ΓΔ: 1392.66 0.58% Τζίρος: 38.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:01:33 DATA
kleesto
Φώτο (από αριστερά προς τα δεξιά): Ο CTO της Kleesto, Γιώργος Σωτηρλής, ο CEO Γιώργος Πιλπιλίδης και ο COO Μανώλης Αδαμόπουλος

kleesto: Ψηφιακές λύσεις στον τουρισμό για τη δικτύωση επιχειρήσεων

Η τουριστική startup έχει δημιουργήσει ψηφιακά οικοσυστήματα με περισσότερες από 1.800 επιχειρήσεις και συμβάλλει στην ανάπτυξή τους. Επεκτείνεται σε νέες αγορές και βρίσκεται σε αναζήτηση επενδυτικών κεφαλαίων.

Μέσα στα δυο πολύ δύσκολα χρόνια της πανδημίας, η kleesto έκανε σημαντικά βήματα για τη μετάβαση των τουριστικών επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή. Κατάφερε να προσφέρει ψηφιακές υποδομές και να δημιουργήσει τουριστικά οικοσυστήματα, διασυνδέοντας περισσότερες από 1.800 επιχειρήσεις, καθώς και να αποκτήσει ισχυρή διεθνή παρουσία.

Με τις απαιτήσεις των επισκεπτών να είναι αυξημένες, το στοίχημα για τους τουριστικούς προορισμούς είναι να μπορούν να προσφέρουν κάτι παραπάνω από παραλίες και καλή διαμονή. «Το πολύ 24 ημέρες τον χρόνο, ο καθένας επιλέγει ένα τόπο, και επιχειρήσεις για να επενδύσει αυτό τον χρόνο, να περάσει καλά, να δημιουργήσει αναμνήσεις. Είναι πολύ σημαντικό και είναι μια τεράστια ευθύνη. Δεν είναι αριθμοί, είναι άνθρωποι που έχουν ανάγκες και θέλουν να ζήσουν εμπειρίες. Το what to do είναι το πιο σημαντικό κομμάτι για κάθε ταξιδιώτη», υπογραμμίζει στο Business Daily ο Γιώργος Πιλπιλίδης, CEO της kleesto.

Το 2020 οι πελάτες της kleesto κατάφεραν να περιορίσουν τη ζημιά τους σε σχέση με τη «βύθιση» που υπήρξε στην αγορά. Το 2021, όπου άνοιξε περισσότερο ο τουρισμός, πολλοί συνεργάτες της είχαν καταφέρει να ξεπεράσουν έως και 150% τον τζίρο που είχαν το 2019, ενώ για φέτος οι προβλέψεις της εταιρείας αναφέρουν πως ο τζίρος των συνεργατών της μπορεί και να τετραπλασιαστεί σε σχέση με το ιστορικό υψηλό του 2019.

Η πλατφόρμα που αναδείχθηκε από τον τέταρτο γύρου του Capsule T, τον επιταχυντή τουρισμού του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, έχει μπει σε περίοδο δυναμικής οργανικής ανάπτυξης. Στα δύσκολα χρόνια της πανδημίας έκανε το άλμα και πλέον εκτός από την Ελλάδα βρίσκεται σε Αυστραλία, Καραϊβική, Αφρική και Ιταλία, ενώ στοχεύει στην αγορά της Πορτογαλίας και στόχος είναι να αυξηθεί περαιτέρω το διεθνές της αποτύπωμά.

«Έχουμε 32 early adapters ως businesses σε καθημερινή βάση πάνω στο kleesto. Αυτό που έχει πραγματικά ενδιαφέρον είναι ότι μέσα από αυτές τις επιχειρήσεις έχουν δημιουργηθεί travel ecosystems (ταξιδιωτικά οικοσυστήματα) που περιλαμβάνουν ένα σύνολο 1.800 επιχειρήσεων. Αυτές δουλεύουν καθημερινά πάνω στο kleesto, είτε ως προμηθευτές, είτε ως κανάλια διανομής τα οποία έχουν ενεργοποιηθεί από τους ίδιους μας τους πελάτες και έχουν προσκληθεί άλλες επιχειρήσεις να βρεθούν στην πλατφόρμα», σημειώνει ο CEO της kleesto.

Η kleesto λειτουργούσε με ίδια κεφάλαια ως τώρα, και αναζητεί πλέον επενδυτή. Όπως αναφέρει ο κ. Πιλπιλίδης «θέλουμε να επιταχύνουμε την δραστηριότητα μας και να αδράξουμε την ευκαιρία, καθώς και η ζήτηση είναι αρκετά αυξημένη», ενώ επισημαίνει πως ο καλύτερος επενδυτής της εταιρείας είναι οι ίδιοι της οι πελάτες. «Μας εμπιστεύτηκαν στους δύσκολους καιρούς του κορονοϊού και μας έκαναν και μια βιώσιμη επιχείρηση που τώρα μεγαλώνει συνεχώς μέσα από τα ίδια τα έσοδα και την υποστήριξη των πελατών της».

