ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Κερδίζει έδαφος ο οδικός τουρισμός στην Ελλάδα - Ποιοι τον επιλέγουν

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος, το συγκεκριμένο είδος τουρισμού παρουσιάζει μια αξιόλογη κινητικότητα και οι Ρουμάνοι φαίνεται να πρωταγωνιστούν σε αυτόν.

Ο οδικός τουρισμός καλύπτει ένα σημαντικό μέρος της συνολικής κίνησης στη χώρα μας και αφορά παραδοσιακά τις αγορές των Βαλκανιών, καθώς οι κοντινές αποστάσεις ευνοούν το ταξίδι με ΙΧ, ακόμη και για σύντομες αποδράσεις. Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις που υπάρχουν, φαίνεται πως ο εισερχόμενος τουρισμός κινείται σε καλά επίπεδα με σταθερούς «οπαδούς» της Ελλάδας τους Ρουμάνους, ο αριθμός των οποίων, παρά τη συνολική μείωση που παρατηρήθηκε πέρσι σε σχέση με το 2019, παρουσίασε μικρή αύξηση.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρμοδίων φορέων, η εικόνα φέτος δίνει πολλά ενθαρρυντικά στοιχεία για τον οδικό τουρισμό, καθώς οι Σέρβοι αναμένεται να αγγίξουν το ένα εκατομμύριο (το 2022 ήταν 900.000) ενώ στη Θράκη, όπου το ποσοστό των τουριστών που πηγαίνουν οδικώς ξεπερνάει το 70%, η τουριστική κίνηση είναι πολύ υψηλή. Την ίδια στιγμή, ο οδικός τουρισμός φαίνεται να κερδίζει έδαφος και στο εσωτερικό της χώρας καθώς αυξάνεται το ποσοστό των Ελλήνων που επιλέγουν να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο εντός Ελλάδας και να επιλέξουν κάποιον ηπειρωτικό προορισμό.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος, ο οδικός τουρισμός παρουσιάζει μια αξιόλογη κινητικότητα και οι Ρουμάνοι φαίνεται να πρωταγωνιστούν. Ωστόσο, τα προβλήματα λόγω του πληθωρισμού είναι υπαρκτά, ενώ ένα ακόμη σημείο που αξίζει να αναφερθεί είναι πως η σεζόν φέτος μειώθηκε στις 80 από τις 100 μέρες που ήταν πέρυσι και το 2019, τόσο λόγω των πληθωριστικών πιέσεων που δέχονται οι εν δυνάμει ταξιδιώτες στις χώρες τους, όσο και λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στη χώρα μας στην αρχή της σεζόν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ (Ινστιτούτο Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) σε ό,τι αφορά τον εισερχόμενο οδικό τουρισμό, την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2022 καταγράφηκαν 8,0 εκατ. διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 12,3 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2019. «Αν και ακόμη δεν έχουμε επίσημα στοιχεία, φαίνεται πως η κίνηση σε ό,τι αφορά τους Ρουμάνους, βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, σύμφωνα με τους επαγγελματίες. Οι Ρουμάνοι είναι η πρώτη αγορά σε δαπάνη και αυτό είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ενώ οι top προορισμοί που επιλέγουν είναι η Θάσος, η Πιερία και η Χαλκιδική», αναφέρει ο Γιώργος Σταφυλάκης, προϊστάμενος Γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας και Βουλγαρίας.

«Πλέον όμως, και χάρη στα δικά μας ταξίδια εξοικείωσης που υλοποιούμε σε όλη την Ελλάδα, οι Ρουμάνοι κατευθύνονται και σε άλλα μέρη, πιο νότια, όπως η Εύβοια και το Ιόνιο», συμπληρώνει. Όπως αναφέρει ο ίδιος, οι Ρουμάνοι που ήρθαν στη χώρα μας το 2022 άγγιξαν τους 1.478.000, αριθμός που υπερκάλυψε τα μεγέθη του 2019, εκ των οποίων ένα ποσοστό της τάξεως 70 με 80% κινήθηκε οδικώς.

Μια ακόμη αγορά που παραδοσιακά επιλέγει την Ελλάδα είναι οι Σέρβοι. Όπως αναφέρει μιλώντας στο Αθηναϊκο και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο προϊστάμενος του γραφείου ΕΟΤ Σερβίας, Σλοβενίας και Κροατίας Γιώργος Κακούτης, ο αριθμός των Σέρβων που ταξίδεψαν στην Ελλάδα πέρσι ήταν περίπου 900.000, ενώ φέτος αναμένεται να αγγίξει το ένα εκατομμύριο.

« Όσον αφορά τους κορυφαίους προορισμούς για τους Σέρβους, σε αυτούς συγκαταλέγονται η Χαλκιδική, η Πιερία, η Κέρκυρα, η Σκιάθος, τα ελληνικά νησιά και τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη), ενώ έχουν πλέον την τάση να ανακαλύπτουν νέους προορισμούς, όπως το Πήλιο και η Πελοπόννησος», σημειώνει ο κ.Κακούτης. Η περιοχή της Θράκης που βασίζεται στο μεγαλύτερο ποσοστό της στον οδικό τουρισμό, δέχεται κυρίως τουρίστες από τη γειτονική Βουλγαρία και Τουρκία, ακόμη και για city break, αλλά και από την Ρουμανία.

