ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
businessdaily-NH-90-Airbus
Φωτο: NH Industries

Το σίριαλ 20 ετών με τα ελικόπτερα ΝΗ-90 και οι επαφές με την Airbus

Δεύτερη επίσκεψη υψηλόβαθμου στελέχους του τομέα ελικοπτέρων της Airbus στην Αθήνα. Υπό συζήτηση με την κυβέρνηση σύμβαση 50 εκατ. ευρώ για την τεχνική υποστήριξη των NH-90.

Την πεποίθηση ότι θα έχει αίσιο τέλος μέχρι το τέλος του 2024, το 20ετές «σίριαλ» με τη σύμβαση FOS (Follow On Support) των ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού NH-90 εξέφρασε χθες, μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Αθήνα, ο Bruno Even, διευθύνων σύμβουλος της Airbus Helicopters

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι το δεύτερο υψηλόβαθμο στέλεχος της Airbus που έρχεται στην Ελλάδα μέσα σε μόλις ένα μήνα για το εν λόγω πρόγραμμα. Είχε έρθει και ο Axel Aloccio, πρόεδρος της NH Industries και προϊστάμενος του προγράμματος NH-90 στη χώρα μας, κάτι που προφανώς δείχνει πόσο η εταιρεία επιθυμεί να προχωρήσει το εν λόγω πρόγραμμα.

Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες σήμερα θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας συνάντηση του επιτελείου της Airbus Helicopters, με τους επιτελείς των Ενόπλων Δυνάμεων για το εν λόγω θέμα. 

H FOS για NH-90 φτάνει τα 50 εκατ. ευρώ και έχει διάρκεια πέντε ετών και, εφόσον υπογραφεί, η Ελλάδα θα μπορεί να έχει από ανταλλακτικά μέχρι και μηχανικούς, προκειμένου τα ελικόπτερα να συντηρηθούν πλήρως και να αυξηθεί ο αριθμός αυτών που είναι πτητικά.

Όπως τόνισε ο Bruno Even, η Airbus είναι διατεθειμένη να φτιάξει γραφεία στην Ελλάδα και να συνεργαστεί με ελληνικές εταιρείες ώστε να προχωρήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα η συντήρηση των ελικοπτέρων. Αν μάλιστα η Airbus πάρει και τον διαγωνισμό για τα ελικόπτερα της Πολιτικής Προστασίας, τότε τα σχέδια του ευρωπαϊκού κολοσσού (ελέγχεται από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία) είναι μεγάλα για τη χώρα μας. 

Ένα πρόγραμμα χωρίς τέλος

Μπορεί το 17ο ελικόπτερο NH-90 να παρελήφθη πριν ένα μήνα από την Αεροπορία Στρατού, το εν λόγω πρόγραμμα όμως αποτελεί «βραχνά» για τις Ένοπλες Δυνάμεις τόσο εξαιτίας των πολυετών αναβολών στις παραδόσεις των ελικοπτέρων όσο και της δυσκολίας στην εξεύρεση λύσης για την τεχνική τους υποστήριξη. Κάτι που έχει αποτέλεσμα από τα 17 ΝΗ-90 που διαθέτει η Αεροπορία Στρατού, σήμερα μόνο τα επτά να έχουν τη δυνατότητα να πετάξουν, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται καθηλωμένα στο αεροδρόμιο των Μεγάρων.

Η σύμβαση για 20 ελικόπτερα NH-90 υπεγράφη το 2003 και αφορούσε την αγορά 16 μεταφορικών και τεσσάρων ελικοπτέρων ειδικών επιχειρήσεων. Παρ’ όλο που το ελικόπτερο NH-90 βρίσκονταν σε αρχικό στάδιο σχεδιασμού, επελέγη έναντι άλλων τύπων ελικοπτέρων εξαιτίας των ιδιαίτερων πτητικών και επιχειρησιακών χαρακτηριστικών του. Το πρόγραμμα «πάγωσε» το 2015, όταν επί υπουργίας Πάνου Καμμένου αποφασίστηκε να διακοπούν οι παραλαβές των ελικοπτέρων, εν μέσω της οικονομικής κρίσης.

Έπειτα από σχεδόν δέκα χρόνια καθυστερήσεων η Ελλάδα παρέλαβε το 17ο ελικόπτερο, ενώ οι τελευταίες παραδόσεις εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το 2025. Ωστόσο αυτό που επισημαίνουν καλά γνωρίζοντες την υπόθεση με τα συγκεκριμένα ελικόπτερα, αν δεν προχωρήσει άμεσα η σύμβαση FOS για την συντήρησή τους και αυτά θα έχουν την τύχη των προηγούμενων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Belharra, Fregates, Gallia, France
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αποκαλυπτήρια στο πρόγραμμα εξοπλισμών: Ποια όπλα θα αποκτήσει η Ελλάδα

Στη Βουλή θα παρουσιάσει ο Ν. Δένδιας το δωδεκαετές πρόγραμμα ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων. Ποια οπλικά συστήματα έχουν προτεραιότητα στους τρεις κλάδους και το Iron Dome αλά ελληνικά.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Πράσινο» στις 21 Οκτωβρίου στο deal των ΕΑΣ με την MSM για πυρομαχικά

Υψηλοί στόχοι για την παραγωγή πυρομαχικών από την κοινοπρακτική εταιρεία που θα συσταθεί, θολό το τοπίο για τη μεταφορά εργαζομένων. Κινήσεις στον χώρο των πυρομαχικών και από την ONEX του Π. Ξενοκώστα.
businessdaily-Fregata-Nearxos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Όπλο στρατηγικής κρούσης στο Ναυτικό: Τι σημαίνει η προμήθεια των Scalp

Ο Scalp Naval είναι ένας από τους πιο ισχυρούς πυραύλους Cruise που μπορεί να πλήξει θωρακισμένες εγκαταστάσεις και υποδομές υψηλής στρατηγικής αξίας σε μεγάλο βάθος, ακόμη και άνω των 1.000 χλμ.