ΓΔ: 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 21:01:37
Κουτί «Made in China»
Κουτιά με σήμανση 'Made in China' σε βιομηχανική γραμμή παραγωγής, κάτω από σημαίες της Κίνας.

Η Κίνα εξάγει αμάξια βενζίνης και ντίζελ που δεν πουλά εσωτερικά

Η άνθηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα οδήγησε σε πτώση πωλήσεων βενζινοκίνητων, με κινεζικές εταιρείες να εξάγουν αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων που δεν μπορούν να διαθέσουν εντός συνόρων.

Η Κίνα αυξάνει σημαντικά τις εξαγωγές βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, καθώς η εγχώρια αγορά στρέφεται δυναμικά προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Η ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έχει περιορίσει τη ζήτηση για παραδοσιακά αυτοκίνητα, οδηγώντας πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναζητήσουν αγορές στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με στοιχεία της Automobility, τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελούν το 76% των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων από το 2020. Οι συνολικές ετήσιες αποστολές αυξήθηκαν από 1 εκατομμύριο σε πιθανώς πάνω από 6,5 εκατομμύρια φέτος.

Η ενίσχυση των εξαγωγών βενζινοκίνητων οχημάτων συνδέεται με τις κρατικές πολιτικές και τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, που επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα. Ταυτόχρονα, δημιούργησαν συνθήκες έντονου ανταγωνισμού και πόλεμο τιμών, σύμφωνα με έρευνα του Reuters.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της Κίνας ήταν αρκετές για να την αναδείξουν ως τη μεγαλύτερη χώρα εξαγωγής αυτοκινήτων παγκοσμίως σε όγκο, ξεπερνώντας μεγάλες παραδοσιακές αγορές, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας και της κυβέρνησης.

Η εισροή κινεζικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε αναδυόμενες και δευτεροβάθμιες αγορές αντανακλά τη μετάβαση της Κίνας προς τα ηλεκτρικά οχήματα, σε αντίθεση με τις πολιτικές που κάποτε ενίσχυσαν την ανάπτυξη της βιομηχανίας βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στη χώρα.

Μεταξύ των μεγαλύτερων εξαγωγέων συγκαταλέγονται κρατικές εταιρείες όπως οι SAIC, BAIC, Dongfeng και Changan, που παραδοσιακά συνεργάζονταν με ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες για τεχνογνωσία και κέρδη. Οι συνεργασίες αυτές, που ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1980, έχουν πλέον υποχωρήσει λόγω της ανόδου των ιδιωτικών κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την BYD.

Οι ετήσιες πωλήσεις της SAIC-GM στην Κίνα μειώθηκαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ωστόσο οι εξαγωγές της SAIC, κυρίως μέσω των δικών της μαρκών, αυξήθηκαν από περίπου 400.000 οχήματα το 2020 σε πάνω από ένα εκατομμύριο το 2023.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαία Κίνας γρανάζια βιομηχανίας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Άνοδος 33,1% στην παραγωγή οχημάτων νέας ενέργειας ως τον Οκτώβριο

Σημαντική άνοδος καταγράφηκε στην παραγωγή και τις πωλήσεις οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας στην Κίνα το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025, με αύξηση άνω του 33% και των δύο δεικτών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης CAAM.
Βιώσιμη Ανάπτυξη χέρια
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Πρόγραμμα για βιομηχανικά πάρκα μηδενικών ρύπων στη Χαϊνάν

Το Λιμάνι Ελεύθερου Εμπορίου Χαϊνάν ξεκίνησε πρόγραμμα για βιομηχανικά πάρκα μηδενικού άνθρακα, με έμφαση σε υποδομές ανανεώσιμης ενέργειας και βιομηχανική μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές, σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο.
Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.