ΓΔ: 1403.5 0.42% Τζίρος: 9.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:03:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Γεωστρατηγικής σημασίας ο σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη - Ρούσσε

Το συγκεκριμένο έργο όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, θα δώσει ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές και θα έχει θετικό περιβαλλοντικό πρόσημο.

Έργο γεωστρατηγικής σημασίας χαρακτήρισε τον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη- Καβάλα- Μπουργκάς- Βάρνα- Ρούσσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

Κατά τη διάρκεια συναντήσεων που είχε στη Βουλγαρία, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι ο εν λόγω άξονας θα δώσει ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές και θα έχει θετικό περιβαλλοντικό πρόσημο. 

Ο κ. Καραμανλής, ειδικότερα, είχε συνάντηση με τον αναπληρωτή πρωθυπουργό της Βουλγαρίας αρμόδιο για τα κοινοτικά κονδύλια και υπουργό Οικονομικών, Άσσεν Βασίλιεφ, τον Βούλγαρο υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Νικολάι Σάμπεφ, και τον υπουργό Ενέργειας, Αλεξάντερ Νικολόφ. Στη συνέχεια συναντήθηκε και κατ' ιδίαν με τον κ. Σάμπεφ.

Σε δηλώσεις του μετά τις συναντήσεις, ο κ. Καραμανλής στάθηκε στη σύμπνοια Ελλάδας- Βουλγαρίας σε θέματα ανάπτυξης δικτύων και σε θέματα διακρατικής συνεργασίας στον τομέα των μεταφορών.

«Η περιφερειακή ανάπτυξη και η συνοχή στην περιοχή μας περνά μέσα από τη συντονισμένη προσπάθεια για διαμόρφωση κοινών διαδρομών και διαδρόμων συνεχούς ροής. Η γειτονία μας διαμορφώνει τις κατάλληλες συνθήκες για αξιοποίηση των λιμανιών των δύο χωρών, στη λογική ενός ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού άξονα διασύνδεσής τους», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Αναφέρθηκε ειδικότερα στο σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη- Καβάλα- Μπουργκάς- Βάρνα- Ρούσσε. «Πρόκειται για ένα έργο γεωστρατηγικής σημασίας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι θα δώσει ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές και θα έχει θετικό περιβαλλοντικό πρόσημο.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε, άλλωστε, ότι η δεδομένη χρονική στιγμή είναι η καταλληλότερη για την περαιτέρω προώθηση της συνεργασίας Ελλάδας- Βουλγαρίας, καθώς η διαδικασία αναθεώρησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου είναι σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, «η συνεργασία των δύο χωρών θα ενισχυθεί και στα ευρωπαϊκά φόρα και στο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ».

Κατά τις συναντήσεις συζητήθηκε και η ανάπτυξη και των οδικών διασυνοριακών συνδέσεων Ελλάδας- Βουλγαρίας. Αναδείχθηκαν επίσης οι ελληνικοί προβληματισμοί για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

«Η τήρηση του κοινοτικού και εθνικού κεκτημένου εκατέρωθεν και η αυστηροποίηση των ελέγχων στο πλαίσιο της νομιμότητας, είναι η διαδρομή προς την αμοιβαία και επωφελή ανάπτυξη του τομέα και στις δυο χώρες», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

«Σε κρίσιμες χρονικές στιγμές, όπως αυτές που διανύουμε, με τη γεωπολιτική σκακιέρα να πάλλεται, ο προσανατολισμός μας στην αειφόρο ανάπτυξη, στην απανθρακοποίηση των μεταφορών, στην ανάπτυξη Ευρωπαϊκών Διαδρόμων Ανάπτυξης και στη διακρατική συνεργασία πρέπει να διατηρηθεί και να ενισχυθεί», πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εκφράζοντας τη χαρά του για τη συναντίληψη επί των θεμάτων και για την κωδικοποίηση των κοινών δράσεων Ελλάδας- Βουλγαρίας για το αμέσως επόμενο διάστημα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

traino-sididromos-erga
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχέδιο της ΕΡΓΟΣΕ για να γίνει η Ελλάδα κόμβος διεθνών μεταφορών

Με το mega project Sea2Sea, θα δημιουργηθεί μια σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τον αναπτυξιακό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας δημιουργώντας έναν νέο σημαντικό εμπορευματικό διάδρομο στην Ευρώπη.
Ηλεκτρικό ρεύμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία ζητούν αλλαγές στην αγορά ενέργειας

Στο πλαίσιο της επιστολής, οι τρεις Υπουργοί επισημαίνουν πως η αστάθεια των τιμών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη έχει ασκήσει σημαντική πίεση στις οικονομίες των χωρών, απειλώντας τόσο την ενεργειακή ασφάλεια όσο και τη σταθερότητα της αγοράς σε ολόκληρη την περιοχή.
traino-sididromos-erga
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα έργα ύψους 1 δισ. που αλλάζουν τον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας

Τα έργα που θα αρχίσουν να μπαίνουν σε φάση κατασκευής, θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες, οι οποίοι συνιστούν μεγάλη ευκαιρία οικονομικής ανάπτυξης για τη χώρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΡΓΟΣΕ: Πέντε εταιρείες για το έργο Νέα Καρβάλη-Τοξότες ύψους 193,2 εκατ.

«Για την υλοποίηση του έργου εξασφαλίστηκε σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση, καθώς προβλέπεται να επιτρέψει τη λειτουργία εναλλακτικών διαδρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.