Το αίτημα των βουλευτών της ΝΔ για σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής φέρνει περαιτέρω εξελίξεις σε πολιτικό επίπεδο για τις ευθύνες που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.
Καταρχάς, λόγω της παρουσίας όλων των υπουργών Μεταφορών και Υποδομών της τελευταίας δεκαετίας (Χρυσοχοΐδη, Σπίρτζη, Καραμανλή, Γεραπετρίτη), που θα κληθούν να δώσουν την δική τους εκδοχή για την πορεία υλοποίησης της «αμαρτωλής» σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση.
Εκ των πραγμάτων τα βλέμματα στρέφονται στην πρώτη δημόσια εμφάνιση, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα και την παραίτησή του από τη θέση του υπουργού Μεταφορών, του Κώστα Αχ. Καραμανλή, με τον ίδιο όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα να διαμηνύει -μέσω του περιβάλλοντός του- ότι θα μιλήσει για όλους και για όλα, παραθέτοντας φάκελο με συγκεκριμένα στοιχεία για όσα παρέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση και σε τι κατάσταση παρέδωσε τον εθνικό σιδηρόδρομο.
Ήδη, μάλιστα, ο πρώην υπουργός Μεταφορών επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα ξεκαθαρίζοντας ότι θα είναι παρών στην Βουλή, την προσεχή Δευτέρα.
Η παρουσία Καραμανλή αποτελεί κομβικής σημασίας γεγονός και για την ίδια την κυβέρνηση, την ώρα που συνεχίζονται οι εσωκομματικοί τριγμοί για την τύχη της υποψηφιότητάς του στον νομό Σερρών, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου να τονίζει με νόημα ότι «την ώρα που λέμε ότι ο κ. Σπίρτζης είναι εξαφανισμένος, είναι αυτονόητο ότι και οι υπουργοί της δικής μας κυβέρνησης οφείλουν και πρέπει να μιλήσουν και είμαι προσωπικά σίγουρος ότι θα πουν αυτά που πρέπει».
Κυρίως όμως, ο κ. Καραμανλής καλείται να δώσει τη δική του απάντηση και στην αναφορά του κυβερνητικού εκπροσώπου ότι «δεν είχε μεταφερθεί στον πρωθυπουργό η κατάσταση στον ΟΣΕ», φράση που ερμηνεύθηκε ως «άδειασμα» στον μέχρι πρότινος υπουργό της κυβέρνησης.
Ο Σερραίος πολιτικός ωστόσο θα βρεθεί αντιμέτωπος και με τον ίδιο του τον εαυτό, από τη στιγμή που είναι νωπά ακόμα τα κατηγορηματικά λόγια του στη Βουλή -μία εβδομάδα πριν από την τραγωδία των Τεμπών- πως «δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα» και η σφοδρή αντιπαράθεση που είχε με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, όταν τους καλούσε να ανακαλέσουν την κριτική τους για τα θέματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων.
Σύμφωνα με συνομιλητές του, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής θα επιχειρήσει να βγάλει από πάνω του τη «ρετσινιά» του αποτυχημένου υπουργού παραθέτοντας αναλυτικά στοιχεία με συμβάσεις και χρονοδιαγράμματα που δεν τηρήθηκαν από τους προκατόχους του (το 2017 έπρεπε να έχουν παραδοθεί 52 σταθμοί και 3 κέντρα τηλεδιοίκησης, αλλά τελικά παραλήφθηκαν 17 σταθμοί και κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης), βάζοντας κυρίως στο στόχαστρό του τα έργα και τις ημέρες του άλλοτε υπουργού Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Σπίρτζη και χρεώνοντάς του «εγκληματικά λάθη».
Όσο για την υποψηφιότητά του; Από το Μέγαρο Μαξίμου χειρίζονται την υπόθεση με προσεκτικές κινήσεις, μετά και την αποχώρηση του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή από τον πολιτικό στίβο, αφήνοντας ουσιαστικά το βάρος της όποιας απόφασης στον ίδιο τον κ.Καραμανλή, αλλά και επιτρέποντας στους ψηφοφόρους του νομού Σερρών -αν ο ίδιος θελήσει να παραμείνει στα γαλάζια ψηφοδέλτια- να τον κρίνουν σε πολιτικό επίπεδο με την ψήφο τους…