ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
businessdaily-Epityxia-Success
Φωτο: Shutterstock

Πώς θα βάλετε τάξη στην επιχείρησή σας και θα πολλαπλασιάσετε τα κέρδη

Οι έξι συμβουλές για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που δείχνουν τον δρόμο για την επιτυχία και την αυξημένη οικονομική απόδοση. Τι θα πρέπει να αποφύγουν οι επιχειρηματίες.

Νιώθετε ότι το χάος στην επιχείρησή σας, σας ρουφάει την ενέργεια και δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε και που να τελειώσετε; Δουλεύετε ατελείωτα και δεν σας μένει τίποτα στην τσέπη κι αναρωτιέστε που πάνε τα χρήματα της επιχείρησής σας; Ψάχνετε υπαλλήλους και τελικά τα κάνετε όλα μόνοι σας; Δεν έχετε πια χρόνο να ζήσετε και να απολαύσετε ακόμα και τις επιτυχίες σας, την οικογένεια και τη ζωή σας; 

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες σήμερα ζουν σε ένα χάος στην επιχείρησή τους. Ξεκίνησαν κάνοντας την τέχνη τους επάγγελμα και δεν έμαθαν τις γνώσεις που χρειάζονται για το πώς λειτουργεί μια επιχείρηση και πώς να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο και το χρήμα τους. Η ίδια η καθημερινότητα θέλει τον επιχειρηματία να είναι παράλληλα και τεχνίτης και μάνατζερ και οραματιστής και να τα κάνει όλα χωρίς πλάνο και προτεραιότητες. Κι όταν το μεγαλύτερο ποσοστό των ελληνικών επιχειρήσεων είναι οικογενειακές χωρίς σαφή και ξεκάθαρα όρια μεταξύ οικογένειας και εργασίας, τότε οι συνθήκες περιπλέκονται και η ίδια αρχική  ιδέα των επιχειρηματιών που κάποτε ήταν έμπνευση, πολλές φορές μετατρέπεται στην ίδια του τη φυλακή τους. Η μόνη επαφή με τα οικονομικά τους είναι ο λογιστής. 

Το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών αντιμετωπίζουν τα προαναφερόμενα προβλήματα, τα οποία λύνονται αν βάλετε τάξη στην επιχείρησή σας και στη συνέχεια μπορείτε να πολλαπλασιάσετε τα κέρδη σας. Πώς; Αν ακολουθήσετε τις πρακτικές συμβουλές για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που δίνει η Σοφία Τσώλη, η οποία είναι business & financial coach, σύμβουλος διοίκησης και ιδρύτρια της ST Miracle Business. Η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες coaching, consulting και training σε νέες και υφιστάμενες επιχειρήσεις,  σε θέματα αλλαγής και οργάνωσης, και πραγματοποιεί Business Workshops σε εργαζόμενους και ομάδες.

