Η ελληνική ναυτιλία μπορεί να διασφαλίσει και να ικανοποιήσει τις ενεργειακές ανάγκες που έχουν προκληθεί από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, που ανέφερε ότι η χώρα μας εξακολουθεί να παραμένει κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, ελέγχοντας σήμερα το 21% παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας.
Μιλώντας στο συνέδριο του «Economist», ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι βασική προτεραιότητα της Ελλάδας από τις επιπτώσεις του πολέμου είναι να εξασφαλίσει τη σταθερότητα της ναυτιλίας και διαφυλάξει την ασφάλεια των ναυτικών με δράσεις σε τοπικό αλλά και διεθνές επίπεδο, ενώ συνεργάζεται γι΄ αυτό το λόγο με την ΕΕ και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ΙΜΟ.
Αναφερόμενος στις οικονομικές επιπτώσεις από την αύξηση στην τιμή των καυσίμων παγκοσμίως, είπε ότι η κυβέρνηση έχει επιδοτήσει τους Έλληνες επιχειρηματίες και πολίτες το 2022 και μόνο μέσα σε αυτό το έτος έχει εξασφαλίσει περισσότερο από 10 δισ. ευρώ για τη στήριξη της οικονομίας. «Αυτό είναι ζωτικής σημασίας να συνεχίσουμε να το κάνουμε, γιατί αντιμετωπίζουμε μία παγκόσμια αύξηση στις τιμές της ενέργειας», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.
Για τη μετάβαση της ναυτιλίας στην «Πράσινη εποχή», ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι η Ελλάδα έχει δεσμευτεί πλήρως για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των πλοίων και είναι σε στενή συνεργασία με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ΙΜΟ και την ΕΕ. Πρόσθεσε εξάλλου, ότι μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η ναυτιλία είναι η εύρεση εναλλακτικών καυσίμων αλλά και η έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών, σημειώνοντας ότι το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά σε μεταρρύθμιση του συστήματος προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους νέους στη θάλασσα.
Τόνισε επίσης, ότι η ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυτή τη στιγμή είναι κατά μέσα όρο τα 10 έτη, κάτι που σημαίνει ότι είναι πολύ νέος, ενώ αναφερόμενος στην ακτοπλοΐα που προσφέρει τη συνδεσιμότητα με τα ελληνικά νησιά, τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδοτικούς μηχανισμούς για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και τη μετάβασή του στην «πράσινη εποχή».