ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Άνοιγμα στην Ασία από το Αεροδρόμιο Αθηνών, «βλέπει» την εισαγωγή στο ΧΑ

Με ανάκτηση πτήσεων κατά 95% συγκριτικά με το 2019 κλείνει το 2022. Ανοίγει πάλι αύριο η αγορά της Κίνας, μετά από τρία χρόνια διακοπής της σύνδεσης. Στόχος η αύξηση της κίνησης από την Ινδία.

Έτος σημαντικών εξελίξεων θα είναι το 2023 για το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (ΔΑΑ), καθώς υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να εισαχθεί στο ελληνικό χρηματιστήριο σε ένα IPO που αν γίνει αναμένεται να ενισχύσει το κύρος της αγοράς, καθώς θα είναι η μεγαλύτερη εισαγωγή εδώ και τουλάχιστον είκοσι χρόνια. Το ΔΑΑ εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα δρομολόγια και προορισμούς, τόσο από εγχώριες, όσο και διεθνείς αεροπορικές εταιρείες.

Όπως τόνισε χθες στο BusinesDaily.gr η κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, στο περιθώριο της εκδήλωσης παρουσίασης των νέων δρομολογίων της Wizz Air από και προς την Αθήνα, «απώτερος στόχος μας είναι να ανοίξουμε περαιτέρω την αγορά της Ασίας με μεγαλύτερο στόχο το άνοιγμα της Ινδίας, που είναι μια προτεραιότητα για εμάς. Είναι ένα φιλόδοξο εγχείρημα, απαιτεί πολλή δουλειά, χρειάζεται μεθοδική προετοιμασία αλλά και ευρύτερες “γέφυρες”, όπως και τα κατάλληλα αεροπλάνα. Δεν είναι ένας στόχος βραχυπρόθεσμος, αλλά μια στρατηγική επιλογή που θα “χτιστεί” σε βάθος χρόνου». Όπως σημείωσε, «το 2% των Ινδών είναι πολύ πλούσιοι και ταξιδεύουν πολύ και συχνά».

Την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου, μετά από τρία χρόνια παύσης, αρχίζει ξανά η αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με τη Σαγκάη μέσω της Air China, ένα γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για το ΔΑΑ δεδομένου του εκτοπίσματος της χώρας αυτής.

Από εκεί και πέρα, όπως τονίζει η κ. Παπαδοπούλου, αναμένονται οι νέες προσθήκες από τις ελληνικές εταιρείες Aegean Airlines και Sky express που αυξάνουν τους προορισμούς τους, ενώ επίσης η Ryanair θα προσθέσει δρομολόγια το 2023, η Play θα ξεκινήσει το Αθήνα – Ρέικιαβικ, η Jet2 θα ενώσει την Αθήνα με το Μάντσεστερ, το Μπέρμιχαμ και άλλες πόλεις.

Αντιθέτως, η διευθύντρια επικοινωνίας του ΔΑΑ σημειώνει πως οι εξελίξεις με τον πόλεμο στην Ουκρανία μείωσαν κατά πολύ τα δρομολόγια από και προς την Πολωνία, μια μεγάλη και γοργά αναπτυσσόμενη αγορά. Η χώρα έχει περίπου 1,5 εκατομμύριο πρόσφυγες από την Ουκρανία, ενώ ευρύτερα έχουν μειωθεί πολύ τα ταξίδια στο εξωτερικό. Από τους δέκα προορισμούς που «πετούσαν» από και προς την Αθήνα από την Πολωνία έως το 2019, πλέον έχουν μείνει μόνο τρία δρομολόγια (Βαρσοβία, Κρακοβία και Κατοβίτσε).

Πώς κινήθηκε το 2022

Αναφορικά με το πώς κλείνει το 2022, η κ. Παπαδοπούλου επισήμανε χθες πως έως σήμερα έχουν περάσει από το ΔΑΑ 21,1 εκατ. επιβάτες, ενώ απομένουν ακόμη 11 ημέρες για την ολοκλήρωση του έτους. Στο σύνολο του 2022 υπάρχει μείωση 11,3% συγκριτικά με το 2019 στο συνολικό αριθμό επιβατών, καθώς οι πρώτοι πέντε μήνες του έτους είχαν περιορισμούς σε πολλές χώρες.

Οι πτήσεις από την αρχή του 2022 έως σήμερα είναι μειωμένες κατά 5% συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα, δηλαδή υπήρξε ανάκτηση πτήσεων κατά 95% έναντι του 2019, ενώ ο Δεκέμβριος είναι μόλις 3,5% χαμηλότερα από τον αντίστοιχο Δεκέμβριο του 2019. Πάντως, από πλευράς εσωτερικής κίνησης υπάρχει αύξηση συγκριτικά με το ‘19, ενώ η μείωση στο σύνολο οφείλεται στην κίνηση από το εξωτερικό.

