Η πανδημία έχει επηρεάσει τη λειτουργία και τα έσοδα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το κλείσιμο των εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων, η διακοπή των εργασιών των εκθέσεων αυτοκινήτων, καθώς και η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πολιτών μείωσαν σημαντικά τις δραστηριότητες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Η Daimler θα κάνει περισσότερες περικοπές στο κόστος, λόγω της αναμενόμενης απώλειας του δεύτερου τριμήνου και παρά τα σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης για πολυτελή αυτοκίνητα», δήλωσε ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της Daimler, Όλα Κάλενιος.
Ο Όλα Κάλενιος αντικατέστησε τον Ντίτερ Ζέτσε, στην προεδρία του διοικητικού συμβουλίου της Daimler AG στις 22 Μαΐου 2019. Ο κ. Κάλενιος είναι ισχυρός υποστηρικτής των υβριδικών plug-in και των ηλεκτρικών οχημάτων στο γερμανικό όμιλο. Έχει προωθήσει τη νέα πρωτοβουλία για ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων και της νέας μάρκας αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τεχνολογίας EQ, καθώς και την επένδυση ύψους 12 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη νέας σειράς οχημάτων με μπαταρία της Mercedes-Benz.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας πρότεινε και υποστήριξε τη δημιουργία μιας σειράς δέκα νέων και καθαρά ηλεκτρικών μοντέλων Mercedes-Benz που θα κυκλοφορήσουν έως το 2022. Το πρώτο αυτοκίνητο ήταν το Mercedes-Benz EQC SUV, που κυκλοφόρησε στο πρώτο εξάμηνο του 2019.
Η Daimler ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της μάρκας Mercedes-Benz μειώθηκαν σχεδόν κατά 19% σε περίπου 870.000 αυτοκίνητα το πρώτο εξάμηνο, αν και η μάρκα πέτυχε τις καλύτερες πωλήσεις της το δεύτερο τρίμηνο μέχρι στιγμής στην Κίνα.
Παρά την ανάκαμψη στην Κίνα, οι απώλειες που αυξήθηκαν τους τελευταίους μήνες δεν θα αποκατασταθούν μέχρι το τέλος του έτους, απαιτώντας περισσότερες περικοπές κόστους, δήλωσε ο Κάλενιος στους μετόχους.
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης που παρουσίασε ο Κάλενιος το Νοέμβριο του 2019, προέβλεψε τη μείωση του εργατικού δυναμικού της εταιρείας κατά περισσότερο από 10.000 άτομα για εξοικονόμηση 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ στις δαπάνες προσωπικού έως το 2022.
Οι μετοχές της Daimler έχουν μειωθεί κατά 24% φέτος, δίνοντας στην αυτοκινητοβιομηχανία κεφαλαιοποίηση αγοράς περίπου 40 δισεκατομμυρίων ευρώ, λιγότερο από το ένα πέμπτο της αποτίμησης της Tesla, αναφέρει το Reuters.
«Η Tesla πουλά περίπου δέκα φορές περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Daimler και το πλήρες ηλεκτρικό crossover της γερμανικής εταιρείας Mercedes-Benz EQC, που κυκλοφόρησε πέρυσι, είναι πολύ ακριβό», δήλωσε ο Ινγκο Σπιχ, επικεφαλής της Deka».
Η Deka κατέχει περίπου 5,4 εκατομμύρια μετοχές της Daimler, ποσοστό περίπου 0,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Ο μεγαλύτερος επενδυτής της Daimler είναι ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος Λι Σουφού με ποσοστό 9,7%, ακολουθούμενος από το εμιράτο του Κουβέιτ με 6,8% και το συνεργάτη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα, BAIC Motor Group, με 5%.
Επίσης, η Jaguar Land Rover μέσω της DHL θα μειώσει κατά 2.200 τις συμβάσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρει το Reuters.
Η γερμανική εταιρεία logistics DHL σχεδιάζει να μειώσει έως και κατά 2.200 τις θέσεις εργασίας στα εργοστάσια της Jaguar Land Rover στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι περικοπές θέσεων εργασίας αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 40% του συνόλου του εργατικού δυναμικού της DHL, η οποία έχει σύμβαση με την JLR, για μεγάλο αριθμό συνεργασιών.
Η DHL ανέφερε ότι οι μισές περικοπές θέσεων εργασίας οφείλονται στη μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων και οι άλλες μισές είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας για αναθεώρησης της απόδοσης.
Οι υπάλληλοι που κινδυνεύουν να απολυθούν απασχολούνται σε εργοστάσια JLR στο Castle Bromwich, στο Ellesmere Port, στο Halewood, στο Hams Hall, στο Midpoint, στο Solihull και στο Tyrefort, ανέφερε το BBC. Εργάζονται για την παράδοση ανταλλακτικών σε αποθήκες και γραμμές παραγωγής και επίσης μεταφέρουν ολοκληρωμένα οχήματα.
Η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι πληροφορήθηκε από την DHL ότι η εταιρεία logistics είχε αρχίσει διαβουλεύσεις με ορισμένους από τους εργαζομένους της, τον περασμένο μήνα.
Τον περασμένο μήνα η μητρική εταιρεία της JLR, Tata Motors, ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει 1.100 προσωρινές θέσεις εργασίας στην Jaguar Land Rover, μετά την αύξηση του στόχου μείωσης κόστους στη πολυτελή μονάδα της κατά 1 δισεκατομμύριο λίρες (1,3 δισεκατομμύρια δολάρια) για να ξεπεράσει τις δυσκολίες που προκλήθηκαν από την πανδημία.