ΓΔ: 1423.56 1.17% Τζίρος: 74.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ξεπέρασαν το 10% οι ανατιμήσεις α' διμήνου στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Από 6,8% το πρώτο δίμηνο του 2022, φέτος ο ρυθμός αύξησης των τιμών επιταχύνθηκε σε 10,3%. Περίπου 30% των προϊόντων τροφίμων και ατομικής υγιεινής πουλήθηκαν με προσφορά. Αύξηση μεριδίου για τα private label.

Αύξηση τιμών, προσφορών, αλλά και πωλήσεων των εταιρειών, διαπιστώνει στο πρώτο δίμηνο του 2023 το Market View της ΙRΙ. H υψηλότερη άνοδος των τιμών παρατηρήθηκε στις κατηγορίες των γαλακτοκομικών κατά 17,4%, των κατεψυγμένων τροφίμων κατά 13,9% και των δημητριακών κατά 11,5%.

Το μεγάλο κύμα των ανατιμήσεων όπως ήταν φυσικά έφερε και μεγάλο αριθμό προσφορών. Συγκεκριμένα, το 27,1% των τροφίμων πουλήθηκαν με προσφορά, 31,4% των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς και το 22,8% των προϊόντων σπιτιού και καθαριστικών.

Η μέση αύξηση τιμών ανήλθε στο 10,3% φέτος, στη διάρκεια του πρώτου διμήνου, έναντι 6,8% στο αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στο 12μηνο του 2022 η αξία των πωλήσεων του λιανεμπορίου –εκτός από την Lidl– ανήλθε στα 8,560 δισ. ευρώ, έναντι 8,059 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 6,2%.

Αναλυτικότερα, στο πρώτο δίμηνο του έτους η συνολική αξία των πωλήσεων του λιανεμπορίου ανήλθε στα 1,380 δισ. ευρώ έναντι 1,232 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 12%.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι τα δύο δίμηνα δεν είναι συγκρίσιμα, δεδομένου ότι φέτος η Καθαρή Δευτέρα ήταν εντός του Φεβρουαρίου, ενώ πέρυσι συμπεριλήφθηκε στον Μάρτιο κι όπως είναι γνωστό πρόκειται για ημέρα –και οι προηγούμενες αυτής– που έχει υψηλή αγοραστική κίνηση. Μάλιστα. πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι ο όγκος των πωλήσεων του τριμήνου θα έχει αρνητικό πρόσημο.

 Σε αυτό το διάστημα η αξία των πωλήσεων των τροφίμων αυξήθηκε κατά 11,7%, των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 14,5% και καθαρισμού σπιτιού κατά 13%. Στη διάρκεια του Φεβρουαρίου οι πωλήσεις του λιανεμπορίου αυξήθηκαν κατά 16,98%, ενώ τον Ιανουάριο κατά 6,94%.

Κερδισμένα ήταν και πάλι τα μικρά καταστήματα μέχρι 400 τμ, τα οποία «είδαν» τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 15,6%, ακολουθούν οι μεγάλες επιφάνειες, πάνω από 2.500 τ.μ. με αύξηση πωλήσεων 15,2%, τα καταστήματα με επιφάνειες από 400 ως και 1.000 τ.μ. με αύξηση πωλήσεων 11,5% και τέλος τα καταστήματα από 1.000 ως 2.500 τ.μ. με αύξηση πωλήσεων 9,7%.

Στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2023 ο όγκος των πωλήσεων των τροφίμων αυξήθηκε κατά 1,5%, των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,8% και των ειδών καθαρισμού σπιτιού μειώθηκε κατά 1%.

Αναφορικά με τις επιμέρους κατηγορίες, τα γαλακτοκομικά, τα καθαριστικά σπιτιού και προϊόντα οικιακής χρήσης εμφάνισαν μείωση του όγκου των πωλήσεων κατά 3,6%, 1,5% και 0,5% αντιστοίχως. Αντιθέτως αυξήθηκαν οι όγκοι στα συσκευασμένα τρόφιμα κατά 2,8%, στα σνακ κατά 3,3%, στα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 1,4%,σ τα δημητριακά κατά 0,3%, στα μη αλκοολούχα ποτά κατά 3,6%, στα αλκοολούχα ποτά κατά 5,7%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς κατά 2,2% και τα σπροϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 5,3%.

Επίσης με υψηλές ταχύτητες –όπως ήταν αναμενόμενο– κινήθηκαν οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στο 12μηνο του 2022 έκλεισαν με μερίδιο 16,3% και στο πρώτο δίμηνο του έτους το μερίδιο τους ανήλθε στο 17,8%, καθώς η τάση τους παραμένει ανοδική. Η μέση αύξηση τιμών στο δίμηνο στα προϊόντα private label ανήλθε στο 10,3% και πιο συγκεκριμένα των τροφίμων στο 9,8%, των προϊόντων ατομικής υγιεινής και ομορφιάς στο 10,4% και καθαριστικών ειδών οικιακής χρήσης στο 14,1%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άρχισε η... αποκαθήλωση τιμών στα τρόφιμα, καλά νέα και για το ελαιόλαδο

Σε πτωτική πορεία θα μείνουν στο ορατό μέλλον οι τιμές στα σούπερ μάρκετ, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς. Αποκλιμάκωση αναμένεται και στο ελαιόλαδο χάρη στην αύξηση της παραγωγής.