ΓΔ: 1401.47 -0.15% Τζίρος: 1,706.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:34:33 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Μητσοτάκης: Τολμηρή δέσμη μεταρρυθμίσεων το νομοσχέδιο για την Παιδεία

«Θα ακολουθήσει πλήρες σχέδιο για μεταρρυθμίσεις στη β' βάθμια και α' βάθμια εκπαίδευση, με διάλογο, χωρίς εκπλήξεις. Θα διεξάγουμε αυτό το διάλογο ταυτόχρονα με αποφασιστικότητα, έχει έρθει η ώρα να γυρίσουμε σελίδα» είπε ο πρωθυπουργός.

«Το νομοσχέδιο για την Παιδεία αποτελεί μία τολμηρή και συνεκτική δέσμη μεταρρυθμίσεων που απελευθερώνουν την ανώτατη εκπαίδευση από τον ασφυκτικό έλεγχο του υπουργείου. Δέσμη μεταρρυθμίσεων που καθιερώνουν την αξιολόγηση στα πανεπιστήμια, συνδέοντας τη χρηματοδότησή τους με την παραγωγή επιστημονικού έργου, και ενισχύουν την έρευνα, αίροντας τις αγκυλώσεις της γραφειοκρατίας.Το τρίπτυχο «σχεδιασμός-αξιολόγηση-ευελιξία» συμπυκνώνει το περιεχόμενο και τους στόχους των νέων διατάξεων που εισηγείται σήμερα η κυβερνητική πλειοψηφία. Το πνεύμα τους, όμως, είναι πολύ ευρύτερο, καθολικό. Η Παιδεία αποτελεί εθνικό πεδίο», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στην ομιλία του στη Βουλή, όπου σήμερα ψηφίζεται, στην Ολομέλεια, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις»

Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός: «Στην αρχή 3ης δεκαετίας του 21ου αιώνα, η εκπαίδευση παίρνει το χαρακτήρα της πιο σημαντικής εκπαίδευσης για κάθε τόπο. Η Ελλάδα δυστυχώς εισέρχεται σε αυτόν τον πόλεμο της γνώσης απογυμνωμένη. Πέρσι χωρίς καμία αξιολόγηση αναδιατάχθηκε ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας»

Συνεχίζοντας από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «το δημόσιο πανεπιστήμιο αντιστέκεται και παράγει. Παρά το μεθοδικό ξύλωμα της μεταρρύθμισης του 2014, οι «εργάτες» του επιμένουν να προκόβουν. Οι νησίδες προόδου και αριστείας είναι εδώ. Έχω βαθιά πίστη στον ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο το οποίο θα μπορέσει να ανοίξει πραγματικά τα φτερά του, μόνο αν του δοθούν οι δυνατότητες να αποφασίζει το ίδιο για το ταξίδι του στη γνώση και στην έρευνα, κάτι που επιχειρεί να κάνει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Είναι μια πρόταση ελευθερίας και ευθύνης για τα δημόσια πανεπιστήμια. 

Η χώρα αποκτά Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ένα όργανο που έρχεται να αντικαταστήσει την παλαιά ΑΔΙΠ με διευρυμένες, με ενισχυμένες αρμοδιότητες.Να αποτελέσει θεσμικό αντίβαρο στις όποιες παρεμβάσειες εκάστοτε κυβέρνησης, εκάστοτε υπουργού». 

«Κεντρικότερη αποστολή της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι η συνεχής αξιολόγηση των ανωτάτων ιδρυμάτων με κριτήρια τα οποία θα προτάσσουν τον παραγωγικό ρόλο αλλά και την κοινωνική διάσταση των πανεπιστημίων. 
Κάνουμε και το επόμενο βήμα να συνδέσουμε την αξιολόγηση των πανεπιστημίων  με τη χρηματοδότησή τους. Το κράτος εξακολουθεί να εγγυάται τη βιωσιμότητα των σχολών. H ετήσια επιχορήγηση θα καταρτίζεται κατά 80% βάσει αντικειμενικών δεδομένων, αριθμός των φοιτητών, κόστος σπουδών, γεωγραφική θέση του κάθε ιδρύματος. Όμως, σε ποσοστό 20% θα καθορίζεται από δείκτες, που θα επιλέγουν τα ίδια: η ποιότητα της διδασκαλίας, η πρωτοτυπία της επιστημονικής έρευνας και η δυναμική εξωστρέφεια. Όλα αυτά θα αποτελούν, έτσι, κίνητρα για μεγαλύτερη κρατική χρηματοδότηση» είπε ο πρωθυπουργός.