Τα 6 βήματα για περισσότερα κέρδη

  1. Πρέπει να γνωρίζετε τα οικονομικά της επιχείρησης σας προκειμένου να τα πολλαπλασιάσετε. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν τζίρο ως 3,5 εκατ. ευρώ (ο μέσος όρος των μικρομεσαίων εταιρειών έχουν τζίρο 1 εκατ. ευρώ) δεν διαθέτουν δομές. Δεν έχουν οργάνωση και οι ίδιοι άνθρωποι παρατηρούνται σε όλες τις θέσεις. Άρα το πρώτο πράγμα που οφείλουν να κάνουν οι επιχειρηματίες είναι να δουν  τον τζίρο και τα κέρδη της εταιρείας τους και τι τους μένει στην άκρη. Κάθε μέρα με ένα χαρτί και ένα μολύβι να κρατάνε τι παίρνουν και τι δίνουν και σε δεύτερο χρόνο να παρακολουθούν την εικόνα της επιχείρησης με τον λογιστή, ζητώντας μια μηναία ανάλυση. Να εξοικειωθούν, να δουν με ποιον άνθρωπο λογιστή ή coach μπορούν να συνεργαστούν όχι μόνο οι επιχειρηματίες αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, όπως γιατροί, δικηγόροι, κομμωτές, κ.ά. 
  2. Είναι σημαντικό να ξεχωρίζουν τα προσωπικά τους με τα της επιχείρησης. Π.χ. ένας ιδιοκτήτης καταστήματος δεν πρέπει να παίρνει χρήματα από το ταμείο για προσωπικά έξοδα και να μην μπερδεύει τα δύο πορτοφόλια. Πρέπει να έχουν δύο διαφορετικά πορτοφόλια. 
  3. Από την αρχή οι επιχειρηματίες πρέπει να κόβουν μισθό στον εαυτό τους, ακόμη και στην οικογενειακή επιχείρηση, για να μην δημιουργείται μια χαοτική κατάσταση. 
  4. Να αποκτήσουν την αίσθηση το πόσο κοστίζει η εργατοώρα τους και η λειτουργία της επιχείρησης τους από πλευράς κοστολόγησης. Π.χ. μια κεραμίστρια που δημιουργεί ένα βάζο αφιερώνει 4 ώρες για την κατασκευή, έχει πληρώσει 10 ευρώ για τα υλικά και το πουλάει 20 ευρώ. Αν διαιρέσει  τα 10 ευρώ δια 4 ώρες που ασχολήθηκε, έχει πληρωθεί 2,5 ευρώ την ώρα. Τι σημαίνει αυτό; Οι τεχνίτες που δημιουργούν ένα προϊόν πρέπει να λάβουν υπόψιν τους τις εργατοώρες. Να επανεξετάσουν  τη βιωσιμότητα της επιχείρησής τους. Μπορεί να δουλεύουν από το πρωί ως το βράδυ και τελικά τα κέρδη να είναι ελάχιστα. Από πλευράς κοστολόγησης να δουν πόσο τους συμφέρει να πουλήσουν το προϊόν για να κερδίσουν. Να ελέγξουν τα περιθώρια κέρδους. 
  5. Αν ένας επιχειρηματίας προωθεί 1.000 κωδικούς στην εταιρεία του, οφείλει να ξέρει τι πουλάει περισσότερο και τι είναι κερδοφόρο. Μπορεί να πουλάει μόνο 100 κομμάτια και να μην το βλέπει γιατί δεν ασχολείται. Να ξεκαθαρίσει ποια προϊόντα του φέρνουν κέρδος και ποια όχι. 
  6. Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι επιχειρηματίες να δουν τα δεδομένα της επιχείρησής τους, όσον αφορά την οργάνωση. Μια εταιρεία πρέπει να έχει μια δομή. Να ακολουθούν τους 7 πυλώνες: α) στρατηγικός σχεδιασμός (που είστε και που θέλετε να πάτε), β) οικονομική διαχείριση (με τι χρήματα θα κινηθείτε ή ποιος κάνει το όνειρο. Χωρίς χρήματα δεν γίνεται δουλειά), γ) οργανόγραμμα (ποιος θα κάνει τι στην επιχείρηση), δ) ανθρώπινο δυναμικό (πώς θα προσλάβετε εργαζόμενους ή θα αξιολογήσετε αυτούς που ήδη έχετε), ε) μάρκετινγκ (πως θα επικοινωνήσετε το μήνυμα προς τα έξω, γιατί εσάς και όχι κάποιον άλλον), στ) ανάλυση πελατών και προϊόντων με βάση την κερδοφορία ζ) μάνατζμεντ και διαχείριση όλων των προηγούμενων πυλώνων. Ο γιατρός, η κεραμίστρια, ο δημοσιογράφος πρέπει να γίνουν οι μάνατζερ και επιχειρηματίες των εταιρειών τους. 

