ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

«Γκαζώνουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα με 10% μερίδιο αγοράς

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, η αγαπημένη κατηγορία του αγοραστικού κοινού παραμένει η κατηγορία «Β» καταλαμβάνοντας το 43,8%, με τα SUV οχήματα να αποτελούν το 18,2% .

Παρά το γεγονός πως τα πετρελαιοκίνητα κεντρίζουν το ενδιαφέρον του ελληνικού αγοραστικού κοινού, και τον προηγούμενο Οκτώβριο σημείωσαν αύξηση 2,6%, έτσι και τα ηλεκτρικά ή τα υβριδικά αυτοκίνητα που μπορούν «να μπουν στην πρίζα», σημείωσαν άνοδο 1,6%. Πλέον το μερίδιο αγοράς είναι 10,1%, δηλαδή ένα στα δέκα αυτοκίνητα μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). 

Παρά την πτώση 3,6% των βενζινοκίνητων οχημάτων, η συγκεκριμένη κατηγορία εξακολουθεί να ηγείται των πωλήσεων, καταλαμβάνοντας συνολικό ποσοστό 39,2%. Για άλλον ένα μήνα τα οχήματα διπλού καυσίμου με κιτ υγραερίου κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους κατά 1,2% καταλαμβάνοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 3,9%. Αυτό είναι αποτέλεσμα λίγων εταιρειών που συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα.

Από τη άλλη αρνητικό ήταν το ποσοστό των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, καθώς η κατηγορία κατέγραψε πρώτη 0,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Καταλαμβάνει μόλις το 0,7% του συνόλου των πωλήσεων. Αρνητικό ήταν το πρόσημο και για τα υβριδικά αυτοκίνητα που έχασαν μία μονάδα, αλλά συνεχίζουν να καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο από την αγορά (26,4%). Δηλαδή ένας στα τέσσερα οχήματα που πωλούνται ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, η αγαπημένη κατηγορία του αγοραστικού κοινού παραμένει η κατηγορία «Β» καταλαμβάνοντας το 43,8%, με τα SUV οχήματα να αποτελούν το 18,2% από το 26,6% που είχαν σημειώσει τον περσινό Οκτώβριο. Σημαντική άνοδο σημείωσε η λίγο μεγαλύτερη κατηγορία «C» με συνολικό μερίδιο αγοράς 39,3% με το 24,5% να καταλαμβάνουν τα SUV. Σταθερή έμεινε η κατηγορία «Α» με συνολικό μερίδιο αγοράς 7,1%.

Αναλύοντας τα δεδομένα, το ελληνικό κοινό δείχνει να επιλέγει αυτοκίνητο που να μπορεί να καλύψει τις καθημερινές του ανάγκες, το αυτοκίνητο να μπορεί να παρέχει ασφάλεια, ψηλή θέση οδήγησης, ικανοποιητικούς χώρους σε καμπίνα και στον αποθηκευτικό χώρο, αλλά και να μπορεί, εφόσον αποφασίσει, να βγει και σε εκτός δρόμου διαδρομή. Όλα αυτά μπορεί να τα πετύχει έχοντας ένα SUV που μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες εκτός δρόμου απαιτήσεις, με ή χωρίς τετρακίνηση.

Τέλος, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης οι πωλήσεις για τον μήνα Σεπτέμβριο σημείωσαν αύξηση 8,9%. Ταξινομήθηκαν συνολικά 824.657 οχήματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζι» θα πατήσει το leasing αυτοκινήτων την επόμενη πενταετία

Σύμφωνα με έρευνα της PwC, η συνδρομή για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου μπορεί να προσελκύσει νέους καταναλωτές στην αγορά που δεν έχουν τη διάθεση να διαθέσουν μεγάλο χρηματικό ποσό για την απόκτηση ενός οχήματος.
autokinita, autos, cars
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντική υποχώρηση του μεριδίου αγοράς των συμβατικών αυτοκινήτων

Μέχρι το 2030, τα EV θα κυριαρχούν στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και θα αποτελούν το 62% -86% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με την Κίνα να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 90%.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάτησαν... «γκάζι» οι πωλήσεις diesel αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Παρά το γεγονός ότι συνεχίζεται η άνοδος των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα πετρελαιοκίνητα αποτελούν το 20% της αγοράς. Υποχώρησαν οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και υβριδικών τον Φεβρουάριο.
autokinita, autos, cars
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχυμένες οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ

Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες, με τη Γερμανία που ήταν μέχρι πέρυσι η μεγαλύτερη αγορά κατ' όγκο να καταγράφει την μεγαλύτερη πτώση.