παγκοσμίως, είναι βέβαιο ότι ο κλάδος θα χρειαστεί περαιτέρω κρατική στήριξη, ούτως ώστε να διατηρηθούν τα τρέχοντα επίπεδα απασχόλησης και να αποφευχθούν ακόμη και αναγκαστικές επιθετικές αναδιαρθρώσεις ή και πτωχεύσεις», τονίζεται στην έκθεση.