ΓΔ: 1419.24 0.88% Τζίρος: 81.85 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
businessdaily-NH90-Elikoptero
Φωτο: NH Industries

Η μεγάλη περιπέτεια με τη σύμβαση για τα ευρωπαϊκά ελικόπτερα NH-90

Η σύμβαση που έχει μείνει «παγωμένη» από το υπουργείο Άμυνας από το 2015 επί υπουργίας Καμμένου και πώς προχωρά τώρα η τεχνική υποστήριξη των ελικοπτέρων. Τι δηλώνει ο πρόεδρος της NH Industries.

Το 17ο - από τα 20 - ελικόπτερο NH-90 εντάχθηκε πριν δύο ημέρες στο δυναμικό της Αεροπορίας Στρατού, φέρνοντας έτσι λίγο πιο κοντά ίσως το τέλος μιας «Οδύσσειας» που ξεκίνησε πριν από 21 χρόνια, καθώς τα προβλήματα που προέκυψαν μετά την τελική υπογραφή της συμφωνίας το 2003 δημιούργησαν μια σειρά δυσκολιών.

Πρόκειται για το δεύτερο NH-90 που παραδόθηκε φέτος και το τρίτο από τα έξι τελευταία ελικόπτερα του συγκεκριμένου προγράμματος, για τα οποία από το 2003, το 2021 είχε υπογραφεί η έκτη τροποποίηση της σύμβασής τους.

Η σύμβαση για 20 ελικόπτερα NH-90 υπεγράφη το 2003 και αφορούσε την αγορά 16 μεταφορικών και τεσσάρων ειδικών επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα κυριολεκτικά «πάγωσε» το 2015, όταν επί υπουργίας Πάνου Καμμένου αποφασίστηκε να διακοπούν οι παραλαβές των ελικοπτέρων. 

Αυτή την στιγμή, αυτό που «καίει» τα στελέχη της Αεροπορίας Στρατού είναι να προχωρήσει πλέον άμεσα η σύμβαση FOS που αφορά την μετέπειτα τεχνική υποστήριξη (Follow On Support) τους. Καθώς με την συγκεκριμένη σύμβαση τα τελευταία τουλάχιστον ελικόπτερα NH-90 δεν θα έχουν την τύχη που είχαν τα πρώτα που πήρε η χώρα μας και που δυστυχώς παραμένουν καθηλωμένα στο αεροδρόμιο των Μεγάρων εξαιτίας της σχεδόν ανύπαρκτης υποστήριξής τους.

Μάλιστα όπως δήλωσε ο Axel Aloccio, πρόεδρος της NH Industries  και προϊστάμενος του προγράμματος NH-90 που βρέθηκε στη χώρα μας και μίλησε σε δημοσιογράφους: «Μόνο η FOS θα βοηθήσει ώστε να δείτε περισσότερα NH-90 στον ουρανό».

Παράλληλα ο πρόεδρος της NH Industries επιβεβαίωσε ότι πραγματοποιούνται συναντήσεις με την ελληνικής πλευρά ώστε να προχωρήσουν σύντομα στην υπογραφή της FOS, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, η FOS που συζητάμε τώρα θα έπρεπε να έχει υπογραφεί πολλά χρόνια πριν, ώστε τα ελικόπτερα τα πρώτα να είναι βιώσιμα. Όπως τόνισε η FOS φτάνει τα 50 εκατ. ευρώ για πέντε χρόνια.

Η ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία είναι ανταγωνιστική

Ο Axel Aloccio, πρόεδρος της NH Industries και προϊστάμενος του προγράμματος NH-90 ρωτήθηκε από το BD αν μετά και τις τελευταίες εξελίξεις και την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναπτύξει δική της αμυντική βιομηχανία μπορεί και αν είναι ανταγωνιστική.

Όπως σημείωσε: «Είμαστε ανταγωνιστικοί. Είμαστε το παράδειγμα. Και αυτό που είναι σημαντικό για το μέλλον είναι να είμαστε ανταγωνιστικοί και να έχουμε βιομηχανική προσαρμοστικότητα. Αν θέλουμε να αλλάξει η “τροφοδοσία” της άμυνας τότε πρέπει να στηρίζουμε την ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία». 

Υπενθυμίζεται ότι το ελικόπτερο NH-90 αποτελεί το επίκεντρο του μεγαλύτερου προγράμματος ελικοπτέρων της Ευρώπης, ικανοποιώντας την ανάγκη για ένα ευέλικτο στρατιωτικό μέσο που θα διαπρέπει τόσο στο πεδίο της μάχης όσο και στη θάλασσα. Το  NH-90 αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της κοινοπραξίας NHIndustries στην οποία συμμετέχουν οι Leonardo Helicopters, Airbus Helicopters και Fokker.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Voles-Tethorakismena
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δισεκατομμύρια από ΕΕ για την άμυνα, σε κρίση η ελληνική βιομηχανία

Η Ευρώπη συντονίζει τις βιομηχανίες όπλων και σχεδιάζει «Ταμείο Ανάκαμψης» για την άμυνα, την ώρα που οι δύο βασικές ελληνικές κρατικές εταιρείες, ΕΑΒ και ΕΑΣ, προσπαθούν να βγουν από πολυετή κρίση.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με μοντέλο Ισραήλ η ανάπτυξη καινοτόμων οπλικών συστημάτων στην Ελλάδα

Το Ελληνικό Κέντρο Ανάπτυξης Καινοτομίας ιδρύεται από το Δημόσιο και το Υπερταμείο για να υποστηρίξει την ανάπτυξη και παραγωγή σύγχρονων οπλικών συστημάτων από ελληνικές εταιρείες.
Belharra, Fregates, Gallia, France
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εκτός ελλείμματος οι αμυντικές δαπάνες, ανοίγει χώρος για εξοπλισμούς

Αυξάνει τα περιθώρια της χώρας για υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων η διαφαινόμενη συμφωνία στην Ευρώπη για πιο «χαλαρή» μεταχείριση των αμυντικών δαπανών. Δεν αναιρείται η ανάγκη για επαναξιολόγηση των προγραμμάτων.