ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
startups-Ellada-oikonomia
Shutterstock

Σημαντικές προοπτικές για τις startup που συνδέονται με τον τουρισμό

Ο CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator μέσα σε 3 χρόνια οι 79 startups που έχουν συμμετάσχει στα προγράμματα του έχουν αποκτήσει περισσότερους από 340 συνεργάτες και πάνω από 880 πελάτες.

Σε μοναδικό εργαλείο εξωστρέφειας και σύνδεσης των νεοφυών καινοτόμων επιχειρήσεων με την τουριστική οικονομία έχει εξελιχθεί η δράση του ΞΕΕ, που αφορά την αναβάθμιση τεχνολογικών νεοφυών επιχειρήσεων τουρισμού δημιουργώντας μια πλατφόρμα όπου νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, startup, μετατρέπονται σε εταιρίες με παγκόσμια προοπτική και αντίκτυπο.

Ο CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator - μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος - είναι ο μοναδικός επιταχυντής στην Ελλάδα που επικεντρώνεται αποκλειστικά στην αναβάθμιση τεχνολογικών νεοφυών επιχειρήσεων τουρισμού. Μέσα από τα δύο δωρεάν Προγράμματά «Επιτάχυνσης» & «Διαγωνισμό Ιδεών», καθώς και άλλες δράσεις ενημέρωσης και διασύνδεσης εντός και εκτός Ελλάδος, επιδιώκει να χτίσει ένα καινοτόμο οικοσύστημα, προσφέροντας στις startups τουρισμού ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κατερίνα Σαριδάκη, Διευθύντρια CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator.

Στα τρία χρόνια λειτουργίας του έχει διοργανώσει επιτυχώς 5 κύκλους Επιτάχυνσης και 3 νεανικούς Διαγωνισμούς Ιδεών, τους οποίους ολοκλήρωσαν 79 νεοφυείς επιχειρήσεις με 193 ιδρυτικά μέλη. Από τον Απρίλιο 2019 μέχρι τον Σεπτέμβριο 2022 οι startups που μπήκαν στα προγράμματα του επιταχυντή έχουν καταφέρει να υλοποιήσουν συνολικά 39 pivots, (δηλ. να προσαρμόσουν το προϊόν/υπηρεσία τους στις νέες ανάγκες της αγοράς), να πραγματοποιήσουν 239 πιλοτικά σε ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις, να αποκτήσουν 345 συνεργάτες και 884 νέους πελάτες από την ελληνική τουριστική αγορά.

«Για εμάς στον CapsuleT είναι σημαντικό να βλέπουμε τις ομάδες που εντάσσονται στο πρόγραμμά μας να εξελίσσονται, κι αυτό είναι εμφανές όπως μας αναφέρουν άλλωστε τόσο οι ίδιες οι ομάδες όσο και τα μέλη της κοινότητάς μας όταν συγκρίνουν την πρώτη μέρα ένταξής τους στο πρόγραμμα και την τελευταία τους παρουσίαση επί σκηνής στην Τελετή Λήξης και Απονομής», αναφέρει η κυρία Σαριδάκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.  

Μέσα σε 5 μήνες οι εταιρείες πετυχαίνουν - ανεξάρτητα αν κέρδισαν κάποια πρώτη θέση ή όχι - να εξελίξουν το προϊόν τους σύμφωνα με τις ανάγκες και τάσεις της αγοράς, να ενισχύσουν τις γνώσεις των μελών τους, να βελτιώσουν την ομάδα τους, να θέσουν κατάλληλα KPIs, να χτίσουν σε πιο γερά θεμέλια την επιχειρηματικής τους πρόταση.

Στην παρέμβαση της η κυρία Σαριδάκη εκφράζει την ικανοποίηση της από το γεγονός ότι περισσότερα ξενοδοχεία και ξενοδόχοι αγκαλιάζουν τις startups και την ίδια στιγμή νέες συνεργασίες και συνέργειες με εταιρίες και φυσικά πρόσωπα δημιουργούνται. «Τα παραπάνω, αποτελούν για εμάς ουσιαστικά κομμάτια αναγνώρισης και επιβράβευσης των προσπαθειών μας ως επιταχυντής του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος», σημειώνει η κυρία Σαριδάκη.

Ποιες είναι οι 3 εταιρείες που διακρίθηκαν στον τελευταίο κύκλο

Στον τελευταίο 5ο κύκλο του προγράμματος επιτάχυνσης  μεγάλοι νικητές της αναδείχθηκαν οι: Deliverback, Orbito Travel και Cellarhopping, με την τελευταία να λαμβάνει και το βραβείο κοινού.

