ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
take away-kafes
Φώτο: Shutterstock

Δεν κόβουν τον καφέ οι Έλληνες όσο και αν αυξάνονται οι τιμές του

Παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές θεωρούν ότι οι τιμές του καφέ έχουν αυξηθεί και είναι υψηλές, δεν έχουν αλλάξει τις συνήθειές τους με 7 στους 10 να συνεχίζουν να βγαίνουν έξω σε καφετέριες. Στην κορυφή των επιλογών ο εσπρέσο.

«Τσιμπημένες» θεωρούν οι Έλληνες καταναλωτές, πως είναι οι τιμές του καφέ, διαπιστώνοντας πως η τιμή του αγαπημένου ροφήματος των Ελλήνων έχει αυξηθεί το τελευταίο διάστημα. Ωστόσο, ακόμα και αν η πανδημία επηρέασε πολλές από τις καταναλωτικές συνήθειες, η επίσκεψη στην καφετέρια παραμένει στις βασικές επιλογές, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές θεωρούν ακριβές τις τιμές που χρεώνουν οι επιχειρήσεις εστίασης.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Kapa Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, το 95% των καταναλωτών εκτιμούν ότι η τιμή του το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί. Το συνολικό ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι η τιμή έχει αυξηθεί είναι 93% και καταμερίζεται σε ποσοστό 75% εκείνων που απαντούν ότι μετά βεβαιότητας έχει αυξηθεί και στο 18% εκείνων που απαντούν ότι μάλλον έχει αυξηθεί.

Είναι χαρακτηριστικό πως μόλις το 5% των καταναλωτών θεωρούν ότι είναι φθηνή η τιμή του καφέ για takeaway, με το 40% να την θεωρεί λογική και το 43% να την κρίνει ως ακριβή, και το 10% πολύ ακριβή. Ακόμα πιο υψηλή θεωρούν την τιμή που χρεώνουν οι επιχειρήσεις εστίασης για όσους επιθυμούν να πιούν τον καφέ τους στο μαγαζί, καθώς μόλις το 2% θεωρεί φθηνό το κόστος που απαιτείται. Επίσης το 21% θεωρεί λογική την τιμή για τον καφέ αν επιλέξει ο πελάτης να καθίσει και το 52% την θεωρεί ακριβή ενώ το 25% την θεωρεί πολύ ακριβή.

Ο εσπρέσο παραμένει στην κορυφή των επιλογών των καταναλωτών για κατανάλωση εκτός σπιτιού φτάνοντας το 53%, με τον ελληνικό να έρχεται στη δεύτερη θέση με 22% και ο στιγμιαίος ακολουθεί με 14%, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο καφές φίλτρου με ποσοστό 9%.

Αντιθέτως ο ελληνικός είναι το είδος καφέ που αγοράζουν περισσότερο οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ, καθώς βρίσκεται στην πρώτη θέση με 36%, και ακολουθεί ο στιγμιαίος με 26%. Στην τρίτη θέση ισοβαθμούν με ποσοστό 15% ο εσπρέσο και ο καφές φίλτρου.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τοποθέτηση των ερωτηθέντων αναφορικά με το εάν θα έπρεπε να υπάρχει ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ. Το 80% απαντά ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο ειδικός φόρος, με το 66% από αυτούς να τοποθετούνται λέγοντας «σίγουρα όχι» και το 14% αναφέρει ότι «μάλλον όχι», καθώς θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος που αποτελεί την καθημερινή τους συνήθεια.

Πώς επηρεάζεται η καθημερινότητα των καταναλωτών

Παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές θεωρούν ότι έχει αυξηθεί η τιμή του καφέ, το 16% αναφέρει πως πίνει πιο συχνά καφέ το τελευταίο διάστημα, με το 75% να αναφέρει ότι δεν έχει αλλάξει κάτι στις συνήθειές του και το 9% να δηλώνει ότι πίνει πλέον λιγότερο καφέ.

Επίσης το 17% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι μετά την άρση των περιορισμών της πανδημίας πίνουν περισσότερο καφέ εκτός σπιτιού, ενώ δεν άλλαξαν οι συνήθειες για το 71% των καταναλωτών, και 12% πίνουν πλέον λιγότερο καφέ έξω.

Ως προς την επίδραση των ανατιμήσεων στην έξοδο για καφέ, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές καφέ (54%) απαντούν ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας του γενικότερου κλίματος ανατιμήσεων στην αγορά, ενώ το 45% από αυτούς αναφέρει ότι δεν έχει περιορίσει τις εξόδους παρά το γενικότερο κλίμα αυξήσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

kafes-coffee-espresso
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πόλεμος» στα ράφια για τον εσπρέσο: Το άλμα πωλήσεων και οι «παίκτες»

Από τα κλειστά καταστήματα εστίασης, η κατανάλωση εσπρέσο μεταφέρεται στα σούπερ μάρκετ και οι πωλήσεις αυξάνονται θεαματικά. Οι εταιρείες που ανταγωνίζονται και η μεγάλη ανατροπή στα μερίδια αγοράς την περίοδο 2010 - 2019.
take away-kafes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Να μείνει στο 13% ο ΦΠΑ στον καφέ ζητούν οι επαγγελματίες της εστίασης

Η ΠΟΕΣΕ υπογραμμίζει ότι η αύξηση του ΦΠΑ σε καφέ και μη αλκοολούχα ποτά δεν είναι τίποτα άλλο από μέτρο καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα την στιγμή μάλιστα που τα δημόσια έσοδα συνεχώς αυξάνονται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τζίρος πάνω από 20 δισ. στο e-commerce, το επιλέγουν οκτώ στους δέκα

Εξοικειώνονται οι Έλληνες καταναλωτές με τις αγορές από το διαδίκτυο, αλλά διατηρείται και η ανάγκη των φυσικών καταστημάτων, οδηγώντας το εμπόριο σε ένα πολυκαναλικό μοντέλο. Παραπλανητικές πρακτικές διαπιστώνει η Κομισιόν.