Στην ανασυγκρότηση και τον εκσυγχρονισμό του συστήματος TAXIS μετά από 26 χρόνια λειτουργίας με τη συνδρομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης προχωρά η ΑΑΔΕ.
Με το νέο «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας (TAXIS - TAXISNET- ELENXIS)» θα υπάρχει πλήρης καταγραφή του εισοδηματικού και περιουσιακού προφίλ των φορολογούμενων με τη δημιουργία ψηφιακού φακέλου για κάθε φορολογούμενο, αναβάθμιση και ενίσχυση των ελεγκτικών εργαλείων, διεύρυνση και αξιοποίηση στοιχείων και δεδομένων, παρακολούθηση της φορολογικής συμμόρφωσης, καλύτερη ενημέρωση των φορολογούμενων και επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 131,589 εκατ. ευρώ, έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης με την ΑΑΔΕ να «τρέχει» τις διαδικασίες για την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού θέτοντας σε διαβούλευση έως 21/9/2023 το σχέδιο της νέας σύμβασης.
Στις βασικές δράσεις του νέου TAXIS περιλαμβάνονται:
- Δημιουργία ψηφιακού φακέλου. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες, ηλεκτρονικές και μη, θα ψηφιοποιηθούν πλήρως και θα είναι διαθέσιμες «πρωτίστως ψηφιακά» μέσω ποικίλων μέσων ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης χωρίς τη φυσική παρουσία του φορολογούμενου, παρέχοντας στους πολίτες διαχείριση και από «άκρο σε άκρο» ενημέρωση της πορείας των υποθέσεων τους. Η πληροφορία θα περιλαμβάνει και τον ψηφιοποιημένο φάκελο του φορολογουμένου που σήμερα βρίσκεται σε έγχαρτη μορφή στα αρχεία των κατά τόπους Δ.Ο.Υ.
- Προφίλ και ανάλυση συμπεριφορών. Για την αντιμετώπιση περιπτώσεων μη συμμόρφωσης θα αξιοποιηθούν εργαλεία δημιουργίας προφίλ φορολογουμένων και υποθέσεων, μέθοδοι αποτίμησης κινδύνου, και ανάλυσης συμπεριφορών, εκτεταμένες διασταυρώσεις, διαδικασίες ανταλλαγής δεδομένων με τρίτους φορείς καθώς και με άλλες χώρες.
- Online διασύνδεση με τρίτα ηλεκτρονικά συστήματα. Θα ενισχυθεί η διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με τρίτα συστήματα, όπως ηλεκτρονικής τιμολόγησης, ταμειακών μηχανών, ERP επιχειρήσεων, τράπεζες, με στόχο τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και του εμπορίου και την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης «Once Only». Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα εισάγουν μόνο μια φορά τα στοιχεία τους στις συναλλαγές τους, θα επεκταθεί, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση των φυσικών και των νομικών προσώπων, καθώς και την περεταίρω ανάπτυξη διαλειτουργικότητας για όλο το δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις.
- Σύσταση νέων ελεγκτικών κέντρων. Θα υποστηριχθεί με πληροφοριακές υποδομές η δημιουργία ελεγκτικών κέντρων σε γεωγραφικό-περιφερειακό επίπεδο. Θα αξιοποιηθούν μέθοδοι διαστρωμάτωσης κινδύνου, και αξιολόγησης υποθέσεων καθώς και μηχανισμοί υποδοχής καταγγελιών για φορολογικές παραβάσεις και θα υποστηριχθεί ο επιτόπιος έλεγχος με πληροφοριακές υποδομές.
- Κατάργηση χωρικής αρμοδιότητας. Θα καταργηθεί η γεωγραφική διάσταση παρέχοντας ευελιξία κατά την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων ενώ μέσω αναδιοργάνωσης, θα «κεντρικοποιηθούν» οι φορολογικές λειτουργίες στο σύνολό τους, ειδικότερα της λογιστικής και της είσπραξης οφειλών περιλαμβάνοντας αναθέσεις εργασιών σε επίπεδο υπαλλήλου και διαχειρίσεις ροών διαδικασιών με εποπτεία από «άκρο σε άκρο» των υποθέσεων.
- Ανάλυση πληροφοριών και δεδομένων. Ανάπτυξη μέσων και ικανότητας για τη βελτίωση της ποιότητας, της διαθεσιμότητας και της ευχρηστίας τους με σκοπό την αξιοποίησης τους με εργαλεία αναλυτικής δεδομένων, από τη φορολογική διοίκηση.
- Επέκταση ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Θα υιοθετηθούν από τη διεθνή πρακτική έτοιμα πακέτα λογισμικού, υπαγορεύοντας τον ανασχεδιασμό ή και τον εκ νέου σχεδιασμό νέων επιχειρησιακών λειτουργικών διαδικασιών. Επίσης θα αξιοποιηθούν δυνατότητες πακέτων και εργαλείων για την αυτοματοποιημένη και ταχεία επέκταση υφισταμένων και τη διάθεση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες.