ΓΔ: 2014.95 -1.97% Τζίρος: 130.63 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:02:38
online φαρμακείο αγορά
Εικονίδιο online φαρμακείου με αγοραστικό καλάθι και φάρμακα πάνω σε φορητό υπολογιστή.

Ανάπτυξη 13% στις πωλήσεις των online φαρμακείων, έφτασαν τα 271 εκατ.

Το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους μειώθηκε κατά 1,20 ευρώ στα 43,60 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Με ρυθμό ανάπτυξης 13% κινήθηκε η αξία των online πωλήσεων ακόμη και μετά το πέρας των επιπτώσεων του κορονοϊού στον κλάδο των Online Φαρμακείων το 2022 συγκριτικά με το 2021. H συνολική αξία των αγορών στα Online Φαρμακεία άγγιξε τα 271 εκ. ευρώ με ΦΠΑ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση  της Convert Group

H εταιρεία ανακοίνωσε και τους συμμετέχοντες και στο πάνελ της που περιλαμβάνει συνολικά 101 online φαρμακεία και όπου καταλήγει το 61% των συνολικών παραγγελιών των Ελλήνων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένου και των παραγγελιών που εκτελούνται μέσω των πλατφορμών eFood, Shopflix, Skroutz & Wolt. 

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

 

 

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας, επιτρέπει σε εκατοντάδες προμηθευτές και λιανέμπορους, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι. 

Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη που κοινοποίησε σήμερα η Convert Group,  τα online φαρμακεία συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 41% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online διαγνωστικά test κορονοϊού φθηνότερα κατά 62%, μάσκες προστασίας φθηνότερα κατά 60%, μουρουνέλαιο φθηνότερα κατά 45%, μάσκες ματιών φθηνότερα κατά 44% και βιταμίνη C φθηνότερα κατά 44%. Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή έμειναν σταθερές σε σχέση με το 2021. 

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το 2021 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2020: +27% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +22% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +10% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +10% σε διάφορα προϊόντα και +9% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας. Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων συνεχίζει να προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδων γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Επιπροσθέτως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους μειώθηκε κατά 1,20 ευρώ στα 43,60 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε 1% φτάνοντας στα 4,8 τεμάχια με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. Αντιθέτως, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά 4% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Όσον αφορά τα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 41% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 17%, τα οργανικά αποτελέσματα με 14% και οι direct επισκέψεις με 10%. 

Η χρήση των mobile & tablet συσκευών συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών με ένα ποσοστό 66% έναντι των συσκευών desktop & laptops (34%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις online αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ίντερνετ-Κυβερνοασφάλεια
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Παγκόσμιο μπλακ άουτ στο διαδίκτυο, εκτός λειτουργίας εκατοντάδες σαιτ

Παγκόσμια αναστάτωση προκάλεσε τεχνικό πρόβλημα στην Cloudflare, αφήνοντας εκτός λειτουργίας X, ChatGPT και πολλές ιστοσελίδες, αναδεικνύοντας για ακόμη μια φορά την ευαλωτότητα της παγκόσμιας online υποδομής.
Κάψουλες φαρμακευτικά σκευάσματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΟΠΥΥ: Πάνω από 140.000 ασθενείς εξυπηρετήθηκαν με την υπηρεσία Κατ’ Οίκον

Η δωρεάν υπηρεσία «Κατ’ Οίκον» του ΕΟΠΥΥ για αποστολή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους εξυπηρέτησε 141.047 ασθενείς σε τέσσερις μήνες, ενισχύοντας την πρόσβαση στη φαρμακευτική περίθαλψη πανελλαδικά.
Κτίριο ΟΤΕ Μαρούσι
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αναλαμβάνει πλήρως το έργο για γρήγορο ίντερνετ στην περιφέρεια ο ΟΤΕ

Το έργο Ultra-Fast Broadband που θα φέρει υπερυψηλές ταχύτητες στην περιφέρεια, περνάει πλήρως στον ΟΤΕ, που αποκτά την εταιρεία ειδικού σκοπού που είχε συσταθεί και θα καλύψει επιπλέον 480.000 νοικοκυριά κι επιχειρήσεις.
Κάψουλες φαρμακευτικά σκευάσματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο ΕΟΠΥΥ αναλαμβάνει την εκτέλεση συνταγών για στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων

Με νέα ΚΥΑ, τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και οι οικογένειές τους θα μπορούν να εκτελούν συνταγές στα συμβεβλημένα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, με ενιαία ηλεκτρονική διαδικασία και ίδιους όρους.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αναβαθμίζεται ψηφιακά η Ελλάδα: Πτώση τιμών – άλμα σε 5G και οπτική ίνα

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Κ. Μασσέλος, η Ελλάδα μειώνει σταθερά τις τιμές στις τηλεπικοινωνίες. Συνεχίζονται οι επενδύσεις σε δίκτυα 5G και οπτικής ίνας, με στόχο η χώρα να εξελιχθεί σε ψηφιακό κόμβο.