Ακόμα και μέσα στο 2020 θέλουν να προκηρύξουν την «Υπερυψωμένη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας» της Θεσσαλονίκης, το γνωστό fly over, τα υπουργεία Υποδομών και Ανάπτυξης που συνεργάζονται για τον σχεδιασμό της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Το έργο «Κυκλοφοριακή αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης με Υπερυψωμένη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας στο τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών)», που εξήγγειλε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στην τελευταία Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), θα είναι προϋπολογισμού γύρω στα 350 εκατ. ευρώ. Όμως για την υλοποίησή του υπάρχουν ήδη αντιδράσεις από πλευράς τοπικών φορέων και του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης υποστήριξε πριν από λίγες ημέρες πως το υπουργείο και η γενική γραμματεία ΣΔΙΤ βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με το υπουργείο Υποδομών για να προκηρυχθεί άμεσα η παράκαμψη του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης.
Όπως είπε ο κ. Γεωργιάδης είναι «μια υπόσχεση του πρωθυπουργού που δόθηκε και εδώ στη ΔΕΘ και πριν την επόμενη ΔΕΘ μπήκε σε διαδικασία υλοποίησης δημοπράτησης. Οι μελέτες προχωράνε και εμείς ως υπουργείο Ανάπτυξης που έχουμε το ΣΔΙΤ στα χέρια μας, σας λέμε ότι θα το υπογράψουμε άμεσα για να προχωρήσει».
Αναθέτουσα αρχή είναι η Ειδική Υπηρεσία Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ / Κ.Σ.Σ.Υ.) η οποία και συνεργάζεται με την Εγνατία Οδός ΑΕ για την ολοκλήρωση των μελετών ώστε να ετοιμαστεί ο φάκελλος του έργου, να κατατεθεί στην αρμόδια διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ και να λάβει τη σχετική έγκριση. Στην ουσία θα κατασκευαστεί ένα νέο τμήμα του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης που θα εδράζεται σε γέφυρα, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων, η οποία θα υπερίπταται του σημερινού οδικού άξονα με στόχο να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και προς την Χαλκιδική.
Όπως είχε δηλώσει ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, «η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί εξήντα χιλιάδες οχήματα ημερησίως και σήμερα έχει φτάσει τα ενενήντα χιλιάδες, ενώ και οι προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια είναι ότι ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων θα αυξηθεί».
Το σχέδιο προκαλεί, πάντως, και αντιδράσεις κυρίως από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος υποστηρίζει πως η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από άλλα έργα, αρκετά από τα οποία καθυστερούν. Προσθέτουν πως το fly over «δεν έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση, καθώς αυτή έχει ακυρωθεί με Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το 2017, διότι περιλαμβάνει επέμβαση σε αναδασωτέα περιοχή».
Κατά τον ΣΥΡΙΖΑ, για να καλύψει η κυβέρνηση αυτό το ζήτημα «προχώρησαν, μετά την εξαγγελία Μητσοτάκη, σε αίτηση άρσης της αναδάσωσης του Σέιχ Σου, του Περιαστικού δάσους της Θεσσαλονίκης. Η εντολή αυτή της κυβέρνησης κρατήθηκε κρυφή από τους ΟΤΑ της περιοχής και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης».