ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Νέο ρεκόρ στη διαφήμιση: 5,6 εκατ. δολ. για σποτ 30''

Το φετινό Super Bowl στις ΗΠΑ έμεινε στην ιστορία και για το νέο ρεκόρ στο κόστος των διαφημιστικών μηνυμάτων. Τα δέκα πιο ακριβά διαφημιστικά της ιστορίας του Super Bowl.

Ο τελικός του Super Bowl μεταξύ των San Francisco 49ers και των Kansas City Chiefs, εκτός από την ιστορική επικράτηση της ομάδας από το Μιζούρι, είχε και τον πιο ακριβό τηλεοπτικό χρόνο για διαφημίσεις στην ιστορία των Super Bowl. Χαρακτηριστικά οι διαφημιστές πλήρωσαν μέχρι και 5 εκατ δολάρια για τηλεοπτικό αέρα στο FOX ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις που το ποσό έφτασε μέχρι τα 5,6 εκατ δολάρια για 30 δευτερόλεπτα τηλεοπτικού αέρα σπάζοντας το περσινό ρεκόρ του CBS που είχε λάβει μεταξύ 5 και 5,3 εκατ. δολάρια.

Ο ανταγωνισμός φέτος ήταν τόσο μεγάλος που το Fox Sports πούλησε όλες τις 77 θέσεις για τηλεοπτικά σπότ από τον Νοέμβριο. Κάτι το οποίο αποτελεί την γρηγορότερη πώληση των τελευταίων 9 ετών. Η απόφαση του NFL και του καναλιού Fox να κόψουν ένα διαφημιστικό από κάθε διάλειμμα μεταξύ των περιόδων έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αύξηση των τιμών. 

Το φετινό Super Bowl είχε και ελληνικό χρώμα, καθώς σε ένα συγκινητικό σποτ η ασφαλιστική εταιρεία New York Life δημιούργησε ένα διαφημιστικό που βασιζόταν σε τέσσερις λέξεις που περιγράφουν την ιδέα της αγάπης στην ελληνική γλώσσα: φιλία, στοργή, έρωτας και αγάπη.

https://www.youtube.com/watch?v=-3LTR32dMgI&feature=emb_title

Τα διαφημιστικά του Super Bowl αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους διαφημιστές με τις εταιρείες να ρίχνουν πακτωλούς χρημάτων σε ένα τηλεοπτικό και αθλητικό υπερθέαμα που κάθε χρόνο σπάει τα ρεκόρ τηλεθέασης στις ΗΠΑ και αποτελεί το δεύτερο πολυπληθέστερο θέαμα παγκοσμίως μετά τον τελικό του Champions League, με τον μέσο όρο θεατών να ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια  (χωρίς να συνυπολογίζονται οι μαζικοί θεατές σε μπαρ και μαγαζιά), και η εικόνα να μεταφέρεται σε 200 χώρες

Δεν είναι τυχαίο πως στα 10 προγράμματα που κατέχουν το ρεκόρ τηλεθέασης στις ΗΠΑ, βρίσκονται 4 τελικοί Super Bowl.

Πολλά διαφημιστικά στο Super Bowl έγραψαν ιστορία για την εμπνευσμένη ιστορία τους. Άλλα έμειναν χαραγμένα γιατί τάραξαν την αγορά με τα ποσά που έδωσαν οι εταιρείες για μερικά δευτερόλεπτα τηλεοπτικού αέρα και μερικά κατάφεραν να μείνουν αξέχαστα και για τους δυο λόγους.

Ποια είναι τα πιο ακριβά διαφημιστικά στην ιστορία των Super Bowl

1.Amazon Echo: "Alexa loses her voice" (2018)-Κόστος 14,9 εκατ. δολάρια

Η Amazon αποφάσισε να επενδύσει σχεδόν 15 εκατ. δολάρια για 90 δευτερόλεπτα τηλεοπτικού αέρα σε ένα σποτ που συμμετείχαν σημαντικά ονόματα της show biz. Από τον εκρηκτικό σεφ Γκόρντον Ράμσει, την τραγουδίστρια Cardi B, την ξεκαρδιστική ηθοποιό Rebel Wilson μέχρι τον σπουδαίο Σερ Αντονι Χόπκινς, που όλοι σπεύδουν να αντικαταστήσουν την φωνή της Alexa. Στο σπότ εμφανίζεται μέχρι και ο ιδιοκτήτης της Amazon και πλουσιότερος άνθρωπος του πλανήτη Τζεφ Μπέζος.