«Οι νέες ρυθμίσεις απαλλάσσουν τους επιστημονικούς υπεύθυνους των ερευνών από τα διαδικαστικά βάρη. Η λειτουργία των ΕΛΚΕ γίνεται απλούστερη και πιο γρήγορη. Περισσότερο διαφανής και λιγότερο γραφειοκρατική.

Τα πανεπιστήμια θα αποκτούν τα ίδια την δυνατότητα να καθορίζουν μόνα τους την πορεία τους, διαχειριζόμενα ανάλογα και τους πόρους τους. Έτσι αντιλαμβάνομαι το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων. Οι μεταρρυθμίσεις για τις οποίες μιλάμε σήμερα δεν θα στοιχήσουν ούτε ένα ευρώ στα δημόσια ταμεία. Οι μεγάλες αλλαγές συχνά δεν είναι ζήτημα χρημάτων αλλά απόφασης

Το νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνει και άλλες διατάσεις ιδιαίτερα σημαντικές όπως η θέσπιση για πρώτη φορά στη χώρα Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής. Δίνει και τη συμβολική δυνατότητα που δίνουμε στα σχολεία να αποφασίζουν μόνα τους για τις σχολικές εκδρομές».

Θα ακολουθήσει πλήρες σχέδιο για μεταρρυθμίσεις στη β' βάθμια και α' βάθμια εκπαίδευση, με διάλογο, χωρίς εκπλήξεις. Θα διεξάγουμε αυτό το διάλογο ταυτόχρονα με αποφασιστικότητα ότι έχει έρθει η ώρα να γυρίσουμε σελίδα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης προς Τζάο Λέτζι: Οι οικονομικές μας σχέσεις εξελίσσονται σταθερά

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε επισκόπηση των διμερών σχέσεων και συζητήθηκε η διμερής συνεργασία, ιδιαίτερα στους τομείς της οικονομίας, του εμπορίου, του τουρισμού, του πολιτισμού και της ναυτιλίας.
mitsotakis_alpha
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Γιατί διέγραψα τον Α. Σαμαρά, τι συζητούμε με την Τουρκία

Δεν ανέχομαι τις θεωρίες περί μυστικής διπλωματίας, τόνισε ο πρωθυπουργός, εξηγώντας τη διαγραφή Σαμαρά. Τι είπε για τον προϋπολογισμό, τις προτάσεις για μείωση ΦΠΑ και τον διάλογο με την Τουρκία.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η αδιέξοδη πολιτική Μητσοτάκη δεν «φτιασιδώνεται»

«Τον διαψεύδει φυσικά η πραγματικότητα και η κοινή εμπειρία των πολιτών που μειώσεις ακούνε αλλά το μόνο που βλέπουν και βιώνουν είναι η συνεχής, διογκούμενη και ασταμάτητη φορολογική τους αφαίμαξη», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Με την Κύπρο να συγκροτήσουμε ένα επιχειρηματικό πόλο στη ΝΑ Ευρώπη

Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην ελληνική οικονομία. «Μετά την κατάκτηση του στόχου για την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας κι εμείς είμαστε πρωταγωνιστές στους ρυθμούς ανάπτυξης» είπε.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης: Σταθερή η συνεργασία και σύμπλευση με την Κύπρο

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο 2ο επιχειρηματικό φόρουμ Κύπρου - Ελλάδας στη Λευκωσία, εξέφρασε ικανοποίηση για τη θέσπιση ενός θεσμού που επιτρέπει στους υπουργούς να αναπτύξουν πλαίσιο συνεργασίας.