ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
Φώτο: Shutterstock

Υποχωρεί η κατανάλωση στο γάλα, μείωση τιμών εξετάζουν οι εταιρείες

Ξεπερνά το 3% στο οκτάμηνο η μείωση του όγκου πωλήσεων, ενώ οι ανατιμήσεις έχουν εκτοξεύσει 10% υψηλότερα την αξία τους. Μεγάλες βιομηχανίες εξετάζουν μείωση τιμών κατά 5% για έξι μήνες.

Με αρνητικό πρόσημο έμεινε και στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου η κατανάλωση γάλακτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana (πρώην Iri), παρά το γεγονός ότι έναντι του επταμήνου εμφανίζεται οριακή βελτίωση, δηλαδή περιορίζεται η πτώση του όγκου. Είναι αυτός ο λόγος, που σε συνάρτηση με την μείωση των τιμών παραγωγού του γάλακτος στην Βόρεια Ευρώπη, πιέζονται οι τιμές παραγωγού προς τα κάτω.

Από την άλλη πλευρά –έστω και με δειλό τρόπο– ορισμένες γαλακτοβιομηχανίες μειώνουν το τελευταίο διάστημα τις λιανικές τιμές των γαλακτοκομικών. Πηγές της αγοράς υποστηρίζουν ότι δεν αποκλείεται ορισμένες από τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες του κλάδου να αξιοποιήσουν – μετά από την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης – την δυνατότητα που τους παρέχει η νέα ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης και να προχωρήσουν σε μείωση 5% «κλειδωμένη» για 6 μήνες με την αντίστοιχη ευκρινή αναγραφή στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ.   

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, που αφορούν στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, ο όγκος της συνολικής αγοράς του λευκού γάλακτος μειώθηκε κατά 3,1% (3,4% ήταν στο επτάμηνο), ενώ η αξία των πωλήσεών του αυξήθηκε κατά 10,1% λόγω των ανατιμήσεων.

Το παστεριωμένο γάλα έχασε το 1,9% του όγκου του –από 2,8% στο επτάμηνο– και οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 9,1%. Το γάλα υψηλής παστερίωσης σημείωσε μεγαλύτερη πτώση του όγκου του, κατά 2,9% - από 3,2% στο επτάμηνο – ενώ ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 9,9%. Και το εβαπορέ έχασε το 5,7% του όγκου του (6% ήταν στο επτάμηνο) και αύξησε τις πωλήσεις του κατά 12,8%.

Η κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων έχασε κι αυτή το 2,2% του όγκου της – 2,4% στο επτάμηνο – και οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 11,7%. Η κατηγορία των κίτρινων τυριών έχασε το 1,5% και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,7%, ενώ των λευκών τυριών, στα οποία το κυρίαρχο ρόλο παίζει η φέτα, έχασε το 2,8% - στο επτάμηνο το 3,1% - και οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 18,8%. Δηλαδή οι ανατιμήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην υποκατηγορία των λευκών τυριών – πρωτίστως στη φέτα – στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023 έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2022, είναι μεγαλύτερες από το 21%!

Το γιαούρτι είναι η μόνη κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων στην οποία ο όγκος των πωλήσεων έχει θετικό πρόσημο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα στοιχεία ο όγκος του αυξήθηκε κατά 0,8% - 0,2% στο επτάμηνο –και οι πωλήσεις του κατά 11,8%. Μάλιστα το στραγγιστό γιαούρτι είχε αύξηση του όγκου κατά 1,3% -0,7% στο επτάμηνο– και οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 13,4%. Η κρέμα γάλακτος έχασε 1,4% - στο επτάμηνο 2,3% - και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15%. Και το βούτυρο έχασε 5,5% του όγκου του – 6,1% - και ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 6,

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτική ετικέτα και προσφορές, τα δύο «αντίδοτα» για την ακρίβεια

Ανέβηκε σχεδόν σε 27% η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ πάνω από το 27% των πωλήσεων γίνονται με προσφορές. Έπεσε στο 0,2% ο πληθωρισμός των τροφίμων στο πεντάμηνο.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγοράζουν λιγότερο γάλα οι Έλληνες: Κόπωση από τις υψηλές τιμές

Μείωση όγκου πωλήσεων έως 1,7% καταγράφηκε το 2023 στις επιμέρους κατηγορίες γάλακτος. Οι κατηγορίες γιαουρτιού και κρέμας γάλακτος είχαν αύξηση του όγκου των πωλήσεων με μικρότερες ανατιμήσεις.
feta-galaktokomika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκιά στο success story της ελληνικής φέτας: Γιατί μειώνονται οι εξαγωγές

Κατά 3,5% υποχώρησαν το 2023 οι εξαγωγές φέτας στην Ευρώπη εξαιτίας της αύξησης των τιμών και του ανταγωνισμού από το λευκό τυρί από αγελαδινό γάλα. Πώς επηρεάζουν οι καταστροφές στη Θεσσαλία.