ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:26:52 DATA
Φωτο: SAS Tech

Τα drones αναμένεται να κυριαρχήσουν στον τομέα των μεταφορών

O Τόμας Μάρκερτ , head of operation της εταιρείας FlyingBasket, εξηγεί ότι τα Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα, στη σημερινή εποχή είναι σημαντικά για την οικονομία επειδή «προσφέρουν πολλές νέες υπηρεσίες που σήμερα εκτελούνται από γερανούς ή ελικόπτερα.

Η αγορά των drones όχι μόνο αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, αλλά ειδικά στον τομέα της μεταφοράς φορτίων, παρουσιάζεται ως βέλτιστη εναλλακτική αφού «σήμερα, εργασίες με ελικόπτερα και γερανούς δεν γίνονται αποδοτικά σε πολλούς τομείς των μεταφορών», όπως ανέφερε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Τόμας Μάρκερτ (Thomas Markert), head of operations της πρώτης επιχειρησιακής εταιρείας μεταφοράς φορτίων με Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα (σ.σ cargo drone operation) στην Ευρώπη, της FlyingBasket.

«Είμαστε μια εταιρεία που αναπτύσσει, κατασκευάζει και διαθέτει drone μεταφοράς φορτίων, με δυνατότητα μεταφοράς, σήμερα, της τάξης των 100 κιλών. Το δικό μας μοντέλο έχει μια σημαντική δυνατότητα μεταφοράς φορτίου που φτάνει αυτά τα κιλά, φορτίο που είναι σημαντικά μεγαλύτερο από κάθε άλλο drone στην αγορά, καθώς αυτά τα Αεροχήματα συνήθως μεταφέρουν από πέντε μέχρι και είκοσι κιλά. Την ίδια ώρα, μπορούμε να λειτουργήσουμε τα drone μας σε αστικά περιβάλλοντα», εξήγησε ο κ. Μάρκερτ, περιγράφοντας πώς μια μικρομεσαία εταιρεία πέρυσι απέδειξε τη δυνατότητα χρήσης drone για τέτοια φορτία εντός πόλης σε μεταφορά που έκανε στο Τορίνο της Ιταλίας.

Ακούραστος και φιλικός στο περιβάλλον ιπτάμενος εργάτης

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα, στη σημερινή εποχή είναι σημαντικά για την οικονομία επειδή «προσφέρουν πολλές νέες υπηρεσίες που σήμερα εκτελούνται από γερανούς ή ελικόπτερα, υπηρεσίες που μπορούν να γίνουν πιο αποδοτικά και με λιγότερη μόλυνση με ένα drone», στην ειδική κατηγορία μεταφοράς μεσαίων φορτίων. «Εμείς τα έχουμε ήδη χρησιμοποιήσει σε ποικιλία αγορών, έχουμε -για παράδειγμα- βοηθήσει να μεταφερθούν μικρά δέντρα για δεντροφυτεύσεις σε αναδασωτικά σχέδια. Τα έχουμε επίσης χρησιμοποιήσει για να μεταφέρουμε κεραίες κινητής τηλεφωνίας και εξοπλισμό για τηλεπικοινωνίες γενικότερα, ενώ έχουμε ήδη μεταφέρει και εργαλεία όπως και εξοπλισμό για εταιρείες του χώρου της ενέργειας για πρότζεκτ δημιουργίας υποδομών», ανέφερε ο ειδικός του χώρου.

Οι επόμενες κινήσεις για τον κλάδο, μάλιστα, σχεδιάζεται να αφορούν και πιο κοινές, εμπορικές δραστηριότητες. «Εξετάζουμε και τη μεταφορά πακέτων και ταχυδρομείου για εταιρείες λογιστικής υποστήριξης, για παράδειγμα σε διαδρομές μεταφοράς που συνδέουν νησιά με την ηπειρωτική χώρα», εξήγησε το στέλεχος της ευρωπαϊκής εταιρείας. Για ποιο λόγο όμως οι ειδικοί επιμένουν πως η συγκεκριμένη αγορά μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο κομμάτι της πίτας των μεταφορών; «Αυτή είναι μια καλή ερώτηση. Η απάντηση είναι πως, όπως είπαμε, σήμερα εργασίες γίνονται με ελικόπτερα και γερανούς και αυτές είναι δουλειές που δεν γίνονται αποδοτικά καθώς είτε χρειάζεται πολύς χρόνος, είτε υπάρχουν πολλές ανάγκες σε υλικά που απαιτούνται. Εμείς πιστεύουμε πως με τα drone και θα είναι εφικτό να μειώσουμε τις ποσότητες των υλικών που απαιτούνται, και κάτι τέτοιο θα είναι πιο αποδοτικό οικονομικά σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους», τόνισε ο κ. Μάρκερτ.

