ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Xristos Staikouras, Yp. Oikonomikon, Vouli
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Οι αποφάσεις του ΣτΕ δεν αμφισβητούν τη νόμιμη λειτουργία της ΕΥΔΑΠ

Σχετικά με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε πως αυτές «δεν έχουν καμία αναφορά σε μη νόμιμη συγκρότηση του υφιστάμενου διοικητικού συμβουλίου της ΕΥΔΑΠ.

«Η ΕΥΔΑΠ δεν έπαψε ποτέ να διέπεται ως προς τη λειτουργία της από τον ν.3429/2005 για τις δημόσιες επιχειρήσεις, και τον ν.2744/1999 που ρυθμίζει θέματα ύδρευσης και αποχέτευσης της πρωτεύουσας» τόνισε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ 25, Κρίτωνα Αρσένη.

Ο υπουργός διευκρίνισε πως «η ΕΥΔΑΠ λειτουργεί ως ανώνυμη εταιρεία, σύμφωνα με το αυστηρό θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις ανώνυμες εταιρείες και δη, τις εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά, δηλαδή στο Χρηματιστήριο υπό την εποπτεία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς». Σχετικά με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ανέφερε πως αυτές «δεν έχουν καμία αναφορά σε μη νόμιμη συγκρότηση του υφιστάμενου διοικητικού συμβουλίου της ΕΥΔΑΠ, ή σε παράνομες αποφάσεις του, ή καμία αναφορά σε οποιαδήποτε υποχρέωση επείγουσας σύγκλησης Γενικής Συνέλευσης για τον ορισμό νέου διοικητικού συμβουλίου».

Εξήγησε πως η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ έκρινε την αντισυνταγματικότητα συγκεκριμένων διατάξεων του ν.4389/2016 και ακύρωσε την κατ' εξουσιοδότηση έκδοση συγκεκριμένων κανονιστικών αποφάσεων της δημόσιας διοίκησης, παραθέτοντας συγκεκριμένο σκεπτικό. Αυτό «έχει θεωρητική νομική θεμελίωση χωρίς να υπεισέρχεται στην εν τοις πράγμασι λειτουργία και διαχείριση της ΕΥΔΑΠ και χωρίς να διαπιστώνει ότι, όπως λειτουργεί η ΕΥΔΑΠ, από το 2018 μέχρι σήμερα, δηλαδή μετά τη μεταβίβαση της πλειοψηφίας των μετοχών της από το ελληνικό Δημόσιο στην ΕΕΣΥΠ, η εταιρεία έχει παρεκκλίνει από τον σκοπό δημόσιας ωφέλειας που εξυπηρετεί».

Ο κ. Σταϊκούρας, σημείωσε πως «η εξακολούθηση της λειτουργίας του συλλογικού οργάνου διοίκησης της ΕΥΔΑΠ, είναι επιβεβλημένη, σύμφωνα με τη συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της συνέχειας των δημοσίων υπηρεσιών, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του εταιρικού δικαίου. Και οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης, για τις οποίες έχει εκλεγεί το διοικητικό συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ, εφόσον δεν έχουν προσβληθεί εντός των προθεσμιών που προβλέπουν, είναι έγκυρες και ισχυρές και ως εκ τούτου η εκλογή του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας έχει νόμιμη βάση». Εμείς είπε «ενεργούμε με υπευθυνότητα και σοβαρότητα». Η συμμόρφωση της δημόσιας διοίκησης σε αυτήν τη δικαστική απόφαση είναι αυτονόητη υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν δρομολογηθεί σχετικές ενέργειες. Το υπουργείο Οικονομικών, η ΕΕΣΥΠ και τα συναρμόδια υπουργεία, βρισκόμαστε σε διαρκή συνεργασία, επιδιώκοντας σε εύλογο χρόνο, δεδομένων των συνθηκών, τη βέλτιστη εφικτή δυνατή λύση στα προβλήματα που ανακύπτουν και εαν κριθεί αναγκαίο μπορεί να λάβει και τη μορφή νομοθετικής παρέμβασης».

Ο βουλευτής του ΜέΡΑ 25, Κρίτων Αρσένης, από την δική του πλευρά υποστήριξε ότι η κυβέρνηση παρανομεί και δεν εφαρμόζει την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ για την μετάβαση της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ στο Υπερταμείο. Έχουμε, είπε, τόσο καιρό μια διοίκηση, η οποία δεν αντιπροσωπεύει τους νόμιμους μετόχους. Θα έπρεπε, τόνισε ο βουλευτής, ήδη να είχε πάει στην κεντρική κυβέρνηση η μετοχική σύνθεση της ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ και θα έπρεπε να είχαν οριστεί από την κεντρική κυβέρνηση το διοικητικό συμβούλιο και το προεδρείο. Αναρωτήθηκε για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως «όφειλε» η κυβέρνηση να την εφαρμόσει, και γιατί δεν έχει γίνει η επαναφορά της ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ στο Δημόσιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Το καλοκαίρι του 2027 η παράδοση του άξονα Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Σε 0,60 λεπτά το εισιτήριο από τον Δεκέμβριο και για έξι μήνες

«Από την 1η Ιανουαρίου του 2025 τα μισά λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι νέα οχήματα - δηλαδή ανανέωση του στόλου κατά 50% μέσα σε ενάμιση έτος» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.