«Το ποσοστό των εισερχόμενων τουριστών που έρχεται στη χώρα μας οδικώς είναι μεγαλύτερο από 70% και παρά τον πληθωρισμό η περιοχή φέτος παρουσιάζει υψηλή τουριστική κίνηση. Η Αλεξανδρούπολη είναι γεμάτη και οι τουρίστες διαχέονται σε άλλες πόλεις όπως η Κομοτηνή και η Ξάνθη. Αξίζει να αναφέρουμε ωστόσο ότι κρατάμε τις τιμές σε λογικά επίπεδα και αυτό μας καθιστά έναν ανταγωνιστικό προορισμό», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Απόστολος Παλακίδης.

«Σε ό,τι αφορά τον οδικό τουρισμό, που για εμάς είναι εξαιρετικά σημαντικός, εκείνο που αναμένουμε είναι να γίνουν τα έργα υποδομών στον τελωνιακό σταθμό των Κήπων, για να υπάρχει πιο εύκολη ροή για τον κόσμο και να επιτραπεί η διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τον σταθμό της Νυμφαίας για να μπορούν να περνάνε από Ξάνθη, Κομοτηνή και να φεύγουν από Προμαχώνα, να κάνουν δηλαδή αυτό το round trip που θα βοηθούσε πολύ στην τουριστική κίνηση», προσθέτει.

«Σε ό,τι αφορά τους Βούλγαρους τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας δείχνουν σημαντική μείωση το 2022 σε σχέση με το 2019, η οποία αποδίδεται τόσο στον πόλεμο στην Ουκρανία, στην αύξηση του ενεργειακού κόστους και του κόστους ζωής αλλά και στην πανδημία. Ωστόσο, από τα στοιχεία που παίρνουμε από τη Βουλγαρία φαίνεται πως δεν υπάρχει σημαντική μείωση το 2022 συγκριτικά με το 2019 αλλά ο αριθμός των ταξιδιωτών συνολικά παρουσιάζεται μικρότερος, προφανώς γιατί χρησιμοποιούν άλλη μεθοδολογία. Αυτό πάντως που φαίνεται μέχρι στιγμής είναι ότι ο αριθμός των Βουλγάρων που έρχονται στην Ελλάδα έχει αυξηθεί σε σχέση με πέρσι», επισημαίνει ο κ.Σταφυλάκης.

Την προτίμησή τους στο ΙΧ φαίνεται ότι δείχνουν και οι Έλληνες και κυρίως οι οικογένειες, που -όπως αναφέρει ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος- προκειμένου να αποφύγουν το κόστος της επιβάρυνσης από τα ακτοπλοϊκά επιλέγουν να κινηθούν οδικώς. «Υπάρχει μια ροή αυξημένη στην Πελοπόννησο οδικώς από Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και μια πτώση στα αεροπορικά. Σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία οι διανυκτερεύσεις είναι μειωμένες ενώ οι αφίξεις έχουν αυξηθεί.

Δεν πάμε άσχημα αλλά σαφέστατα λόγω του πιεσμένου εισοδήματος και λόγω του αυξημένου κόστους (είτε αεροπορικού είτε ακτοπλοϊκού) βρίσκει κανείς τη χρυσή τομή, που για τον Αθηναίο ή και οποιονδήποτε μένει σε ένα αστικό περιβάλλον, είναι ο οδικός τουρισμός κατά προτεραιότητα, χωρίς βέβαια να αποκλείεται η νησιωτική χώρα». Εκτός από τους Έλληνες, οδικώς έρχονται και οι ταξιδιώτες από το λιμάνι της Πάτρας και της Ηγουμενίτσα. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο κ.Αγγελόπουλος, δεν έχει γίνει κάποια σημαντική προσπάθεια για να προβληθεί η δυνατότητα να έρθει κάποιος στη χώρα μας μέσω της Ανκόνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-OLP-Limani-Peiraias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΛΠ Α.Ε.: Αύξηση στα έσοδα της χρήσης κατά 12,9% και στο μέρισμα κατά 29%

Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2023 ανήλθε σε 1.484.788 έναντι 880.416 το 2022, καταγράφοντας αύξηση 68,6%. Αυξημένοι κατά 12,4% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 761 κατάπλους έναντι 677 το προηγούμενο έτος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένες πληρότητες εφέτος για τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων

Ειδικότερα αυξημένη κατά 30% ήταν η πληρότητα σε όλα τα δρομολόγια στα ΚΤΕΛ Κηφισού, με επιπλέον 70 δρομολόγια (230 είναι σε καθημερινή βάση) προς όλους τους προορισμούς και κατά 20% αυξημένη πληρότητα στα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Λιοσίων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Αχ. Καραμανλής: Σε τροχιά μεγάλων επενδύσεων για τον τουρισμό η Ελλάδα

Ο υπουργός Μεταφορών αναφερόμενος στα αεροδρόμια και στις αναβαθμίσεις αυτών, υπογράμμισε ότι αναζητείται τρόπος εκσυγχρονισμού για τα αεροδρόμια που δεν έχουν παραχωρηθεί στη Fraport.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα θέλει να προσελκύσει τους νομάδες των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων

H Ελλάδα φιλοξενεί ελάχιστα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα χάνοντας πολύτιμα κεφάλαια από τον περιοδεύοντα τουρισμό, αντανακλώντας την ανάγκη να υπάρξει εθνικό πλάνο για να προσελκύσει χιλιάδες Ευρωπαίους ιδιοκτήτες τροχόσπιτων.
xrimata, euro, money, cash
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θετικό σήμα από τουρισμό: Στο 75,8% του 2019 οι εισπράξεις τον Αύγουστο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών είχε πλεόνασμα 1,4 δισ. τον Αύγουστο, ενώ για το 8μηνο σημειώθηκε συρρίκνωση του ελλείμματος στα 5,4 δισ. ευρώ.