2. Chrysler "Imported from Detroit" (2011) – Κόστος: 12,4 εκατ. δολάρια

Ήταν μέχρι πρόσφατα το πιο ακριβό διαφημιστικό στην ιστορία του Super Bowl. Μια διαφήμιση επικών διαστάσεων από την κορυφαία εταιρεία αυτοκινήτων, που μας φέρνει μαζί με τον Eminem στην «Πόλη του αυτοκινήτου», το Ντιτρόιτ. Ίσως η πιο επιδραστική διαφήμιση όλων των εποχών καθώς η διαφήμιση αυτή κατάφερε να εκτινάξει τα κέρδη της Chrysler περισσότερο από 50% τότε, ενώ έδωσε στο Ντιτρόιτ ανάσα ζωής.

3. Bud Light "Up for Whatever" (2014) – Κόστος: 12 εκατ. δολάρια

Ίσως από τις πιο έξυπνες διαφημίσεις, με την μπύρα Bud Light  αλλά και τον… ξανθομάλλη Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ να χαρίζουν μια μοναδική εμπειρία ζωής σε έναν τυχερό που αποφάσισε να πει «Ναι» σε μια πολλά υποσχόμενη βραδιά.

Για 1:30 λεπτό βλέπουμε πως η ζωή μπορεί να γίνει συναρπαστική παρέα με μια μπύρα την νύχτα του Super Bowl, καθώς ένας απλός τύπος από του πουθενά βρίσκεται να ζει την μεγάλη ζωή με λιμουζίνες, ελικόπτερα και την εμφάνιση πολλών σταρ. Το αξιοσημείωτο με αυτή την διαφήμιση είναι πως το διαφημιστικό προβλήθηκε σε δυο μέρη. Το πρώτο διάρκειας 30 δευτερολέπτων προβλήθηκε στην αρχή του παιχνιδιού ενώ τα υπολειπόμενα 60 δευτερόλεπτα έπαιξαν αργότερα.

https://www.youtube.com/watch?v=PnOW5qj_R6A&feature=emb_title

4. Universal Pictures "Jurassic World: Fallen Kingdom" (2018)-Κόστος: 11.9 εκατ. δολάρια

Υπάρχει μια περίεργη «κατάρα» με τα τρέιλερ ταινιών που επιλέγουν να προβληθούν στο Super Bowl. Όσο hype καταφέρνουν να δημιουργήσουν όταν προβάλλονται σε αυτό το μοναδικό υπερθέαμα καταλήγουν να απογοητεύουν περισσότερο ή λιγότερο τους θεατές. Το Jurrasic World του Στίβεν Σπίλμπεργκ που ήλπιζε να συνεχίσει από εκεί που το άφησε το αυθεντικό Jurassic Park πριν από 20 χρόνια, όπως και το σικουελ του The Cloverfield Paradox δεν κατάφερε να σταθεί στο ύψος των απαιτήσεων παρά το 1,3 δισ. δολάρια εισπράξεις που έκανε παγκοσμίως και τα σχεδόν 12 εκατ. δολάρια που στοίχισε το σποτ. Διασκεδαστική ταινία, αλλά όχι αξιομνημόνευτη...

https://www.youtube.com/watch?v=i0M4RY3sLzc&feature=emb_title

5. PepsiCo "Doritos Blaze vs Mountain Dew Ice: Battle" (2018)-Κόστος:10.2 εκατ. δολάρια

Από τα πιο διασκεδαστικά σποτ που έχουν προβληθεί ποτέ σε Super Bowl (με εξαίρεση ίσως των Taco Bell). Η Pepsico βάζει δυο από τις μεγαλύτερες ετικέτες που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο της να δώσουν μια μοναδική μάχη που περιλαμβάνει έναν... «που πίνει κρασί και ξέρει πράγματα», όπως ο Πίτερ Ντινκλατζ (ο γνωστός Τύριον από το Game of Thrones) και τον... «θεό» που όλοι οι Αμερικανοί πιστεύουν πως βρίσκεται σε κάθε ταινία, τον Μόργκαν Φρίμαν.