Deliverback - 1ος νικητής

H Deliverback είναι μια δωρεάν ηλεκτρονική υπηρεσία για τα ξενοδοχεία, τα αεροδρόμια, τα car rentals, τα ferries και τα bnbs, η οποία επιστρέφει τα ξεχασμένα αντικείμενα των πελατών τους εύκολα, οικονομικά και με ασφαλή τρόπο. Με περισσότερα από 1.000 συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και παρουσία σε 7 χώρες, η Deliverback χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να βελτιώσει την εμπειρία επιστροφής των ξεχασμένων αντικειμένων στους ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας τις θετικές κριτικές των επιχειρήσεων που τη χρησιμοποιούν και μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που δαπανάται από τις ίδιες για τη διαχείριση την αποστολή των απολεσθέντων αντικειμένων.

Orbito Travel - 2ος νικητής

To Orbito Travel είναι το ελληνικό ταξιδιωτικό πρακτορείο αποκλειστικά για ταξιδιώτες με κινητικά προβλήματα. Το Orbito Travel προσφέρει μία ολιστική λύση στην διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωσης ενός ταξιδιού, βάσει των εξατομικευμένων αναγκών και προτιμήσεων του κάθε ταξιδιώτη, μέσα από μία διαδικτυακή συναλλαγή. Οι χρήστες επιλέγουν μέσα από τις έξι ακόλουθες κατηγορίες: πώς θα φτάσω, πού θα μείνω, τι θα κάνω, πού θα γευματίσω, πώς θα μετακινούμαι μαζί με έξτρα υπηρεσίες δραστηριοτήτων. Η λειτουργία του Orbito Travel βασίζεται σε τρεις δομικούς πυλώνες: προσβασιμότητα για όλους, αξιοπιστία και διαφάνεια τιμών.

Cellarhopping- 3ος νικητής

Είναι ένα B2B marketplace που συγκεντρώνει υπηρεσίες αποκλειστικά οινοτουρισμού και γαστροτουρισμού και απευθύνεται σε ξενοδοχεία και ταξιδιωτικές εταιρείες. Συνδέει μικρούς και μεσαίους παραγωγούς / προμηθευτές με επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι θέλουν να δημιουργήσουν και να προσφέρουν μοναδικές βιώσιμες αγρο-εμπειρίες. Οινοποιεία, αγροφάρμες, ζυθοποιία, ελαιοτριβεία και οποιοσδήποτε μπορεί να προσφέρει θεματική εμπειρία, μπορεί να διαθέτει τις υπηρεσίες του μέσω cellarhopping και να επωφελείται από την αύξησης της επισκεψιμότητας και του εισοδήματος του. Ταυτόχρονα, ενισχύει την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη ασυνήθιστων προορισμών.

Τέλος,  από την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 ξεκίνησε και η υποβολή αιτήσεων για το  4ο Idea Platform του CapsuleT, με την διαδικασία να ολοκληρώνεται την Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023. Μάλιστα όσοι θέλουν να δηλώσουν συμμετοχή μπορούν να το κάνουν εδώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλέξανδρος Βασιλικός: Ο τουρισμός το στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας

Για τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ιδιαίτερη σημασία έχει η επόμενη μέρα στα ξενοδοχεία, που όπως λέει σημαίνει ποιότητα, ενεργειακή και τεχνολογική αναβάθμιση, ταυτόχρονα με την απαραίτητη εκπαίδευση του προσωπικού.
diakopes-tourismos-skyexpress-ethniki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μαζικές αφίξεις τουριστών αλλά μειωμένες διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία

Την παρούσα διαπίστωση σχετικά με την ελληνική τουριστική αγορά, αναλύουν στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Χριστίνα Τετράδη και άλλοι παράγοντες του κλάδου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Α. Βασιλικός: Αναγκαίο το «value for money» για τον ελληνικό τουρισμό

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, εκτιμά, ότι η τρέχουσα τουριστική χρονιά για την Ελλάδα, συνολικά δείχνει πως θα κλείσει με θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά στα ποσοτικά μετρήσιμα στοιχεία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Marketing Greece και ΞΕΕ ενώνουν δυνάμεις για προβολή του τουρισμού

Η συνεργασία θα έχει στόχο τη συμβολή της πρωτοβουλίας στην αναβάθμιση του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και στην προβολή της συνεισφοράς των τοπικών παραγωγών στη σύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα.
Melia-Hotels-Sol-Cosmopolitan-Rodos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Εξαιρετική η φετινή τουριστική σεζόν

Αναφερόμενος στις μεγάλες προκλήσεις που έχει να διαχειριστεί ο κλάδος των ξενοδοχείων ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου στάθηκε στην αύξηση του ενεργειακού κόστους, στην αύξηση των προμηθειών κατά 40%, αλλά και την έλλειψη του προσωπικού.