Εκτός από την επέκταση της περιφερειακής Υμηττού ώστε να φτάσει, με υπόγεια αστική σήραγγα μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης, κοντά στο σταθμό μετρό του Ελληνικού, στο τραπέζι βρίσκεται και το «στοιχειωμένο» έργο της σήραγγας Αργυρούπολης. Πρόκειται για σχέδιο που είχε παρουσιαστεί στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και προβλέπει την κατασκευή σήραγγας από το ύψος της Αργυρούπολης μέσω του Υμηττού προς την περιοχή Κορωπίου ώστε να συνδεθεί ταχύτερα το Ελληνικό με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την Ανατολική Αττική.
Τα σχέδια πάγωσαν όταν το 2013 εντάχθηκε στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής μόνο η επέκταση της περιφερειακής Υμηττού από τον κόμβο Κατεχάκη μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Όμως όσοι επενδυτές διάβασαν την παρουσίαση (teaser) του ΤΑΙΠΕΔ στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού (η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει προγραμματιστεί για τις 20 Απριλίου) διαπίστωσαν πως η σήραγγα Αργυρούπολης περιλαμβάνεται ως μία από τις πιθανές επεκτάσεις. Κυρίως επειδή έτσι θα αποσυμφορηθεί η σχεδόν κορεσμένη Βάρης- Κορωπίου με τους οδηγούς να χρειάζονται κάποιες φορές μέχρι και μια ώρα για να φτάσουν στο αεροδρόμιο.
Οι υποστηρικτές του έργου θεωρούν πως το σημείο που έχει επιλεχθεί να γίνει η σήραγγα είναι το στενότερο σημείο του Υμηττού ενώ στην ακριβώς πίσω πλευρά του βουνού βρίσκεται το Κορωπί και η απόσταση από την Αττική Οδό είναι μόλις χιλιόμετρα. Συνολικά η σήραγγα Αργυρούπολης μαζί με τις προσβάσεις προς την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και την χάραξη προς Κορωπί-Αττική Οδό δεν ξεπερνά τα 10 – 12 χιλιόμετρα. Το σχέδιο για τη σήραγγα Αργυρούπολης είχε επαναφέρει και προ τριετίας η διοίκηση της Αττικής Οδού όταν είχε παρουσιάσει τη δική της πρότασης για τις πιθανές επεκτάσεις.
Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό πως η Lamda Development συμφώνησε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για την οδική σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής έχει υποστηρίξει πως η κυβέρνηση θα λάβει οριστικές αποφάσεις για το μοντέλο με το οποίο θα γίνουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού μέσα στους επόμενους μήνες. Εξαίρεση αποτελεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που έχει ήδη δημοπρατηθεί.
Για τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, αλλά και για τις δύο σήραγγες (την επέκταση της περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Βουλιαγμένης και την σήραγγα Αργυρούπολης) έχουν πέσει στο τραπέζι διάφορα σενάρια. Μια λύση που εξετάζεται είναι η δημιουργία ενός πακέτου επεκτάσεων που θα δημοπρατηθούν ενιαία ως σύμβαση παραχώρησης («Αττική Οδός 2»). Μια άλλη λύση είναι να δημοπρατηθούν αυτόνομα οι επεκτάσεις είτε ως Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), είτε ως παραχωρήσεις. Για παράδειγμα θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα πακέτο με τις δύο σήραγγες και ένα πακέτο με τις δύο επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα.
Επειδή αναμένεται να δοθεί σκληρή μάχη για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, φαίνεται πως οι αποφάσεις για τις επεκτάσεις θα ληφθούν άμεσα ώστε να έχουν ορατότητα και οι ενδιαφερόμενοι για τον χρυσοφόρο οδικό άξονα.
Πρόσφατα ο κ. Καραμανλής είχε δηλώσει στη Βουλή πως το έργο της σήραγγας της Ηλιουπόλεως είναι στο στάδιο των προμελετών και σύντομα θα υπάρχει και θα παρουσιαστεί συγκεκριμένη λύση. Εξετάζεται η σήραγγα να καταλήγει λίγο πριν τη Βουλιαγμένης τόνισε. «Αυτά τα έργα πρέπει να σχεδιαστούν τώρα, να γίνουν τώρα, γιατί αν δεν τα κάνουμε σε πέντε χρόνια από σήμερα, σε δέκα χρόνια από σήμερα, η κατάσταση θα είναι πολύ χειρότερη», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.