ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
autokinita, autos, cars
Φωτο: Shutterstock

Σημαντική υποχώρηση του μεριδίου αγοράς των συμβατικών αυτοκινήτων

Μέχρι το 2030, τα EV θα κυριαρχούν στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και θα αποτελούν το 62% -86% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με την Κίνα να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 90%.

Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) πρόκειται να πέσει στο 14-38% των συνολικών πωλήσεων έως το 2030. Αυτές είναι οι προβλέψεις έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών RMI (Rocky Mountain Institute) σε συνεργασία με το Bezos Earth Fund.

Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) αυξάνει την παγκόσμια ζήτηση, με αποτέλεσμα να πέφτουν διαρκώς οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Αυτό ουσιαστικά δηλώνει ότι οι πωλήσεις για αυτοκίνητα με βασικό καύσιμο την βενζίνη ή το πετρέλαιο έχουν κορυφωθεί τα προηγούμενα χρόνια και η πορεία τους θα είναι συνεχώς πτωτική μέχρι το 2030.

Η συγκεκριμένη έρευνα, αναλύοντας μια σειρά από στοιχεία, αναφέρει ότι η Βόρεια Ευρώπη και η Κίνα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με γνώμονα τις πολιτικές που ακολουθούν οι κυβερνήσεις διαφόρων κρατών χρειάζονται περίπου έξι χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αυξηθούν από το 1% στο 10% των συνολικών πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων. Στο επόμενο στάδιο και στις χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει έντονο βηματισμό χρειάζονται άλλα έξι χρόνια για να φτάσει το μερίδιο αγοράς στο 80%.

Ο βασικός παράγοντας της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι το κόστος των αυτοκινήτων. Επειδή το κόστος της μπαταρίας είναι ακόμη ακριβό, αυτό αναμένεται με την πάροδο του χρόνου να πέσει και να φθάσει σε χαμηλό επίπεδο στο τέλος της δεκαετίας. Αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σε χώρες όπου έχουν χαμηλό ΑΕΠ.

Μέχρι το 2030, τα EV θα κυριαρχούν στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και θα αποτελούν το 62% -86% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με την Κίνα να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 90%.

Από την άλλη η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου που χρησιμοποιείται ως καύσιμο στα αυτοκίνητα κορυφώθηκε το 2019 και από τότε η ζήτηση πέφτει σταδιακά. Μέχρι το 2030 η ζήτηση πετρελαίου για αυτοκίνητα θα μειώνεται σε πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα κάθε χρόνο. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεβαίνει κάθε χρονιά σταδιακά, με αποτέλεσμα οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας να στρέφουν την προσοχή τους στις ανανεώσιμες πηγές, που από την μία θα τους δώσουν φθηνή ηλεκτρική ενέργεια και από την άλλη θα μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζι» 9,9% πάτησαν οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων τον Ιούλιο

Σχεδόν ένα στα δυο αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Ιούλιο στην Ελλάδα διαθέτουν κάποια μορφής υβριδική τεχνολογία. Την ανοδική πορεία συνέχισαν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατέχουν το 13,9% των πωλήσεων.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζι» θα πατήσει το leasing αυτοκινήτων την επόμενη πενταετία

Σύμφωνα με έρευνα της PwC, η συνδρομή για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου μπορεί να προσελκύσει νέους καταναλωτές στην αγορά που δεν έχουν τη διάθεση να διαθέσουν μεγάλο χρηματικό ποσό για την απόκτηση ενός οχήματος.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάτησαν... «γκάζι» οι πωλήσεις diesel αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Παρά το γεγονός ότι συνεχίζεται η άνοδος των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα πετρελαιοκίνητα αποτελούν το 20% της αγοράς. Υποχώρησαν οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και υβριδικών τον Φεβρουάριο.
autokinita, autos, cars
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχυμένες οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ

Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες, με τη Γερμανία που ήταν μέχρι πέρυσι η μεγαλύτερη αγορά κατ' όγκο να καταγράφει την μεγαλύτερη πτώση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η ανάπτυξη υποδομών για την άνοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Ο πρόεδρος του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, Ευάγγελος Μπεκιάρης, σημειώνει πως πρέπει να υπάρξουν επιπλέον χρηματοδοτήσεις για υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και τάσσεται επίσης υπέρ του Ολλανδικού μοντέλου κατασκευής φορτιστών με ΣΔΙΤ.