Στόχος αποτελεί να βρεθεί ένα bridge investment στην παρούσα φάση, με την εταιρεία να θέλει να πάει σε ένα seed round στο τέλος της χρονιάς για μια πολύ μεγαλύτερη χρηματοδότηση.

Προσφέροντας ψηφιακά εργαλεία ανάπτυξης

Η kleesto αποτελεί το «παιδί» της Hopwave που δημιουργήθηκε για να υπάρξει μια πλατφόρμα κράτησης για κρουαζιέρες που κάνουν σκάφη στα νησιά. Όμως, αυτή η ψηφιακή πληροφόρηση μετατρέπονταν και πάλι σε χαρτί από τους επιχειρηματίες, και αυτή η ανάγκη οδήγησε στη δημιουργία του kleesto.

Η εταιρεία ξεκίνησε πιλοτικά το 2019 και το 2020, εν μέσω της πανδημίας, άλλαξε πορεία, καθώς από εργαλείο που ήταν μόνο για κρατήσεις, πρόσθεσε λύσεις για ακυρώσεις, προβλέψεις, πληροφόρηση και customer success. «Δώσαμε τα εφόδια στους πελάτες μας ώστε να είναι πιο οργανωμένοι και να μπορούν να διαχειριστούν ένα πολύ μεγαλύτερο όγκο εργασίας χωρίς να προκαλούν αναστάτωση στον επισκέπτη τους», δηλώνει ο CEO της kleesto.

Αν μια τουριστική επιχείρηση θέλει να προσφέρει ταξιδιωτικές εμπειρίες, δραστηριότητες και να φτιάξει μια ηλεκτρονική σελίδα, ένα marketplace και να συνεργαστεί με τα τοπικά ξενοδοχεία, τα τουριστικά γραφεία, η kleesto δίνει στον επιχειρηματία αυτά τα ηλεκτρονικά εργαλεία, δίνοντας παράλληλα την δυνατότητα να παρακολουθεί τις κρατήσεις, τις πληρωμές, τις προμήθειες των συνεργατών. «Δίνουμε τις υποδομές στις επιχειρήσεις ώστε να μπορούν να τρέξουν τις λειτουργίες τους πιο καλά και πιο οργανωμένα και να μπορούν να απευθυνθούν πιο εύκολα στους επισκέπτες τους».

Από τα πλέον σημαντικά στοιχεία είναι πως, την περίοδο όπου η αγορά ήταν κλειστή, οι συνεργάτες της kleesto κατάφεραν να διευρύνουν το δίκτυο συνεργατών τους. «Υπήρχαν επιχειρήσεις που είχαν το 2019 δίκτυο συνεργατών που έφταναν τους 20, ενώ πλέον οι ίδιες επιχειρήσεις έχουν φτάσει να συνεργάζονται μέχρι και με 400 εταιρείες και μεγαλώνουν τα μεγέθη τους. Άλλοι ξεκίνησαν και νέες δραστηριότητες διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιό τους καθώς είχαν πλέον τον χρόνο να εξελίξουν τις επιχειρήσεις τους».

Τρέχει ο ψηφιακός μετασχηματισμός του τουρισμού αλλά θέλει επιτάχυνση

Έχοντας περάσει δυο χρόνια αυστηρών περιοριστικών μέτρων, οι φετινοί επισκέπτες έχουν την διάθεση να ξοδέψουν χρήματα, ωστόσο είναι απαραίτητο να υπάρξουν δραστηριότητες που θα μπορούν να τους κινητοποιήσουν. Όπως αναφέρει ο κ. Πιλπιλίδης, «ο παραδοσιακός τουρισμός έχει πολλά περιθώρια εξέλιξης και υπάρχουν πολλά κενά που πρέπει να καλυφθούν στην αγορά. Πρέπει να δημιουργηθούν δραστηριότητες γύρω από τους βασικούς πυλώνες, όπως τα αεροδρόμια και τη διαμονή, που θα δημιουργήσουν ξεχωριστές αναμνήσεις για τους επισκέπτες και θα ωφελήσουν τους επιχειρηματίες».

Ο κ. Πιλπιλίδης σημειώνει πως έχουν γίνει πολύ γρήγορα βήματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των τουριστικών επιχειρήσεων, καθώς αλλάζει η αντίληψη ενώ αλλάζουν και οι τάσεις των ταξιδιωτών που είναι πλέον πολύ περισσότερο συνειδητοποιημένοι και κάνουν πιο εκτενή έρευνα για τον προορισμό που θέλουν να επισκεφθούν.