Όπως σημειώνει η κα Παπαδοπούλου, το ΔΑΑ έχει «ταβάνι» τα 26 εκατ. επιβάτες, δηλαδή μπορεί να «σηκώσει» αυτόν τον αριθμό επιβατών, ενώ είναι προγραμματισμένες βελτιώσεις που θα διευρύνουν περαιτέρω τη δυναμική του αεροδρομίου.

Νέους προορισμούς προσθέτει η Wizz Air

Συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα η εταιρεία Wizz Air, η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην Ευρώπη και η πιο βιώσιμη περιβαλλοντικά αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, καθώς χθες ανακοίνωσε τρία νέα δρομολόγια χαμηλού κόστους από την Αθήνα προς το Βουκουρέστι, το Τελ Αβίβ και τα Τίρανα.

Οι νέες πτήσεις ξεκίνησαν από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στις 2 Δεκεμβρίου, με την εγκαινίαση του νέου δρομολογίου προς την πρωτεύουσα της Ρουμανίας, το Βουκουρέστι, το οποίο αποτελεί και το πολιτιστικό, βιομηχανικό και οικονομικό κέντρο της χώρας. Συνάμα, από τις 12 Δεκεμβρίου η Wizz Air προσέθεσε στο δίκτυό της δύο νέα δρομολόγια από Αθήνα προς Τελ Αβίβ και Τίρανα.

Η εταιρεία ξεκίνησε με εννέα δρομολόγια φέτος ενώ θα κλείσει με δώδεκα δρομολόγια σε έντεκα χώρες και με 500 χιλιάδες επιβάτες, τους περισσότερους από κάθε άλλη χρονιά στην ιστορία της σύνδεσής της με την Αθήνα, όπου το ξεκίνημα έγινε πριν 18 χρόνια, το 2004.

Στη χθεσινή παρουσίαση, ο Adria Rabassa, Head of Network Development της Wizz Air, δήλωσε μεταξύ άλλων πως «προσπαθούμε συνεχώς να επεκτείνουμε το δίκτυο δρομολογίων μας, δημιουργώντας περισσότερες συνδέσεις χαμηλού κόστους, ενώ παράλληλα τονώνουμε τις τοπικές οικονομίες. Ανυπομονούμε να υποδεχτούμε τους επιβάτες στον νεαρό, αποδοτικό και περιβαλλοντικά βιώσιμο στόλο μας».

Από την πλευρά της, η κ. Παπαδοπούλου τόνισε πως «η Wizz Air έχει ήδη μεταφέρει μέσα στο 2022 περισσότερους επιβάτες από ποτέ στην ελληνική πρωτεύουσα και είναι βέβαιο ότι οι επιβάτες θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν το εξαιρετικό αεροπορικό προϊόν της εταιρείας, η οποία προσφέρει συνολικά 12 δρομολόγια σε 11 χώρες με πτήσεις από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών».

Η Wizz Air, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη μετά τη Ryanair, ενώ η μετοχή της είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου με τον κωδικό WIZZ και περιλαμβάνεται στους δείκτες FTSE 250 και FTSE All-Share Indices.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΓΟΡΕΣ

Η μάχη για μια θέση στον FTSE-25: Ποιες μετοχές φεύγουν, ποιες μπαίνουν

Πώς θα γίνει η κρίσιμη αναθεώρηση τον Μάιο. Ποιες μετοχές έρχονται ορμητικά από τη μεσαία στην υψηλή κεφαλαιοποίηση και ποιες έχουν γίνει «ουραγοί» στον 25άρη. Πυξίδα για τα ξένα κεφάλαια ο FTSE-25.
Stocks, Markets, Xrimatistirio, Agores
ΑΓΟΡΕΣ

Το χρηματιστήριο αφήνει πίσω τη «μαύρη» περίοδο της οικονομικής κρίσης

Εβδομάδα που αναβάθμισε το επίπεδο της εγχώριας χρηματιστηριακής αγοράς: Ο Δείκτης ξεπέρασε τις 1.400 μονάδες για πρώτη φορά από το 2011, με τζίρους - ρεκόρ και την εισαγωγή του Αεροδρομίου να αλλάζει τα δεδομένα.
Xrimatistirio, Markets, Stocks, Metoxes
ΑΓΟΡΕΣ

Τζίρος 140 εκατ. σε τρεις μετοχές: Πώς αλλάζει η φυσιογνωμία του Χ.Α.

Αλλάζουν θεμελιωδώς τα μεγέθη στο ελληνικό χρηματιστήριο, καθώς χθες μια νέα εισαγωγή, αυτή του ΔΑΑ απασχόλησε πάνω από 90 εκατ. ευρώ τζίρο, ενώ τρεις μετοχές (ΔΑΑ, ΔΕΗ και Πειραιώς) διακίνησαν συναλλαγές πάνω από 140 εκατ. ευρώ.