Οι ευκαιρίες για την Ελλάδα

Μια χώρα με πολλές περιοχές απομακρυσμένες, είτε σε ορεινό τοπίο, είτε στα νησιά, με τις μεταφορές μάλιστα από το ένα νησί στο άλλο να αποτελούν πεδίο λειτουργίες μεγάλων drone όπως η Ελλάδα είναι, σύμφωνα με τον Ευρωπαίο ειδικό, ένα πιθανό περιβάλλον λειτουργίας για τέτοια Αεροχήματα. «Αυτού του τύπου οι χρήσεις, το να παραδοθούν -για παράδειγμα- μικρά φορτία της τάξης των 50 κιλών, δεν είναι εύκολο να γίνουν με τα σημερινά μέσα μεταφοράς και είναι καλές χρήσεις για τα drone. Αν και προς το παρόν τα σημερινά μοντέλα ταξιδεύουν σε μέτριες αποστάσεις και θα είναι δύσκολο να φτάσεις μακριά, όταν μιλάμε για νησιά που είναι συνδεδεμένα σε μικρές αποστάσεις, έχουμε μια πολύ καλή χρήση των drone μεταφοράς φορτίων», εξήγησε ο κ. Μάρκερτ.

Τόνισε, τέλος, πως η Ευρώπη βρίσκεται με βεβαιότητα «στην αιχμή της ανάπτυξης αυτού του τύπου των drone» και πως η Ελλάδα μπορεί να συμμετέχει στον κλάδο με δικές της προσπάθειες. «Πιστεύω πως είμαστε σε μια πολύ καλή θέση, ταλέντο υπάρχει παντού ταλέντο, γιατί όχι και στην Ελλάδα. Πιστεύω πως υπάρχουν πολλοί επιστήμονες με πολύ ωραίες ιδέες, και αυτό συμβαίνει και στην Ελλάδα. Αυτό που εγώ έχω να πω είναι πως πρέπει να προσπαθήσεις. Εάν έχεις μια ιδέα, η οποία φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολη να υλοποιηθεί και δεν έχεις ξέρεις πως να φτάσεις σε αυτό το σημείο, θα έλεγα και πάλι να το δοκιμάσεις. Δοκίμασε το και εάν έχεις ένα όραμα, προσπάθησε να φτάσεις στο επόμενο βήμα. Μπορείς να μην το πετύχεις στο αμέσως επόμενο βήμα, αλλά εάν συνεχίσεις να πηγαίνεις προς την σωστή κατεύθυνση κάποια στιγμή θα φτάσεις στον στόχο σου», σχολίασε με έμφαση ο κ. Μάρκερτ. Ο ίδιος πρότεινε, μάλιστα, σε έναν νεαρό σήμερα π.χ σπουδαστή, μαθητή, να μπει σε αυτόν τομέα, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «πιστεύω πως οι μεταφορές με drone θα είναι το μέλλον στον τομέα των μεταφορών».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Σχέδιο για αναβάθμιση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ''Elevate Greece''

Θα αναπτυχθούν και θα παραμετροποιηθούν τα κατάλληλα υποσυστήματα τα οποία στο σύνολό τους συνθέτουν την πλατφόρμα του Elevate Greece με απώτερο στόχο την περαιτέρω, ισχυροποίηση του εγχώριου οικοσυστήματος καινοτομίας.
artificial intelligence, AI, texniti noimosini
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Προειδοποίηση για επικίνδυνη ανακάλυψη τεχνητής νοημοσύνης από την Open AI

Επιστήμονες της Open AI προειδοποίησαν το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ότι απειλεί την ανθρωπότητα μια νέα εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που πλησιάζει την ανθρώπινη. Ακολούθησε η απόλυση του CEO, Σαμ Άλτμαν.
Parking, Parkarisma, Autokinita
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Εφαρμογή που διευκολύνει την στάθμευση από το Πολυτεχνείο Κρήτης

Πρόκειται για το σύστημα ParkIn αποτελεί το βασικό αποτέλεσμα ερευνητικού έργου, το οποίο υλοποιείται από το Πολυτεχνείο Κρήτης και την ερευνητική ομάδα Indigo (Industrial and Digital Innovations Research Group).