Οι δυο τους δίνουν μια μουσική μάχη τραγουδώντας Busta Rhymes και Missy Elliot βάζοντας φωτιά στον χώρο...

6.Jaguar “British Villains Rendezvous” (2014) – Κόστος 8 εκατ. δολάρια

Μια διαφήμιση υπερ-θέαμα με τους πιο cult κακούς βρετανικής καταγωγής των τελευταίων ετών. Η βρετανική εταιρεία των πολυτελών αυτοκινήτων Jaguar μάζεψε τα μεγαλύτερα ονόματα και χάρισε ένα μοναδικό λεπτό δράσης και βρετανικού φλεγματικού χιούμορ. Tom Hiddleston, Sir Ben Kingsley, and Mark Strong εκτόξευσαν το budget στα ύψη και..το άξιζαν.

https://www.youtube.com/watch?v=2Bls1KKDwmo&feature=emb_title

Τιμητικές αναφορές

Audi "Audi Presents: Let It Go" (2020)-Κόστος 10 εκατ. δολάρια

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του πλανήτη με τον κόσμο να ζητάει ακόμα πιο δραστικά μέτρα για να αντιμετωπίσουμε τον κίνδυνο που απειλεί τις επόμενες γενιές. Η ηλέκτροκίνηση αποτελεί ίσως την πιο καίρια λύση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό, και η Audi δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερη «πολεμίστρια» από την Μέισι Γουίλιαμς που αφού νίκησε τον Night King στο Game of Thrones θέλει να νικήσει και την κλιματική αλλαγή θυμίζοντας την πριγκίπισσα Έλσα από το Frozen.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=36&v=WvEAklsAAts&feature=emb_title

Coca-Cola «America is Beautiful» (2014) – Κόστος: 8 εκατ. δολάρια

Η διάσημη εταιρεία ξόδεψε 8 εκατ. για την μονόλεπτη διαφήμιση που υμνεί την Αμερική και την διαφορετικότητα της. Αυτό.

Taco Bell «Viva Young» (2013)-Κόστος: 7,6 εκατ. δολάρια

Η Taco Bell προσλαμβάνει κάθε ηλικιωμένο ηθοποιό που μπορεί να βρει για αυτό το διαφημιστικό, δείχνοντας κυρίους περασμένης ηλικίας να ζουν την «Τρελή ζωή» ξενυχτώντας. Πως καταφέρνει ένας 70χρονος να ανταπεξέλθει στην απαιτητική νύχτα που ανοίγεται μπροστά του; Φυσικά περνώντας από ένα Taco Bell…

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πώς οι δισεκατομμυριούχοι μηδενίζουν το... κοντέρ της φορολόγησης

Οι 25 πλουσιότεροι Αμερικανοί έχουν καταφέρει να φορολογούνται με πραγματικό συντελεστή 3,4%, όταν ένας υπάλληλός τους φορολογείται με 14%. Ο Γουόρεν Μπάφετ «κατάφερε» να ρίξει τον συντελεστή στο 0,10%.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Amazon αντιμετωπίζει μήνυση ορόσημο για το μονοπώλιο από την FTC

Η Amazon αναγκάζει τους πωλητές της να χρησιμοποιήσουν τις αποθήκες της, αλλά και τις υπηρεσίες διανομής προϊόντων που διαθέτει, διογκώνοντας τα κόστη για τους πελάτες της, αλλά και για τους πωλητές της, σύμφωνα με την FTC.
ΔΙΕΘΝΗ

Η απεργία που απειλεί να γονατίσει τους κολοσσούς του Χόλιγουντ

Οι σεναριογράφοι στις ΗΠΑ απεργούν για πρώτη φορά μετά από 16 χρόνια. Ζητούν μεγαλύτερο μερίδιο από τα κέρδη που έφερε η έκρηξη του streaming και περιορισμούς στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για σενάρια.