Προϊόντα μόδας και τεχνολογίας συγκεντρώνουν την μεγαλύτερη προτίμηση των ηλεκτρονικών καταναλωτών της χώρας επιβεβαιώνοντας τις ανοδικές τάσεις που καταγράφουν από την περασμένη χρονιά, ενώ οι Έλληνες στρέφονται όλο και περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο με την πίτα να έχει φτάσει πλέον τα 14 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Skroutz marketplace για τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, για το πρώτο τρίμηνο του 2022, στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των καταναλωτών βρίσκονται τα είδη της κατηγορίας «Μόδα & Αξεσουάρ» επιβεβαιώνοντας την θετική τροχιά στην οποία βρίσκεται η αγορά μόδας και την βαρύτητα που αποκτούν τα ηλεκτρονικά κανάλια στον κλάδο με την αξία των πωλήσεων τους να αποτελεί πλέον το 20% του γενικού τζίρου.
Ειδικότερα στην έρευνα του Skroutz, οι καταναλωτές αναζήτησαν και αγόρασαν κυρίως ανδρικά μπουφάν όπου και ξόδεψαν κατά μέσο όρο 68 ευρώ, γυναίκες τσάντες όπου δαπάνησαν 65 ευρώ ενώ για ανδρικά φούτερ η μέση τιμή κατανάλωσης ήταν τα 43 ευρώ. Επίσης στην κατηγορία «Σπόρ/Μόδα» οι καταναλωτές ξόδεψαν κατά μέσο όρο 64 ευρώ για sneakers, 60 ευρώ για αθλητικά παπούτσια και 82 ευρώ για ορειβατικά παπούτσια.
Με τα καινούρια δίκτυα 5G να ανατέλλουν στην ελληνική αγορά και αρκετοί καταναλωτές στράφηκαν προς τα τεχνολογικά προϊόντα, στη δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία «Κινητά Τηλέφωνα & Αξεσουάρ» με τους καταναλωτές να ξοδεύουν ανά μέσο όρο 265 ευρώ για αγορά κινητών τηλεφώνων. Επίσης οι καταναλωτές ξόδεψαν κατά μέσο όρο 126 ευρώ για να αγοράσουν smartwatches ενώ στα 19 ευρώ ήταν το μέσο κόστος για αγορές θήκης κινητού.
Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να επενδύουν και αυτό το διάστημα σε ηλεκτρονικά είδη με την αγορά laptop, καρτών γραφικών και οθονών υπολογιστών να σκαρφαλώνουν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά μέσο όρο οι καταναλωτές ξόδεψαν σχεδόν 600 ευρώ για την αγορά laptop και 482 ευρώ για κάρτες γραφικών ενώ για οθόνες υπολογιστών ξόδεψαν 250 ευρώ.
Η έρευνα κάνει και ιδιαίτερη αναφορά στην κατηγορία «Είδη σπιτιού/ έπιπλα» που απεδείχθη από τις πιο δημοφιλείς, με την αγορά καναπέδων να καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην κατηγορία και τους καταναλωτές να ξοδεύουν ανά μέσο όρο 275 ευρώ. Οι καταναλωτές ξόδεψαν επίσης κατά 56 ευρώ για κάμερες παρακολούθησης και 17 ευρώ για λάμπες LED.
Παράλληλα στα οικιακά έξοδα, οι καταναλωτές ξόδεψαν στην κατηγορία «Είδη Κήπου» κατά μέσο όρο 100 ευρώ για αλυσοπρίονα, 72 ευρώ για ηλεκτρικά κατσαβίδια και 52 ευρώ για παπούτσια εργασίας, ενώ πιο πίσω βρέθηκαν τα «Είδη Κουζίνας» όπου οι καταναλωτές ξόδεψαν 43 ευρώ για πίνακες και κάδρα, 25 ευρώ για τεχνητά λουλούδια και φυτά και 13 ευρώ για κούπες.