Τι να αποφύγει ένας επιχειρηματίας

  • Την άγνοια.
  • Τις κινήσεις χωρίς προγραμματισμό. Σημειώνεται ότι 9 στις 10 επιχειρήσεις κλείνουν την πρώτη τριετία και 96% στην πρώτο πενταετία. Επειδή δεν γνωρίζουν οργάνωση και κάνουν άσκοπες κινήσεις.
  • Την εμμονή ότι τα ξέρουν όλα. Πρέπει να είστε ανοιχτοί στις πιθανότητες καλών προοπτικών άλλων πετυχημένων επιχειρήσεων, που εσείς δεν τις γνωρίζετε. Να εξετάσετε το ενδεχόμενο καλών πρακτικών από την λειτουργία άλλων επιχειρήσεων. 
  • Να ξεπερνούν τα όρια, ειδικά οι οικογενειακές επιχειρήσεις, διότι πολλές φορές είναι δυσδιάκριτα μεταξύ των επαγγελματικών υποχρεώσεων - αρμοδιοτήτων και της οικογενειακής σχέσης. Υπάρχουν υπόγεια ρεύματα στις οικογενειακές σχέσεις. Είναι δύσκολο να κρατήσουν τη θέση τους σε επαγγελματικό επίπεδο. Πρέπει να υπάρχει πολύ αυστηρή δομή και περιγραφή θέσεων εργασίας με συγκεκριμένες αρμοδιότητες αυστηρά περιχαρακωμένα και μάλιστα γραπτώς. 
  • Να έχουν μόνο κερδοσκοπικές σκέψεις. Πρέπει να έχουν και όραμα.
  • Να απευθύνονται σε όλους. Θα αποβεί χρήσιμο να εξειδικευθούν σε λίγα και καλά προϊόντα ή υπηρεσίες. Να βρουν το niche τους.

Καταλήγοντας, η Σοφία Τσώλη επισημαίνει πως ότι και να γίνει σε αυτή τη ζωή, όλα μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε αν το μυαλό σας είναι καλά, όπως είχε πει ο Νέλσον Μαντέλα. Να μην εξαρτάστε από την ύλη αλλά από το μυαλό σας. 

Επίσης, η ίδια προσθέτει ότι «όπως στη ζωή, έτσι και στην επιχείρηση πρώτα δίνετε και μετά παίρνετε. Όλα θέλουν χρήματα. Θέλετε ένα γραφείο; Πρέπει να πληρώσετε χρήματα. Θέλετε φως στο γραφείο; Πρέπει να πληρώσετε τη ΔΕΗ. Θέλετε ένα υπάλληλο; Πρέπει να τον πληρώσετε. Γι’ αυτό είναι χρήσιμο να είστε εξοικειωμένοι με τα χρήματα, πως λειτουργούν και πως πολλαπλασιάζονται. Μηδέν επί κάτι ίσον μηδέν. Αν αυτό που βάζετε είναι μηδέν, τότε θα πάρετε μηδέν ευρώ. Δεν νοείται να είστε επιχειρηματίες και να μην διαθέτετε χρήματα για την ανάπτυξη της εταιρείας σας. Οι επιχειρήσεις θέλουν και ρίσκα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BUSINESS LIFE

Πώς θα εκπαιδεύσετε τα παιδιά σας να διαχειρίζονται σωστά τα χρήματα

Η χρηματοοικονομική ασφαλιστική σύμβουλος, Κωνσταντίνα Κοντομάρη εξηγεί στο BD τη σημασία της εκπαίδευσης των παιδιών στην οικονομική διαχείριση από μικρή ηλικία και δίνει πρακτικές συμβουλές.
BUSINESS LIFE

Επάνοδος: Από τη φυλακή στην επανένταξη με υποστήριξη από το θέατρο

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας, Στρατής Πανούριος μιλά στο BD για τους «επιστρέφοντες πολίτες», το έργο του οργανισμού Επάνοδος και τις θεατρικές παραστάσεις με φυλακισμένους και αποφυλακισμένους.
BUSINESS LIFE

Τα μυστικά της συνέντευξης για εργασία: Πώς απαντάτε σε 10 ερωτήσεις

Οι παγίδες που μπορεί να κρύβει μια συνέντευξη για εργασία και πώς θα τις ξεπεράσετε. Η σημασία της καλής προετοιμασίας. Πώς θα χειριστείτε το ευαίσθητο θέμα του μισθού. Οι συμβουλές από κορυφαία συγγραφέα.
BUSINESS LIFE

Οι 5 τρόποι για να σταματήσετε να μηρυκάζετε τα προβλήματα στην εργασία

Ο μηρυκασμός είναι η διανοητική συνήθεια να σκέφτεστε υπερβολικά αρνητικές και άχρηστες σκέψεις για το παρελθόν. Συνδέεται με κατάθλιψη, θυμό, επιθετικότητα και χαμηλή αυτοπεποίθηση.