Όπως αναφέρει, «ο ψηφιακός μετασχηματισμός ήταν ήδη στην σκέψη πολλών επιχειρηματιών του κλάδου, αλλά λόγω όγκου δουλειάς και έλλειψης χρόνου δεν είχαν διαπιστώσει ότι μπορεί να χρειάζονται αυτές τις λύσεις, ενώ υπήρχε και η λογική πως αν δουλεύει κάτι δεν το αλλάζεις». Προσθέτει πως «μετά από χρόνια οικονομικής κρίσης δεν υπήρχε πάντα και το απαραίτητο budget για να πάρει εύκολα μια επιχείρηση την απόφαση, ωστόσο η πανδημία έδωσε τον χρόνο στους επιχειρηματίες να σκεφτούν τις επόμενες κινήσεις τους και να δουν τα οφέλη που θα έχουν».

Τονίζει πως η ψηφιοποίηση και η δημιουργία ενός οικοσυστήματος μπορεί να βοηθήσει τον επισκέπτη να ανακαλύψει τα κρυμμένα διαμάντια που κρύβονται σε κάθε τόπο. «Κάνοντας μια κράτηση ο επισκέπτης κερδίζει μια νέα εμπειρία, ενώ η επιχείρηση διευρύνει τα έσοδα της και ενισχύεται περαιτέρω η τοπική οικονομία» και δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.

Σημαντικό εργαλείο για την περαιτέρω ψηφιοποίηση του τουριστικού κλάδου μπορεί να διαδραματίσει ο επιταχυντής του ΞΕΕ, CapsuleT. Ο κ. Πιλπιλίδης αναφέρει πως «ήρθε να απαντήσει σε ένα τεράστιο κενό στην αγορά που ήταν η έλλειψη τεχνολογίας και καινοτομίας και να δώσει εργαλεία σε πιο παραδοσιακές επιχειρήσεις». Τονίζει πως «σαν  πρωτοβουλία είναι ακριβώς ότι χρειάζεται ο ελληνικός τουρισμός αυτή τη στιγμή» και μπορεί να επιταχυνθεί η εξέλιξη μιας νέας επιχείρησης, ενώ προσφέρει μοναδικές βοήθειες για μια τουριστική startup.

Ο 5ος κύκλος του CapsuleT

Υπενθυμίζουμε πως ο 5ος κύκλος του CapsuleT είναι προ των πυλών και καλεί τις νεοφυείς επιχειρήσεις του κλάδου να δηλώσουν συμμετοχή έως και σήμερα, Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2022. Οι εταιρείες διαγωνίζονται για τα τελικά έπαθλα συνολικού ύψους 40.000 ευρώ –ως μια επιπρόσθετη οικονομική υποστήριξη– και για δωρεάν υπηρεσίες/προνομιακές παροχές από τους στρατηγικούς συνεργάτες της κοινότητας του CapsuleT.

Στόχος είναι ο επιταχυντής να εντάξει στην κοινότητα του νέες startup ομάδες που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο ανάπτυξης και παρέχουν τεχνολογικές λύσεις με εφαρμογές στον τουρισμό, καθώς και startups των οποίων οι υπηρεσίες προωθούν τους βασικούς άξονες ανάκαμψης του παγκόσμιου τουρισμού όπως είναι οι λύσεις βιωσιμότητας/εξοικονόμησης τροφίμων, ενέργειας, φυσικών πόρων κλπ.. Οι αιτήσεις πρέπει να κατατεθούν ηλεκτρονικά και υποχρεωτικά στην αγγλική γλώσσα στον ακόλουθο σύνδεσμο, αφού οι υποψήφιοι έχουν διαβάσει αναλυτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

vivestia
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Vivestia: Κρατήσεις σε ξενοδοχεία με «οδηγό» το virtual reality

Η τουριστική startup απεικονίζει ψηφιακά τους χώρους ξενοδοχείων για να αποφεύγει ο καταναλωτής δυσάρεστες εκπλήξεις από παραπλανητικές φωτογραφίες. Επεκτείνεται στη διεθνή αγορά και αναζητεί επενδυτές.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ποιες ελληνικές startups «μάζεψαν» πάνω από 1 δισ. δολ. στο εννεάμηνο

Το ελληνικό οικοσύστημα άντεξε στη δύσκολη διετία των υψηλών επιτοκίων και... βλέπει φως από το 2025 με τη μείωση. Νέα εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης συγκέντρωσε 35 εκατ. δολ., ενώ καταγράφονται επτά εξαγορές.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στις startups «ποντάρει» η Εθνική: Πώς επενδύει στην καινοτομία

Σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί το πρόγραμμα NBG Seeds, που ανοίγει δρόμους ανάπτυξης σε καινοτομικές εταιρείες. Ποιες νεοφυείς εταιρείες εξασφάλισαν συνεργασία με την τράπεζα.
Politeia Kainotomias, YPAN
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στην τελική ευθεία μπαίνει η δημιουργία της ελληνικής Silicon Valley

Το Τεχνολογικό Πάρκο Καινοτομίας της Θεσσαλονίκης έχει συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον από το Ισραήλ, καθώς στο τουλάχιστον 40% της έκτασης τους θα αναπτυχθούν εταιρείες τεχνολογίας από τη γειτονική χώρα.