«Τσιμπημένες» θεωρούν οι Έλληνες καταναλωτές, πως είναι οι τιμές του καφέ, διαπιστώνοντας πως η τιμή του αγαπημένου ροφήματος των Ελλήνων έχει αυξηθεί το τελευταίο διάστημα. Ωστόσο, ακόμα και αν η πανδημία επηρέασε πολλές από τις καταναλωτικές συνήθειες, η επίσκεψη στην καφετέρια παραμένει στις βασικές επιλογές, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές θεωρούν ακριβές τις τιμές που χρεώνουν οι επιχειρήσεις εστίασης.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Kapa Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, το 95% των καταναλωτών εκτιμούν ότι η τιμή του το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί. Το συνολικό ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι η τιμή έχει αυξηθεί είναι 93% και καταμερίζεται σε ποσοστό 75% εκείνων που απαντούν ότι μετά βεβαιότητας έχει αυξηθεί και στο 18% εκείνων που απαντούν ότι μάλλον έχει αυξηθεί.
Είναι χαρακτηριστικό πως μόλις το 5% των καταναλωτών θεωρούν ότι είναι φθηνή η τιμή του καφέ για takeaway, με το 40% να την θεωρεί λογική και το 43% να την κρίνει ως ακριβή, και το 10% πολύ ακριβή. Ακόμα πιο υψηλή θεωρούν την τιμή που χρεώνουν οι επιχειρήσεις εστίασης για όσους επιθυμούν να πιούν τον καφέ τους στο μαγαζί, καθώς μόλις το 2% θεωρεί φθηνό το κόστος που απαιτείται. Επίσης το 21% θεωρεί λογική την τιμή για τον καφέ αν επιλέξει ο πελάτης να καθίσει και το 52% την θεωρεί ακριβή ενώ το 25% την θεωρεί πολύ ακριβή.
Ο εσπρέσο παραμένει στην κορυφή των επιλογών των καταναλωτών για κατανάλωση εκτός σπιτιού φτάνοντας το 53%, με τον ελληνικό να έρχεται στη δεύτερη θέση με 22% και ο στιγμιαίος ακολουθεί με 14%, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο καφές φίλτρου με ποσοστό 9%.
Αντιθέτως ο ελληνικός είναι το είδος καφέ που αγοράζουν περισσότερο οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ, καθώς βρίσκεται στην πρώτη θέση με 36%, και ακολουθεί ο στιγμιαίος με 26%. Στην τρίτη θέση ισοβαθμούν με ποσοστό 15% ο εσπρέσο και ο καφές φίλτρου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τοποθέτηση των ερωτηθέντων αναφορικά με το εάν θα έπρεπε να υπάρχει ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ. Το 80% απαντά ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο ειδικός φόρος, με το 66% από αυτούς να τοποθετούνται λέγοντας «σίγουρα όχι» και το 14% αναφέρει ότι «μάλλον όχι», καθώς θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος που αποτελεί την καθημερινή τους συνήθεια.
Πώς επηρεάζεται η καθημερινότητα των καταναλωτών
Παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές θεωρούν ότι έχει αυξηθεί η τιμή του καφέ, το 16% αναφέρει πως πίνει πιο συχνά καφέ το τελευταίο διάστημα, με το 75% να αναφέρει ότι δεν έχει αλλάξει κάτι στις συνήθειές του και το 9% να δηλώνει ότι πίνει πλέον λιγότερο καφέ.
Επίσης το 17% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι μετά την άρση των περιορισμών της πανδημίας πίνουν περισσότερο καφέ εκτός σπιτιού, ενώ δεν άλλαξαν οι συνήθειες για το 71% των καταναλωτών, και 12% πίνουν πλέον λιγότερο καφέ έξω.
Ως προς την επίδραση των ανατιμήσεων στην έξοδο για καφέ, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές καφέ (54%) απαντούν ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας του γενικότερου κλίματος ανατιμήσεων στην αγορά, ενώ το 45% από αυτούς αναφέρει ότι δεν έχει περιορίσει τις εξόδους παρά το γενικότερο κλίμα αυξήσεων.