ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Πηγή: Shutterstock

Μειώνεται η παραγωγή υποδημάτων, περαιτέρω υποχώρηση των μεριδίων της ΕΕ

Η παγκόσμια παραγωγή υποδημάτων υποχώρησε κατά 6% το 2023 ενώ σε φθίνουσα τροχιά είναι και η κατανάλωση. Υπό πίεση η Ευρώπη και πτώση -10% στις εξαγωγές ιταλικών υποδημάτων.

Σημαντική υποχώρηση της κατανάλωσης και συνάμα και της παραγωγής υποδημάτων παγκοσμίως παρατηρήθηκε το 2023, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να χάνει περαιτέρω μερίδια στην διεθνή αγορά κατασκευής υποδημάτων.

Η πτωτική πορεία της κατανάλωσης φαίνεται να συνεχίζεται μάλιστα και τους πρώτους μήνες του 2024, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία από την ιταλική βιομηχανία υποδηματοποιϊας, προϊδεάζοντας για περαιτέρω επιβράδυνση μέχρι το τέλος του έτους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Υποδηματοποιϊας, η παραγωγή υποδημάτων υποχώρησε κατά 6% το 2023, συγκριτικά με το 2022, με το μερίδιο των χωρών της ΕΕ στην παραγωγή να μειώνεται κατά 5% σε ετήσια βάση. Συνολικά παράχθηκαν 22,4 δισ ζεύγη υποδημάτων την χρονιά που πέρασε, με τα 9 στα 10 πλέον να κατασκευάζονται στην Ασία.

Η Κίνα εξακολουθεί να παραμένει κυρίαρχη κατασκευάστρια χώρα στην διεθνή αγορά, κατέχοντας μερίδιο 55%, κι έχοντας προχωρήσει στην κατασκευή 12,3 δισ ζευγών υποδημάτων το 2023. Σημαντική διεύρυνση του μεριδίου της γνωρίζει ωστόσο και η Ινδία, συνεισφέροντας το 11,6% της παγκόσμιας αγοράς.

Συνολικά πάντως, η Ασία είδε την παραγωγή της να υποχωρεί κατά 7% την χρονιά που πέρασε συγκριτικά με το 2022, εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στην κάμψη της κατανάλωσης σε συγκεκριμένες αγορές-κλειδιά, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής καθώς και χώρες της ΕΕ και της Ασίας.

Ιδιαίτερα πτωτική ήταν η εξέλιξη της κατανάλωσης υποδημάτων στην αμερικανική αγορά, με τις απώλειες να υπολογίζονται σε 749 εκατ. ζεύγη υποδημάτων το 2023 συγκριτικά με το 2022. Η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά ως προς την κατανάλωση, ωστόσο κι εκεί καταγράφηκε κάμψη σε ποσοστό 17,1% συγκριτικά με το 2022 ή απώλεια συνολικά 398 εκατ. ζευγών υποδημάτων σε ετήσια βάση. Παρόμοια ήταν η εικόνα και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά υποδημάτων διεθνώς, με τις απώλειες να ανέρχονται σε 399 εκατ. ζεύγη το 2023 έναντι του 2022.

Πάντως, η εικόνα της κατανάλωσης για την γηραιά ήπειρο γίνεται γλαφυρότερη εάν συνυπολογιστούν τα μεγέθη που ανακοίνωσε πρόσφατα η Ιταλική Ομοσπονδία Υποδηματοποιϊας, ηγετική χώρα στον κλάδο υποδημάτων διεθνώς. Η Ιταλία είδε τις εξαγωγές υποδημάτων της να υποχωρούν κατά 9,7% σε αξία και κατά 10,3% σε όγκο το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ κι οι λιανικές της πωλήσεις μειώθηκαν κατά 10,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Πτωτικά κινήθηκε και η παραγωγή υποδημάτων την ίδια περίοδο, υποχωρώντας σε ποσοστό 20,5% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, κι επιβεβαιώνοντας τους φόβους για επιδείνωση της ήδη δύσκολης κατάστασης που είχε επικρατήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2023.

Μάλιστα, σε πτωτική τροχιά αναμένεται να παραμείνει ο κλάδος και το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με τις πρώτες εκτιμήσεις να τοποθετούν τις απώλειες στον τζίρο στο 7,4% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κι εκπροσώπους της ιταλικής ομοσπονδίας να σημειώνουν ότι δεν αναμένεται ανάκαμψη της ζήτησης πριν το 2025.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρεμιέρα για το πρώτο ελληνικό αθλητικό παπούτσι υψηλών απαιτήσεων

Το νέο εγχείρημα αποτελεί επενδυτική πρωτοβουλία των Αλ. Λάτση και P. Ruppe, κορυφαίου πρώην στελέχους της Nike. Ο Εμ. Μπιάνκι ανέλαβε τον σχεδιασμό και Θ. Θωμαΐδης την επιχειρησιακή ηγεσία.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς η «δημοκρατία του TikTok» χτυπάει τους οίκους των πολυτελών ειδών

Απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα για τους κολοσσούς των ειδών πολυτελείας, την ώρα που βίντεο σε κοινωνικά δίκτυα αποκαλύπτουν ότι ακόμη και πανάκριβες τσάντες κατασκευάζονται πρόχειρα και με ευτελή υλικά.
mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.