Σε ένα σχέδιο που θα οδηγήσει σε μεγάλες αλλαγές στη Θεσσαλονίκη, το δημοτικό συμβούλιο του δήμου ενέκρινε πριν από λίγες ημέρες το επικαιροποιημένο master plan του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για μια επένδυση με συνολικό προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ, που όχι μόνο θα αναβαθμίσει το λιμάνι αλλά εκτιμάται ότι θα δώσει και μεγάλη ώθηση στην αγορά ακινήτων της συμπρωτεύουσας, υποστηρίζει ο Χαρίτων Τριανταφυλλίδης, ιδρυτικός εταίρος και CFO της Real Vaha που ειδικεύεται στα ξενοδοχειακά και οικιστικά έργα.
«Είναι έργο game changer για την Θεσσαλονίκη. Εκτιμούμε ότι θα μεταμορφώσει το τοπίο της πόλης καθώς θα οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες ακινήτων στην περιοχή να προχωρήσουν σε αλλαγή χρήσης (repurpose) του περιουσιακού τους στοιχείου», τονίζει ο κ. Τριανταφυλλίδης σε δηλώσεις του στο BD.
Το σχέδιο προβλέπει την υλοποίηση μιας σειράς έργων με χρονικό ορίζοντα τα 25 έτη με στόχο την αναβάθμιση του λιμανιού και την μετατροπή του σε διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών.
Συγκεκριμένα η περιοχή που είναι υπό την ευθύνη διαχείρισης του ΟΛΘ να χωριστεί σε δύο Ζώνες, την Ζώνη Α, στο ανατολικό τμήμα του Λιμένα που περιλαμβάνει τον 1ο, τον 2ο και τον 3ο Προβλήτα με χρήσεις γης σχετικές με τον τουρισμό, την ψυχαγωγία και τον πολιτισμό. Στην Ζώνη Β, στο δυτικό τμήμα του Λιμένα που περιλαμβάνει τον 4ο, τον 5ο και τον 6ο Προβλήτα προτείνονται χρήσεις σχετικές με την μεταφορά, διακίνηση, διαχείριση και αποθήκευση συμβατικών, χύδην φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων.
Λόγω της κοντινής απόστασης του λιμανιού με το κέντρο της Θεσσαλονίκης, οι νέες επενδύσεις θα έχουν ακόμα μεγαλύτερη επίδραση στην πόλη, σύμφωνα με ειδικούς. Επίσης, η κατασκευή νέου Επιβατικού Σταθμού κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας θεωρείται ότι θα ενισχύσει τον αναπτυσσόμενο τομέα της φιλοξενίας. Σημειώνεται, ότι μέσα στο 2023, ξεκίνησαν να λειτουργούν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης περισσότερα από 10 καινούργια ξενοδοχεία.
«Η προσθήκη του νέου λιμένα για κρουαζιερόπλοια θα ενισχύσει περαιτέρω αυτή την τάση. Οι τάσεις στον κλάδο της φιλοξενίας που είναι ιδιαίτερα ισχυρές στην Αθήνα αναμένεται να εμφανιστούν και στη Θεσσαλονίκη. Αυτό θα δώσει κίνητρο σε ξενοδοχειακά brand που δεν δραστηριοποιούνται ακόμη στη Θεσσαλονίκη να βγουν απευθείας στην αγορά, παρακάμπτοντας ακόμα την Αθήνα», προσθέτει ο κ. Τριανταφυλλίδης.
Επισημαίνεται πάντως η εκκρεμότητα με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ώστε να υπογραφεί η σύμβαση με την κοινοπραξία Mytilineos SA – Rover Maritime SL – HDK SA, που είναι ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας.
Ποια έργα προτείνονται
- Η ανακατασκευή προς αξιοποίηση του Κτηρίου Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού (νυν Επιβατικού Σταθμού) συνολικής επιφάνειας περίπου 12.250 m2 με αλλαγή της υφιστάμενης χρήσης του σε χρήση ξενοδοχείου με εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια και γραφεία.
- Η αναστήλωση και αποκατάσταση των διατηρητέων κτισμάτων του συγκροτήματος Στάβλων, και η επανάχρηση τους για τη φιλοξενία λειτουργιών πολιτιστικού χαρακτήρα, κέντρων έρευνας και καινοτομίας, γραφειακών χώρων και θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων.
- Η κατασκευή νέου Επιβατικού Σταθμού κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας.
- Επέκταση του κρηπιδώματος 26 του Προβλήτα 6 κατά περίπου 990m προς τα νότια και επέκταση του κρηπιδώματος 24 του Προβλήτα 6 κατά περίπου 800m προς τα νότια. Το έργο της επέκτασης του Προβλήτα 6, περιλαμβάνει επίσης επέκταση του χερσαίου χώρου με επίχωση σε όλο το πλάτος του, κατά μήκος και πίσω του νέου κρηπιδώματος.
- Η κατασκευή νέου Logistics Center (αποθήκες Logistics) στη βάση του 6ου Προβλήτα μέγιστης επιφάνειας 60.000 m2 και χώρων στάθμευσης που θα εξυπηρετούν το εν λόγω κτήριο.
- Η κατασκευή νέων ΣΙΛΟ για την αποθήκευση δημητριακών στην περιοχή του 4ου Προβλήτα.
- Η κατασκευή νέων δεξαμενών για την αποθήκευση υγρού φορτίου στην περιοχή του 3ου, του 4ου Προβλήτα και στην περιοχή της βάσης του 6ου Προβλήτα.
- Η κατασκευή νέων δεξαμενών πετρελαιοειδών στην περιοχή της βάσης του 6ου Προβλήτα.
- Η κατασκευή κτιριακών Εγκαταστάσεων στο Σταθμό Ε/Κ που θα αφορούν τη διοικητική και λειτουργική χρήση του ΣΕΜΠΟ καθώς και στον Τερματικό Σταθμό Συμβατικού Φορτίου που θα αφορούν τη διοικητική και λειτουργική χρήση του Σταθμού Συμβατικού Φορτίου.